2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
جزییاتی از احتمال ساخت سریال پایتخت ۷

جزییاتی از احتمال ساخت سریال پایتخت ۷

چه مشکلاتی برای ساخت فصل جدید سریال پایتخت وجود دارد؟

دوات آنلاین-پایتخت 6 می‌تواند به عنوان تجربه‌ای برای ساخته شدن پایتخت 7 و حتی پایتخت‌های بعدی باشد به این شرط که اختلاف برداشت‌ها و مشکلات این پروژه با دقت رفع شود و دیگر جایی برای حرف و حدیث باقی نماند.

 

به گزارش روزنامه  جام ‌جم، در حالی که پایتخت 6 تقریبا نیمه‌تمام مانده و حرف و حدیث‌ها در مورد ساخته شدن یا نشدن چند قسمت پایانی آن زیاد است، سیروس مقدم، کارگردان این مجموعه سریال پرمخاطب تلویزیونی از ساخت فصل هفتم این سریال خبر داده است.

 

سیروس مقدم کارگردان سریال پایتخت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران از تمایل تلویزیون برای تولید فصل هفتم سریال پایتخت خبر داد. او گفته است: وقتی سفارش به ساختن ادامه پایتخت می‌شود یعنی مشکلات حل شده و تلویزیون از ما طرح پایتخت ۷ را خواسته است، ان‌شاءا... با رفع دلخوری‌ها این مجموعه در نوروز ۱۴۰۰ پخش می‌شود.

 

تا اینجای کار به نظر می‌رسد دود سفید برای ساخت پایتخت 7 دیده می‌شود، اما یک سری نکات وجود دارد که شاید قدری کار را سخت کند.

 

سرنوشت پایتخت 6 چه می‌شود؟

اولین مانع بر سر راه پایتخت 7 آن است که تکلیف فصل ششم هرچه سریع‌تر مشخص شود. 9 ماه تا نوروز 1400 باقی مانده و مخاطبان پایتخت، چهار قسمت از فصل ششم آن را طلبکار هستند. چهار قسمتی که به دلیل کرونا و شرایط خاص کشور ضبط نشد و به همین خاطر این سریال نیمه‌کاره از تلویزیون پخش شد.

 

هر چند زمزمه‌هایی برای ساخت ادامه این فصل شنیده می‌شود اما ادامه شرایط کرونایی و پخش شدن بازیگران پایتخت در پروژه‌های دیگر، قدری کار را سخت کرده است.

 

بازیگران پای کار هستند؟

مجموعه‌هایی که دنباله‌دار هستند و چند فصل ادامه پیدا می‌کنند با یک معضل همیشگی دست و پنجه نرم می‌کنند و آن هم پراکنده شدن عوامل تولید به دلایل مختلف است. مثلا محسن تنابنده بازیگر نقش اول این سریال، احتمالا به‌زودی در فیلم جدید اصغر فرهادی به نام «قهرمان» مشغول خواهد شد.

 

مهران احمدی هم که بعد از چند فصل غیبت، او را با نقش بهبود در فصل ششم پایتخت دیدیم به‌تازگی مصاحبه‌ای کرده و گفته دیگر به هیچ وجه حاضر به ادامه همکاری با تیم تنابنده نیست.

 

او گفته است به دلیل نقش کم و حقوق ناچیز، دیگر با پایتختی‌ها همکاری نخواهد داشت. این مساله باعث می‌شود هم ادامه کار پایتخت‌6 و هم تولید پایتخت‌7 دچار مشکل شود و نیاز باشد تا دوباره به نحوی بهبود از قصه حذف شود.

 

احمد مهران‌فر و محسن تنابنده هم دو بازیگری هستند که چند ماه پیش در اینستاگرام ادعا کرده‌بودند بعد از پایتخت 6 دیگر در سریال‌های تلویزیونی کار نمی‌کنند، اما آن‌طور‌که از صحبت‌های مقدم مشخص است احتمالا این دو از موضع قبلی‌شان عقب‌نشینی کرده‌اند.

 

حاشیه‌های پایتخت 6

پایتخت 6 یکی از پرچالش‌ترین فصل‌های این سریال بود. برخی شوخی‌های نامناسب در سریال، بازسازی صحنه‌ای از فیلم‌های پیش از انقلاب و تغییر شخصیت‌های سریال، باعث شد تا سیلی از انتقادات به سازندگان پایتخت روانه شود. ماجرا تا حدی بالا گرفت که رئیس رسانه ملی در نامه‌ای خطاب به معاون سیما، خواهان پیگیری علل و عوامل حواشی این سریال شد.

 

این انتقادات آن‌قدر جدی و مهم بود که گمان می‌رفت فصل ششم پایتخت را باید به عنوان اختتامیه آن در نظر گرفت، اما آن‌گونه که مقدم گفته ظاهرا سوءتفاهم‌ها در حال رفع شدن است.

 

او گفته است: تلویزیون خانه ماست و در هر خانواده‌ای دلخوری پیش می‌آید ولی دائمی نیست و بازهم سر یک سفره هستیم.

 

سیروس مقدم بیان کرده است: مجموعه پایتخت متعلق به فرد خاصی نیست و ما همه یک خانواده هستیم و این صمیمیت بین اعضای خانواده باعث سودآوری روزافزون برای همه (سازمان و ما) شده است.

 

همچنان کرونا

علت اصلی نیمه‌کاره ماندن سریال پایتخت 6، شیوع کرونا و سخت‌تر شدن فیلمبرداری و ادامه تولید این سریال بود. اکنون که چهار ماه از شیوع کرونا در کشور می‌گذرد هنوز نمی‌توان چشم‌انداز نزدیکی برای پایان این بیماری ترسیم کرد و آن‌گونه که مقامات مسؤول در وزارت بهداشت می‌گویند احتمالا این بیماری تا سال آینده مهمان ناخوانده کشورمان باشد. با این شرایط، باید تمهید خاصی برای ضبط و تولید محصولات مهم تلویزیونی مانند پایتخت اندیشید و این موضوع هم می‌تواند یکی از مسائل بر سر راه پایتخت باشد.

 

 یک پایتخت مهم

اگر بخواهیم ده محصول تراز اول در سریال‌سازی سیما در سال‌های اخیر را نام ببریم قطعا نام سریال پایتخت را نمی‌توان از قلم انداخت. مجموعه‌ای که از فصل اول توانست از تمرکزگرایی فاصله گرفته و با نمایش تصویری از یک خانواده معمولی و شیرین ایرانی، میلیون‌ها نفر را پای تلویزیون بنشاند و مروج نوعی سبک زندگی مبتنی بر فرهنگ ایرانی و مسلمانی باشد. هر چند پایتخت فراز و نشیب‌هایی هم داشته است اما با اعلام خبر تمایل تلویزیون برای ساخت فصل هفتم این سریال، می‌توان گفت این سریال آن‌قدر برای تلویزیون ارزش دارد که برخی کاستی‌ها و مشکلاتش نادیده گرفته شده و برای ادامه آن هزینه شود.

 

باید منتظر ماند و دید آیا عوامل این سریال می‌توانند با برطرف کردن نقدهایی که گفته شد فصل هفتم سریال را شروع کنند و مهم‌تر از همه این‌که آیا پایتخت‌7 هم می‌تواند ایرانی‌ها را پای تلویزیون بنشاند؟

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
یگانه 1399/09/17
واای چقدعالی ولی یک خبرخیلی بدی شنیدم که ساراونیکاومحسن تنابنده حذف شده اند خواخش میکنم حذفشون نکنید لطفا
Mahshid Javadi 1399/03/31
سلام.خیلی ممنونم از آقای مقدم و تنابنده که دارن فصل 7 سریال جذاب(پایتخت)رو میسازن.اگر این سریال 16 فصل هم داشته باشه بازم با افتخار نگاه میکنم.یاعلی.

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.