2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
برای رفع نفخ شکم چه کار کنیم

برای رفع نفخ شکم چه کار کنیم

مفیدترین کارها برای رفع نفخ و پرهیزهای غذایی لازم را در این مطلب بخوانید:

دوات آنلاین-عادات غذایی نادرست ما باعث نفخ شکم می‌شود به همین دلیل برای پیشگیری از این اتفاق باید یکسری از رفتارهای تغذیه‌ای خود را اصلاح کنیم و دور بعضی خوراکی‌ها را نیز خط بکشیم.

غذاهای سرخ شده باعث نفخ می شود

غذا‌های سرخ کردنی؛ عامل ایجاد نفخ شکم

بهداشت نیوز نوشت: غذا‌های سرخ کردنی سرشار از سدیم و چربی‌های ترانس هستند که خود باعث ایجاد نفخ می‌شوند. کنار گذاشتن سرخ کردنی‌ها به کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

کافئین عامل نفخ شکم است

برای رفع نفخ کافئین کمتر مصرف کنید

اگرچه اکثر ما روزانه حداقل یک فنجان چای یا قهوه می‌نوشیم، اما باید بدانیم که مصرف کافئین می‌تواند باعث نفخ شود. نوشیدنی‌هایی، چون قهوه باعث برانگیختگی زیاد دستگاه هضم شده و می‌تواند سبب تحریک و ایجاد اسپاسم یا تشنج در روده و موجب نفخ شود. همچنین، قهوه خاصیت اسیدی دارد و می‌تواند باعث ایجاد ورم شود.

لبنیات موجب می شود نفخ کنید

لبنیات باعث نفخ می‌شود

انواع و اقسام لبنیات دارای لاکتوز است که بدن آن را به سختی هضم می‌کند. اگر می‌خواهید دچار نفخ نشوید از مصرف پنیر، شیر و بستنی بپرهیزید. در عوض، مصرف شیر سویا به جای شیر معمولی تا حدی بروز نفخ را کاهش می‌دهد. افرادی که بدن‌شان نسبت به لاکتوز حساسیت دارد آنزیم کافی برای در هم شکستن شکر تولید شده توسط محصولات لبنی را ندارند.

غذاهای کنسروی نفخ شکم را بیشتر می کند

برای پیشگیری از نفخ غذا‌های کنسرو شده نخورید

معمولا غذا‌های کنسرو و بسته‌بندی شده حاوی نگهدارنده هستند که در سوخت و ساز و روند هضم تاثیر منفی می‌گذارند و علاوه بر آن وجود شکر در غذا‌های فراوری و کنسرو شده خود باعث ایجاد نفخ می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: خوراکی های چربی سوز شکم کدام‌ها هستند

 

مصرف غلات را کمتر کنید

علیرغم آنکه بسیاری از کارشناسان حوزه سلامت توصیه می‌کنند که مطمئن شوید میزان کافی غلات در رژیم غذایی‌تان وجود دارد واقعیت آن است که غلات مانند ماکارونی باعث بروز نفخ می‌شوند. نان چاودار و گندم حاوی فروکتان هستند و به همین خاطر کربوهیدرات‌هایی هستند که در بدن بسیاری از افراد به سختی هضم می‌شوند. فروکتان در موادی، چون نان، پاستا، سیر، پیاز، کلم بروکلی و جو وجود دارد. بخشی از دشواری جذب کربوهیدرات‌ها بدان خاطر است که توسط باکتری‌های روده تخمیر می‌شوند. این موضوع باعث بروز نفخ می‌شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.