2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
در پشت صحنه برنامه عصر جدید چه می‌گذرد

در پشت صحنه برنامه عصر جدید چه می‌گذرد

گزارشی جالب از پشت صحنه برنامه هیجان انگیز عصر جدید را بخوانید.

دوات آنلاین-حدود دو سال از تولید و پخش برنامه «عصر جدید»‌ می‌گذرد. حالا دیگرکمتر کسی‌ می‌تواند بگوید من در زمینه بازیگری و خوانندگی استعداد دارم، اما هنوز کسی من را کشف نکرده. شبکه سه از بهمن 97 این فرصت را در اختیار همه مردم ایران قرار داده تا هر کسی هر توانایی که دارد یا علی بگوید و وارد میدان شود. به همین بهانه روزنامه جام‌جم گزارشی از پشت صحنه این برنامه هیجان انگیز داشته که در ادامه‌ می‌خوانید.

 

عصری برای همه

باشگاه ورزشی آرارات حالا فقط یک باشگاه ورزشی برای علاقه مندان به ورزش نیست. مکانی برای بروز استعدادهای نهفته‌ای است که از سراسر ایران خود را به این میعادگاه رسانده اند تا در مقابل چشمان میلیون‌‌ها‌ نفر توانایی خود را محک بزنند. از این رو در یکی از روزهای گرم خردادماه عزممان را جزم‌ می‌کنیم تا از پشت صحنه این برنامه گزارش تهیه کنیم. به محض ورود باید گوشی‌‌های تلفن‌همراه را تحویل بدهیم. این اولین قانون حضور در «عصر جدید» است. با راهنمایی یکی از عوامل وارد یکی از استودیوهای برنامه‌ می‌شوم.

 

جایی که اغلب اتفاقات در این فضا رخ‌ می‌دهد. شرکت‌کننده‌ها به اتفاق همراهانشان در این سالن حضور دارند. در گوشه‌ای دیگر مربی‌‌ها‌ دور یک میز نشسته اند و با هم بحث و تبادل نظر‌ می‌کنند. یکی از اتاق‌‌های مجاور اتاق تمرین است که برخی از شرکت‌کننده‌ها در حال تمرین هستند. اتاق‌های دیگری هم در جای جای این سالن وجود دارد که برای بخش‌ها و گروه‌های مختلف برنامه انتخاب شده است. لوگوی برنامه روی همه  دیوارهای سالن نقش بسته.‌ LED بزرگی کنار سالن است که از آنجا به راحتی‌ می‌توان به تماشای برنامه نشست. به گفته یکی از عوامل از ساعات ابتدایی صبح ضبط برنامه آغاز شده و تا صبح روز بعد ادامه خواهد داشت.

 

 دو دوربین هم در گوشه‌‌هایی از سالن هست که تمام اتفاقات پشت صحنه را ضبط‌ می‌کند. یک فیلمبردار هم در مواقع لزوم با دوربین دیگری مشغول به کار می‌شود.   از پله‌ها که  بالا می روی، راهروی تاریکی وجود دارد که بچه‌های حراست در هر نقطه از راهروها حضور دارند و نظارت می‌کنند.  پشت راهرو نیز  بخشی را برای رفت و آمد عوامل مهیا کرده‌اند تا هنگام ضبط، کسی از تراس عبور نکند. هوا به شدت گرم است و به دلیل این‌که مشکلی در صداگذاری پیش نیاید، هواکش‌ها و کولرها را موقع ضبط خاموش می کنند.

عکسی از پشت صحنه برنامه عصر جدید

شرکت کننده‌‌های مسافر

یکی از نکات قابل توجه درباره این برنامه حضور شرکت‌کننده‌‌هایی از شهرستان‌‌های مختلف ایران است که برخی از آنها با کوله و چمدان در حال تردد در سالن انتظار هستند و بعد از پایان اجرای خود قصد دارند به شهر خود بازگردند. از جمله یک گروه شیرازی که به فینال راه پیدا‌‌می‌کنند و بعد از پایان برنامه با همه وسایل و لوازمشان به شهر خود باز‌ می‌گردند. رفت و آمدها همچنان ادامه دارد تا ساعت 11 شب که همه برای صرف شام از استودیو خارج‌ می‌شوند و داوران برای مشورت و انتخاب راه یافتگان به فینال وارد اتاق دیگری‌ می‌شوند. در این فاصله گروه صحنه در حال آماده سازی برای شرکت کننده‌‌های قسمت‌‌های بعد برنامه هستند.

 

عده‌ای از شرکت‌کننده‌ها نیز در این بین با وسایل و چمدان وارد سالن انتظار‌ می‌شوند و خود را برای ضبط قسمت دیگری از برنامه آماده‌ می‌کنند. سرانجام نوبت به انتخاب فینالیست‌‌ها‌‌ می‌رسد.  هیجان عجیبی بین حضار و شرکت‌کننده‌ها وجود دارد. حتی در پشت صحنه نیز همه به وجد آمده و از روی صندلی‌‌های خود بلند شده و چشم به LED مقابل دوخته‌اند تا ببینند داوران چه کسانی را برای راهیابی به فینال انتخاب‌ می‌کنند.  در نهایت داوران و مجری وارد استودیو‌ می‌شوند و با توضیحاتی که ارائه‌ می‌کنند، فینالیست‌‌ها‌ را انتخاب کرده و به سایرین هم در پایان برنامه، جوایزی از طرف حامیان مالی برنامه اهدا‌ می‌کنند.

تمرین در پشت صحنه برنامه عصر جدید

بندبازی روی استیج

دو شرکت کننده خانم که قرار است نقش مادرشوهر و عروس را بازی کنند، روی استیج‌ می‌روند. سیاه چادری نیز روی استیج قرار دارد. یکی از خانم‌‌ها‌ با پوشش زنان کرد و گریم شده مقابل داوران بازی‌ می‌کند. نمایش آنها به پایان‌ می‌رسد و داورها هر کدام نظر خود را بیان‌ می‌کنند. همزمان با ضبط اجرای آنها یک گروه از دانشجویان دانشگاه قزوین که یک ربات را اختراع کرده اند نیز در سالن انتظار حضور دارند و بی صبرانه منتظرند تا نوبت به آنها برسد. شرکت‌کننده‌ها هر‌کدام به نوبت روی استیج‌ می‌روند و باعث به هیجان آمدن حضار و تشویق آنها‌ می‌شوند و بعد از اجرا نیز شنونده نظرات داوران‌ می‌شوند. در این بین احسان علیخانی نیز با شوخی‌‌هایی که با شرکت‌کننده‌ها و داوران در فواصل برنامه‌ می‌کند، حضار را به شور و هیجان‌ می‌آورد.

 

در این مسابقه هر فردی با هر گروه سنی و استعدادی حضور دارد؛ از خواننده گرفته تا بندباز و مخترع. یکی از بخش‌هایی که باعث به هیجان آمدن حضار در استودیو و افراد پشت صحنه‌ می‌شود، گروه بندبازی است که با اجرای هیجان‌انگیز خود مورد تشویق قرار‌ می‌گیرند. حتی داورها نیز به هیجان آمده و میخکوب هنرنمایی این گروه شده اند.

 

کشف جدید عصر جدید

ایمان قیاسی را پیش از این برنامه بیشتر به عنوان خواننده‌ می‌شناختیم. اما او مجری پشت صحنه عصر جدید است که بعد از پایان برنامه با شرکت‌کننده‌ها صحبت‌ می‌کند. او درباره تجربه اجرای این برنامه‌ می‌گوید: شاید پیش از این برنامه مردم من را به عنوان خواننده بیشتر‌ می‌شناختند. اما من سال‌ها در کنار احسان علیخانی به عنوان دستیار و جمع کردن تیتراژهای برنامه «ماه عسل» کمک این گروه حرفه‌ای بودم و فعالیت‌ می‌کردم. در این سال‌‌ها‌ کم و بیش کار موسیقی خودم را هم دنبال‌ می‌کردم. تا این‌که با شروع عصر جدید احسان تصمیم گرفت از من به عنوان مجری پشت صحنه استفاده کند و اعتقاد داشت در این راه امکان موفقیت وجود دارد.

 

او همچنین ادامه‌ می‌دهد: مثل همه شرکت کننده‌‌های این برنامه من هم یک کشف جدید بودم که با وجود اشکالات در اجرا، احسان اعتقاد داشت باید فضا برای بقیه هم ایجاد شود. قبل از این برنامه من تجربه اجرای چند برنامه را داشتم که باز هم آن تجربیات را مدیون احسان علیخانی هستم. عصر جدید برای من هم استعدادیابی واقعی و در زندگی من بسیار تاثیرگذار بود.

 

قیاسی ماندگارترین لحظات اجرای این برنامه را این‌طور روایت می‌کند: در شروع عصر جدید شاید خیلی‌‌ها‌ باور‌ نمی‌کردند این برنامه‌ می‌تواند موفق شود و حضور احسان علیخانی در برنامه‌ای غیر از ماه عسل برای طرفدارانش شاید سخت بود. اما تصمیم درست احسان بسیار شجاعانه بود. چون تولید این برنامه بسیار کار سخت و دشواری است و زمان زیادی‌ می‌برد. همه بچه‌‌ها‌ تلاش کردند این برنامه روی آنتن برود. من هم به عنوان عضو کوچک این گروه اعتقاد دارم عصر جدید همان رسالت ماه عسل را به گونه‌ای دیگر روایت‌ می‌کند. خاطرم هست وقتی این کار به سرانجام رسید، روز اول ضبط وقتی وارد استودیو شدم ناخودآگاه اشک‌ می‌ریختم و حضور جوانان ایرانی از گوشه گوشه این سرزمین و نشان‌دادن استعدادشان که در هیچ کجا فرصت ارائه آن را نداشتند، برایم دلچسب بود. او در پایان هم‌ می‌گوید: در حال حاضر به جز وظایف اصلی که در برنامه دارم، همزمان مشغول ضبط‌ هشتگ عصر جدید هم هستم که مربوط به حواشی و پشت صحنه این برنامه است که در فصل دوم خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفته است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها
هانیه قایمی 1399/03/17
سلام واقعا دستتون درد نکنه واقعا برنامه خیلی خیلی خوبیه تشکر میکنم از داوران عزیز و آقای علیخانی
ناشناس 1399/03/17
فقط می تونم بگم دم همگی تون گرم مخصوصا رئیس کار بلدتون( احسان علیخانی)
.... 1399/03/17
خیلی خوبه
مریم 1399/03/17
دست مریزاد 👏 خداقوت به عوامل عصر جدید و خصوصا مجری توانمندش احسان علیخانی. 🌹
ناشناس 1399/03/17
سلام خوش به حال کسانی که تو عصر جدید هستن و جزو خانواده عصر جدید حساب میشن انشاالله قسمت ما هم بشه من هم دعوت کنید

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.