2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
قوانین طلایی برای گفت‌وگو با همسر

قوانین طلایی برای گفت‌وگو با همسر

خانم‌های شاغل و خانه‌دار می‌توانند برای رهایی از فشار فعالیت‌های روزانه و مشغله‌هایشان به یک مکالمه آرام‌کننده پناه ببرند.

دوات آنلاین- به عنوان یک خانم شاغل یا خانه‌دار برای رهایی از اخبار ناامیدکننده این روزها، فشار فعالیت‌های روزانه و مشغله‌های ریز و درشت بهتر است به یک مکالمه صحیح و آرام کننده، پناه بیاورید. شما و شریک زندگی‌تان هر‌ دو نیاز دارید تا ساعتی در روز را بدون مزاحمت و تنها با هدف آرامش‌بخشی به دغدغه‌های یکدیگر خلوت کنید. برای اثربخشی این مکالمه چند قانون ساده و کلیدی باید رعایت شوند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 

قانون نوبت ‌دادن

برای یکدیگر بین 15 تا 20دقیقه زمان تعیین کنید. هر فرد در زمان خودش مجاز است تا در جایگاه شاکی از هر چیزی که در طول روز او را تحت فشار قرار داده یا ناامید و خسته کرده ‌است، صحبت کند.

 

قانون نمایش همدردی

تلاش کنید احساس همدردی‌تان را به همسرتان نشان دهید(حتی اگر واقعی نیست!) کاملا به او توجه کنید و با طرح سوالاتی از میان صحبت‌هایش نشان دهید که متوجه دغدغه‌های او هستید و با دقت گوش می‌دهید. در تمام مدت گفت‌و‌گو حواس‌تان باشد که ارتباط چشمی‌تان را قطع نکنید.

 

قانون کمک کردن در صورت درخواست

از ابتدای مکالمه به فکر پیدا کردن راه‌‌حل برای مشکلی که توسط همسرتان مطرح می‌شود، نباشید. تلاش نکنید که مسئله را به سرعت حل و فصل کنید یا احساسات منفی‌اش را کم کنید. فقط تلاش کنید در همان لحظه کنارش باشید، مگر این‌که به صورت شفاف از شما درخواست کمک و ارائه پیشنهاد داشته باشد.

 

قانون بیان احساسات

احساسات و درک‌تان درباره موضوع گفته شده را بیان کنید و اجازه بدهید مخاطب‌تان متوجه شود که تمام حرف‌های او را شنیده‌اید.

 

قانون حمایت

از دیدگاه همسرتان هنگام مکالمه حمایت کنید، حتی اگر به نظر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسد غیرمعقول است! اگر همسرتان در مشکلی که برایش به وجود آمده احساس تنهایی می‌کند به او بگویید در این مشکل باهم گیر کرده‌اید چون شما همیشه در کنارش هستید.

 

قانون مهربانی

یکی از گویاترین روش‌های نمایش عشق و علاقه برقراری تماس است. تماس فیزیکی برقرار کنید و با توجه کامل به گزارش دغدغه‌های یکدیگر گوش دهید.

 

منبع: روزنامه خراسان/ عطیه تقوی‌بجنوردی- روان شناس

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.