2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
طلاق به‌ خاطر شغل نامتعارف همسر

طلاق به‌ خاطر شغل نامتعارف همسر

مرد جوان: شغل همسرم مرا آزار می‌دهد. برای همین از او خواستم شغلش را تغییر دهد و دیگر سر این کار نرود. ولی‌هانیه چنان دعوایی راه انداخت که از خواسته‌ام پشیمان شدم.

دوات آنلاین-مرد جوان وقتی همسرش حاضر نشد مربیگری رقص را کنار بگذارد، راهی دادگاه خانواده تهران شد و درخواست طلاق داد.

 

این مرد درباره ماجرای زندگی‌اش به قاضی دادگاه خانواده گفت: سه سالی می‌شود که با‌هانیه ازدواج کرده‌ام. ولی این زن باعث خجالت من می‌شود. او مربی کلاس رقص است. در صورتی که پیش از ازدواج به من گفته بود مربی ورزش است. من هم حرف‌هایش را باور کردم. ولی بعد از ازدواج بود که متوجه شدم‌هانیه مربی رقص است و از صبح تا شب رقص‌های مختلف را آموزش می‌دهد. من شغل او را دوست ندارم و از این‌که به کسی بگویم همسرم یک مربی رقص است خجالت می‌کشم. فرهنگ و رسم و رسوم خانوادگی ما جوری نیست که این موضوع را بپذیرد. شغل خاص و نامتعارف همسرم برای من غیر‌قابل تحمل است. به‌خصوص این‌که او هر‌از‌گاهی نیز با هم‌گروهی‌هایش به جشن‌های مختلف می‌روند و می‌رقصند. خیلی با خودم کلنجار رفتم که این موضوع را بپذیرم و‌هانیه را درک کنم، ولی هرچه سعی کردم نشد.

 

شغل همسرم مرا آزار می‌دهد. برای همین از او خواستم شغلش را تغییر دهد و دیگر سر این کار نرود. ولی‌هانیه چنان دعوایی راه انداخت که از خواسته‌ام پشیمان شدم. او گفت تحت هیچ شرایطی حاضر نیست این کار را کنار بگذارد، حتی اگر به‌قیمت به‌هم خوردن زندگی مشترکش تمام شود. وقتی این حرف‌ها را شنیدم خیلی تعجب کردم. این زن شغلش را بیشتر از من دوست دارد. حتی حاضر نشد کارش را کمتر کند و بیشتر به زندگی‌اش برسد. من هم وقتی دیدم او حاضر نیست رقصیدن را کنار بگذارد و به حرف‌های من هیچ اهمیتی نمی‌دهد تصمیم گرفتم درخواست طلاق بدهم. چون دیگر نمی‌خواهم در کنار چنین زنی زندگی کنم.

 

در ادامه همسر این مرد نیز به قاضی گفت: آقای قاضی من از همان روز اول به شوهرم گفتم که در باشگاه مربی هستم. فکر نمی‌کردم این موضوع تا این حد برایش با‌اهمیت باشد که بخواهم برایش از جزئیات کار بگویم. تصور می‌کردم او کاری به شغل من ندارد. من که جلوی مردهای غریبه نمی‌رقصم. تمام شاگردانم را عاشقانه دوست دارم و نمی‌توانم به خاطر این دلیل بی‌اهمیت شغلم را کنار بگذارم. سال‌هاست دارم در باشگاه کار می‌کنم، اما سهیل تازه یادش افتاده از من بخواهد شغلم را رها کنم. اگر دلیل منطقی داشت، به‌خاطر حفظ زندگی‌ام می‌پذیرفتم، ولی دلیلش به نظرم اصلا منطقی نیست. برای همین نمی‌توانم آینده‌ام را نابود کنم فقط به خاطر این‌که شوهرم خجالت می‌کشد پیش بقیه بگوید همسرش مربی رقص است. به همین دلیل راضی به طلاق شدم.

 

در پایان نیز قاضی سعی کرد این زوج را از جدایی منصرف کند، ولی وقتی اصرار آنها را دید رسیدگی به این پرونده را به جلسه آینده موکول کرد.

 

مخفیکاری ممنوع

سارا شقاقی، روان‌شناس در این رابطه می گوید: به اعتقاد من زن و شوهر باید پیش از ازدواج زمان بیشتری برای شناخت یکدیگری اختصاص دهند. نمی‌شود مراحل شناخت و انتخاب همسر را در یک زمان خیلی سریع انجام داد و تنها به خاطر این‌که هردو عاشق هستند هرچه زودتر مراسم ازدواج را برگزار کرد.

 

جزئیات کار و تحصیلات را هم برای هم واکاوی کنند. این‌که همسرم الان عاشق من است و اگر واقعیت را بعد به او بگویم به‌خاطر علاقه‌اش قبول می کند یک تصمیم اشتباه است و این موضوع باعث از بین‌رفتن اعتماد طرفین به هم می شود.

 

طولانی بودن فرآیند شناخت یکی از بهترین راه‌ها برای درک عمیق زن و مرد از یکدیگر است. زن و مرد باید با یکدیگر آشنا باشند.

 

اخلاق و روحیات همدیگر را بدانند. حتی از ریزترین نکات رفتاری و سلیقه‌ای همدیگر آگاه شوند.

 

نباید پیش از مراسم عقد مسائل با‌اهمیت را ناگفته گذاشت و باید پیش از ازدواج درباره همه چیز شفاف و دقیق صحبت کرد. از اولویت‌های زندگی گرفته تا شخصیت خود و وضعیت فعلی و گذشته و آینده. همه چیز را باید گفت و به طور دقیق تناسب‌ها را سنجید. تصمیم‌های هیجانی گاهی اوقات عواقبی دارد که هیچ گاه به ذهن زوج جوان نمی‌رسید.

 

بنابراین باید با شناخت عمیق‌تری وارد دنیای متاهلی و یک زندگی مشترک با فرد دیگری شد تا بعد از ازدواج آرامش از زوج‌ها سلب نشود. شغل زن یا مرد یکی از مواردی است که در قانون هم به آن توجه شده است. اگر زن شغل مناسبی نداشته باشد مرد می‌تواند او را منع کند. شغل همسر نباید برخلاف منافع زندگی مشترک باشد.

 

منبع: روزنامه جام جم

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.