2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روز درخشش سردار آزمون

روز درخشش سردار آزمون

آزمون: چه فرقی دارد من گل بزنم یا جیوبا؟

دوات آنلاین-اورنبورگ ته‌جدولی مقابل انگیزه بازیکنان زنیت، آن هم در ورزشگاه گازپروم‌آره‌نا حرفی برای گفتن نداشت و در نهایت با نتیجه 4 بر یک مغلوب شد. در روزی که سردار آزمون و آرتم جیوبا به ترکیب زنیت برگشته بودند تا کنار مالکوم برزیلی مثلث تهاجمی این تیم را تشکیل بدهند، مهاجم تیم ملی ایران درخشش قابل توجهی نشان داد و ستاره زمین لقب گرفت.

 

هنوز دو دقیقه از شروع مسابقه نگذشته بود که توپ ارسالی از جناح راست میانه زمین در موقعیت خوبی در ابتدای محوطه جریمه به آزمون رسید ولی در زمان مهار توپ این ستاره ایرانی، اندری مالیک، مدافع اورنبورگ از راه رسید و به اشتباه و با شوت نوک پا دروازه خودی را باز کرد. اورنبورگ به‌دنبال بقا در لیگ برتر روسیه بود و چند دقیقه بعد گل خورده مقابل زنیت را جبران کرد تا نیمه اول با تساوی یک بر یک خاتمه پیدا کند. در دقیقه ۶۱ سردار آزمون در میانه میدان توپ را به جناح چپ انتقال داد و با فرار سریع و جا‌گیری فوق‌العاده خود را به محوطه جریمه اورنبورگ رساند تا توپ را دوباره روی ارسال اوزدوئف پس بگیرد و با شوت زمینی تماشایی گل دوم زنیت را بزند.

 

این پایان کار نبود و درخشش سردار باز هم ادامه داشت. زنیت که به‌خاطر کسب عنوان قهرمانی با خیالی آسوده مقابل قعرنشین قرار گرفته و به‌دنبال افزایش گل‌های خود بود، در دقیقه ۷۷ یک کرنر به دست آورد که توپ ریباندشده از محوطه جریمه اورنبورگ در یک رفت و برگشت به سباستین دریوسی رسید تا او با پاس به بغل سردار آزمون را در موقعیت گلزنی قرار بدهد و این ستاره ایرانی با دریبل دروازه‌بان حریف گل دوم خود و سوم تیمش را به ثمر برساند.

 

حالا سردار به آرتم جیوبای 16گله در صدر جدول گلزنان رسیده و می‌توانست کفش طلا را در اختیار بگیرد. این اتفاق اما رخ نداد تا همه چیز به هفته آخر و بازی با روستوف بکشد. شاید بپرسید چرا؟ سردار در وقت‌های اضافه نیمه دوم، از نیمه خودی استارت زد، توپ را گرفت و تا محوطه جریمه اورنبورگ پیش رفت. نه، او خودش ضربه نهایی را نزد، جتی با وجود اینکه در موقعیت مناسبی قرار داشت، سردار با پاس عرضی جیوبا را در موقعیت گل قرار داد تا این مهاجم روسی دروازه خالی را باز کند و هفدهمین گل فصل خود را به ثبت برساند.

 

از خودگذشتگی و فداکاری آزمون باعث شد تا تعریف و تمجیدها از بازی خوب او و همچنین حرکت جالب‌ترش آغاز شود. خیلی‌ها معتقدند اگر جای آزمون بودند، خودشان ضربه نهایی را می‌زدند تا بخت آقای گلی‌شان افزایش یابد اما سردار نظر دیگری دارد: «هر بازیکنی که برای تیمش گل می‌زند، شایسته احترام است. ما سعی کردیم به تیم زنیت برای رسیدن به پیروزی کمک کنیم و این مهم‌ترین موضوع است. ما در یک تیم هستیم و اهمیتی ندارد که چه کسی گل می‌زند. من و جیوبا ندارد، مهم این است که به هم کمک کنیم تا تیم به موفقیت برسد.»

 

سردار آزمون با کسب نمره عالی 9 از سوی خبرگزاری چمپیونات روسیه بهترین بازیکن زنیت در دیدار خانگی برابر تیم اورنبورگ شناخته شد. این دومین نمره عالی آزمون در طول فصل جاری لیگ برتر روسیه است. سردار درباره پیروزی 4 بر یک زنیت برابر اورنبورگ نیز به شبکه تلویزیونی Matchtv  روسیه گفت: «هیچ بازی آسانی وجود ندارد. ما در نیمه دوم بهتر کار کردیم و تلاش خود را برای برآورده کردن خواسته‌های سرمربی به کار بستیم. در نهایت دیدید که به موفقیت رسیدیم و بازی با پیروزی زنیت به پایان رسید.»

 

آزمون و زنیت در هفته سی‌ام و پایانی لیگ روسیه باید به دیدار روستوف بروند؛ تیم سابق سردار که در بازی رفت دروازه‌اش مقابل این ستاره ایرانی باز شد. باید ببینیم آیا آزمون می‌تواند در آخرین بازی فصل که شاید آخرین بازی او برای زنیت باشد، دروازه روستوف را باز کند و در نهایت کفش طلا را در اختیار بگیرد یا این عنوان به جیوبا خواهد رسید؟

 

منبع: ایران ورزشی

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.