2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
چطور فردی خوش صحبت باشیم

چطور فردی خوش صحبت باشیم

خوش صحبت بودن خصوصیتی است که همه ندارد اما اگر کمی دقت کنند می توانند به دست آوردند برای اینکه بدانید چطور فرد خوش صحبتی باشید این مطلب را بخوانید.

دوات آنلاین-خوش صحبت بودن یکی از مهمترین ویژگیهای یک انسان جذاب است. مخصوصا وقتی که او حرف هایی برای ما می گوید که انگار خودمان می دانستیم و نمی توانستم آن را بیان کنیم و یا زمانی که ما را مورد تایید قرار می دهد.

 

 

برای اینکه فردی خوش صحبت باشیم باید دقیقا چه کنیم؟

برای خوش صحبت بودن اول باید بدانید که نباید اطلاعات خام خود را به رخ دیگران بکشید، باید طوری صحبت کنید که دیگران بتوانند حرف های شما را درک کنند. اگر در جمعی هستید که از سواد کمتری از شما برخوردار هستند باید طوری صحبت کنید که آنها حرف شما را بفهمند و احساس نکنند با به کار بردن برخی کلمات قصد دارید به آنها فخر بفروشید.

ویژگیهای فرد خوش صحبت

احساس واقعی داشته باشید

سعی کنید موقع صحبت کردن احساس واقعی خود را بیان کنید. اگر از یک اتفاقی واقعا شاد و یا واقعا ناراحت هستید آن را به وضوح در چهره خود به فرد نشان دهید و احساس واقعی خود را در کلمات به فرد بدهید. اگر شما از یک موضوع واقعا خوشحال نیستید و فقط از سر احترام می خواهید بگویید که شاد هستید لازم نیست که با خنده ای مصنوعی بگویید که خیلی شاد هستید اجازه دهید با یک لبخند کوتاه فرد مقابل احترام شما را درک کند.

 

بیشتر بخوانید: 12 راز برای جنتلمن و متشخص بودن

 

برای خوش صحبتی شمرده حرف بزنید

کلمات را جویده جویده ادا نکنید. سعی کنید شمرده شمره صحبت کنید و تلاش کنید که  افراد بتوانند مفهوم گفته های شما را در کنند. یک نفس صحبت نکنید در میان صحبت ها مکس کنید و سعی کنید احساستان را با تن صدایتان منتقل کنید.

چطور فرد خوشصحبتی باشیم

افراد خوش صحبت شوخی می‌کنند

شوخی کردن یکی از روش هایی است که می تواند فرد را خوش صحبت نشان دهد. اگر در مورد مساله خسته کننده ای صحبت می کنید سعی کنید شوخی کنید یا خاطراتی بامزه تعریف کنید. فضایی به مخاطب بدهید که بتواند با شما همراهی کند.

 

بیشتر بخوانید: چگونه فردی جذاب و دوست‌داشتنی شویم

 

دیگران را تایید کنید

اگر در حال مکالمه با شخصی هستید مدام او را نقد نکنید او را مورد تایید هم قرار دهید. سعی در اثبات نظر خود نداشته باشید. اگر در میان گفت و گوی شما فرد نظری خلاف نظر شما می گوید و آن نقد یا نکته را درست می دانید به او بگویید که حرفش درست است اما توضیح دهید به چه دلیل آن کار را نکردید و از راه دیگری وارد شده اید. بگذارید دیگران درک کنند برای اینکه اطلاعات خود را به رخ آنها بکشید در محل حاضر نشده اید برای اینکه بتوانید با آنها صحبت و کمک کنید آنجا هستید.

 

بیشتر بخوانید: در برابر افراد حسود چگونه رفتار کنیم؟

 

سوال بپرسید

از مخاطب خود سوال بپرسید، از او بخواهید درباره چیزهایی که می داند با شما صحبت کند و اطلاعات بدهد. اجازه دهید او نیز فرصت بروز داشته باشد. اجازه بدهید از شما هم سوال پرسیده شود. سوالات را با عصبانیت پاسخ ندهید حتی اگر سوال پرسیده شده بی ربط است.

فرد خوش صحبت

به حالات طرف مقابل دقت کنید

اگر واکنش های طرف مقابل برایتان نشان از خستگی او دارد درکش کنید و صحبت را قطع کنید یا درباره مساله دیگری صحبت کنید تا او یکبار دیگر روی گفته های شما متمرکز شود. ایراد دیگران را در جمع با تمسخر و یا حتی جدی بیان نکنید. وقتی حوصله مخاطب سر رفت صحبت خود را قطع کنید و ادامه را به بعد موکول کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.