2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
بازگشت محمدرضا گلزار بعد از تجربه یک شکست

بازگشت محمدرضا گلزار بعد از تجربه یک شکست

محمدرضا گلزار پس از یک سال فاصله از سینما و بازیگری، در فصل دوم سریال عاشقانه با نام گیسو بازی می‌کند.

دوات آنلاین-حدود یک سال پیش محمدرضا گلزار با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام خود، از امضای قرارداد فصل دوم سریال «عاشقانه» خبر داد و حضورش در این سریال قطعی شده بود، اما آغاز پیش‌تولید فصل جدید با نام «گیسو» و انتشار خبر رسمی پیوستن گلزار به این سریال در رسانه‌ها، مهر تاییدی بر آن خبر بود که تابستان سال گذشته از سوی محمدرضا گلزار اعلام شد.

 

شکست با «برنده باش»

سال 98، اولین حضور محمدرضا گلزار در قاب تلویزیون به عنوان مجری و فروش خوب فیلم «رحمان 1400» در گیشه می‌توانست برای این بازیگر اتفاقات مهمی را رقم بزند، اما اوضاع با توقف پخش مسابقه «برنده باش» و توقیف فیلم «رحمان 1400» در ابتدای راه اکران، طور دیگری پیش رفت. «برنده باش» طبق فتوای مراجع تقلید مصداق «شبه قمار» شناخته شد و «رحمان 1400» به دلیل اکران نسخه‌ای از فیلم که ممیزی در آن اعمال نشده بود، از پرده پایین کشیده شد. البته این فیلم و اجرای گلزار در آن مسابقه، مورد انتقادات فراوانی بود و گلزار از نظر حرفه‌ای به توفیق خاصی دست نیافت، اما او با «برنده باش» و «رحمان 1400» می‌توانست در جذب مخاطب و فروش در گیشه، شکست نخورد.

محمدرضا گلزار در مسابقه برنده باش

فروش 33 میلیاردی در گیشه

گلزار سال 98، با دو فیلم «رحمان 1400» ساخته منوچهر هادی و «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی روی پرده سینما دیده شد که هرکدام به ترتیب حدود 22.5 و 10.5 میلیارد تومان در گیشه فروختند. او پس از تجربه ناموفق این دو فیلم، سال گذشته در هیچ فیلمی ایفای نقش نکرد. گذشته از کیفیت فیلم‌ها، «رحمان1400» به دلیل توقیف و «ما همه با هم هستیم» به علت رقم فروش پایین نسبت به حضور تعداد زیادی از ستاره‌های سینما در فیلم، تجربه‌های ناموفقی در کارنامه گلزار به حساب می‌آیند.

 

دوری محمدرضا گلزار از سینما

محمدرضا گلزار در طول یک سال گذشته که از سینما فاصله گرفت، بیشتر به سمت موسیقی رفت. او تابستان 98 در شهرهای مختلف ایران کنسرت برگزار کرد و آبان‌ماه هم کنسرت پرحاشیه‌ای در لس‌آنجلس داشت. او همچنین تک قطعه‌ای به نام «ساحل» را هم منتشر کرد. انتشار مطالبی درباره فروش نرفتن بلیت‌های کنسرت او در اوایل بلیت‌فروشی، باعث شد از سوی مخالفان و منتقدانش مورد هجمه قرار بگیرد. گرچه این بازیگر در فیلم تازه‌ای بازی نکرد اما در عرصه موسیقی حضور پرسروصدایی داشت و درگیر حواشی شد. به تازگی صحبت‌های وحید یامین‌پور درباره دستمزد بالای او برای اجرای مسابقه «برنده باش» بار دیگر نام او را بر سر زبان‌ها انداخت و مورد انتقادات تازه‌ای قرار گرفت.

 

موفقیت «گیسو» در هاله‌ای از ابهام

اکنون گلزار پس از یک سال به نمایش خانگی بازگشته و دوباره با ایفای نقش در سریال «گیسو» فعالیت خود را در عرصه بازیگری ادامه خواهد داد اما فاصله‌ یک ساله‌اش از سینما طولانی‌تر خواهد شد. نقش گلزار در سریال «عاشقانه» شخصیت ویژه یا متفاوتی نبود که مستقل از سریال میان مخاطبان محبوب باشد. مجموعه ویژگی‌های سریال، بازیگران، شخصیت محبوبی مانند «پیمان» با بازی هومن سیدی و قصه، همه و همه باعث جذابیت این سریال و استقبال مخاطبان از آن شده بود. علاوه بر این، فصل دوم سریال «عاشقانه» با تغییراتی نیز همراه خواهد بود.

 

یکی از این تغییرات غیبت مهناز افشار و جایگزین شدن یک بازیگر دیگر است. هنوز درباره حضور هومن سیدی در نقش «پیمان» خبری منتشر نشده، اما بخش مهمی از جذابیت سریال به حضور او بستگی دارد و اگر این بازیگر و شخصیت در فصل دوم حذف شود، تاثیر منفی زیادی بر سریال خواهد گذاشت. بنابراین نمی‌توان به پشتوانه محبوبیت فصل اول «عاشقانه»، از همین حالا «گیسو» و تجربه تازه گلزار را در نمایش خانگی، موفق دانست.

 

محمدرضا گلزار بازیگر ثابت آثار منوچهر هادی

سریال «گیسو» پس از «عاشقانه»، «آینه بغل» و «رحمان 1400»، چهارمین همکاری محمدرضا گلزار با منوچهر هادی خواهد بود. او در همه آثاری که هادی در سال‌های اخیر ویژه سینما و نمایش خانگی ساخته ، ایفای نقش کرده است و انتخاب ثابت منوچهر هادی بوده است. به جز «گیسو» که هنوز ساخته نشده، برای گلزار بازی در همه این فیلم ها و سریال‌ها، از نظر میزان فروش در گیشه و استقبال مخاطب، نتیجه‌بخش بوده است و احتمالا به همین علت این همکاری تکرار شده است. در میان ساخته‌های اخیرمنوچهر هادی، تنها مورد استثنا که گلزار در آن هیچ نقشی ندارد، سریال «دل» است که اتفاقا   قرار بود ابتدا این بازیگر نقش شخصیت «آرش» را ایفا کند اما طبق گفته هادی، به دلیل مشغولیتی که گلزار داشت از بازی در این سریال کناره‌گیری کرد و در نهایت حامد بهداد جایگزین وی شد.

 

اتفاقا این انصراف به نفع محمدرضا گلزار تمام شد، چون سریال «دل» از همان ابتدا تا همین امروز که 21 قسمت از آن توزیع شده، به دلایلی مانند ضعف قصه، بازی بازیگران، ریتم کند و کلیشه‌ای بودن مورد انتقادهای فراوان مخاطبان سریال بوده و نظر مثبت آنان را جلب نکرده است. علاوه بر این، اگر گلزار در نقش «آرش» بازی می‌کرد، پس از «عاشقانه» دوباره در نقش همسر ساره بیات دیده می‌شد و این زوج تکرار می‌شدند، بنابراین تجربه ناموفق دیگری در کارنامه او ثبت می‌شد. حضور محمدرضا گلزار در «گیسو» حداقل به این دلیل که ادامه مجموعه محبوب «عاشقانه» است، می‌تواند بازگشت امیدوارکننده‌تری برای او باشد.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
حوریه 1400/04/23
به نظر من عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییه معرکسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس
ماریا. 1399/06/05
رحمان ۱۴۰۰فوق العاده فیلم خوب با کیفیتی بود و همه بازیگرانش عالی درخشیدن
نرجس 1399/03/02
بهترین بازیگر مرد است ،ولی من به داشتن همچین تک استاری در ایران افتخار میکنم
مبین 1399/03/02
به نظرم آقای گلزار بره فقط آهنگ بخونه اصلا نمیتونه فیلم بازی کنه
ناشناس 1399/03/01
فقط فقط تک سوپر استار سینما آقای محمدرضا گلزار
ناشناس 1399/03/01
اول اینکه رحمان ۱۴۰۰ کجاش نا موفق بود بعدشم فقط حضور آقای گلزار عاشقانه رو جذاب کرده
میترا 1399/03/01
گلزارمون واقعا بین همه محبوبیت داره الکی که بهش لقب تک سوپر استار سینمای ایران رو ندادن
مریم 1399/03/01
به نظر من امسال افرادی مثل آقای گلزار می تونن فیلم های خوبی بازی کنن وگرنه فیلم صفا نداره
A.moosavi 1399/03/01
من که اول نگاه میکنم ببینم کی تو فیلم بازی میکنه بعد نگا میکنم فیلم عاشقانه و رحمان۱۴۰۰رو بخاطر محمد رضا گلزار نگاه کردم
ناشناس 1399/03/01
به نظر من هیچ کس نمی تونه جای آقای گلزار رو تو سینما بگیره....فقط همین...

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.