2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
دختر جوان طعمه عشق اینترنتی شد

دختر جوان طعمه عشق اینترنتی شد

پسر جوان اعتراف کرد با وعده ازدواج به دختران از آنان اخاذی می‌کرد.

دوات آنلاین-رئیس پلیس فتا استان کرمان از دستگیری فردی شیاد که در فضای مجازی با جلب اعتماد و دریافت تصاویر دختران جوان اقدام به اخاذی از  آن‌ها می کرد ،خبر داد.

 

سرهنگ ستاد امین یادگار نژاد رئیس پلیس فتا استان كرمان در تشریح این خبر گفت :در پی شکایت دختری جوان مبنی بر اینکه فردی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی اقدام به ایجاد مزاحمت برای وی کرده است پرونده به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

 

وی گفت :كارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات فنی و مهندسی موفق شدند متهم را که مردی 37ساله بود شناسایی و  پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و تحت نظر قرار گرفت.

 

یادگار نژاد گفت : متهم كه در ابتدا منكر هر گونه بزه ارتكابی بوده با مشاهده ادله موجود، در بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف هدفش را از انجام این كار نزدیک شدن به دختران جوان با وعده ازدواج و سپس و اخاذی از آن‌ها بیان کرد .

 

این مقام انتظامی تصریح کرد : امروزه سوء استفاده کلاهبرداران و سودجویان ازفضای سایبری برای دستیابی به اهداف ناصحیح و پلیدشان افزایش یافته و با بهره گیری از عدم آگاهی و سادگی افراد در این فضا مرتکب جرائمی می شوند كه اكثرا با انگیزه كسب منافع مالی، تهدید و تخاذی ، تسویه حساب شخصی ، انتقام جویی و یا تفریح و سرگرمی در این فضا وارد می شوند.

 

سرهنگ یادگار نژاد با اشاره به ماده17 قانون جرایم رایانه‌ای تصریح کرد: هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.

 

وی افزود: از شهروندان به ویژه خانم‌های جوان می‌خواهیم در فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های دروغین مثل ازدواج قصد نزدیک شدن به آنها را دارند اعتماد نکرده و اطلاعات شخصی خود را برای آنها ارسال نکنند .

 

یادگار نژاد گفت: بر اساس قانون تمامی داده‌ها و اطلاعات افراد در فضای مجازی مورد حمایت قانون گذار است و کسانی که با هر انگیزه‌ای نسبت به هتک حیثیت افراد اقدام می‌نمایند، از پاسخ قانون گذار در امان نخواهند بود.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.