2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
ندا قاسمی، شیرین سریال نون-خ، چگونه بازیگر شد

ندا قاسمی، شیرین سریال نون-خ، چگونه بازیگر شد

من بازیگری را انتخاب نکردم و بازیگری من را انتخاب کرد چون از بچگی و بدون اینکه هیچ پیش زمینه ذهنی راجع به بازیگری داشته باشم به این سمت آمدم.

دوات آنلاین-ندا قاسمی بازیگر نقش شیرین در سریال نون-خ، متولد سی خرداد 1366، کرمانشاه، دانشجوی دکتری شیمی آلی دانشگاه تهران، فعالیت هنری خودش را از سال 87 با تئاتر آغاز کرده که در این مدت در صدا و سیمای مرکز کرمانشگاه به عنوان بازیگر سریال، فیلم کوتاه، تله فیلم و مجری حضور داشته و از سال 94 به صورت مستمر در رادیو فعالیت دارد. بخش‌هایی از گفت‌وگوی روزنامه هنرمند با قاسمی را بخوانید:

 

بازی در سریال نون-خ

*سریال «نون خ» چه حرفی برای مخاطب دارد؟

ندا قاسمی: این سریال قرار بود یک سریال سرگرم کننده باشد و در کنار سرگرم کننده بودن فرهنگ مناطق کردنشین را به تمام مردم ایران معرفی کند، حرفی که هر سریال موفق دیگری هم باید داشته باشد این است که حرف روز را بزند و مشکلات جامعه و مسائل سیاسی و اجتماعی را مطرح کند که سریال «نون خ» هم تا حدودی توانسته در این زمینه وظیفه خودش را انجام دهد.

 

*چه شد بازی در آن را پذیرفتید؟

ندا قاسمی: با توجه به سابقه کار تئاتری که داشتم و تله فیلم هایی که کار کرده بودم از طریق یکی از دفاتر به این سریال معرفی شدم و در این سریال بازی کردم، قطعا دلم خیلی می خواست در این کار حضور داشته باشم به دلیل اینکه کارهای آقای آقاخانی را دوست داشتم و از آنجا که خودم کرمانشاهی و کرد هستم اتفاق خوبی برای من بود که بتوانم یک نماینده برای مردم خودم باشم.

ندا قاسمی بازیگر نقش شیرین در سریال نون-خ

دلیل بازیگر شدن

*چرا از اینهمه فعالیت هنری «بازیگری» را انتخاب کرده اید؟

ندا قاسمی: من بازیگری را انتخاب نکردم و بازیگری من را انتخاب کرد چون از بچگی و بدون اینکه هیچ پیش زمینه ذهنی راجع به بازیگری داشته باشم به این سمت آمدم، تخیل خیلی قوی داشتم و این شاید حس درونی باشد که من را به سمت بازیگری کشاند، از بچگی به بازیگری فکر می کرم.

 

*می دانیم خیلی اهل تئاتر هستید، تئاتر کجای زندگی شماست؟

ندا قاسمی: به شدت اهل تئاتر هستم و تقریبا ده یازده سال است که بازیگر تئاتر هستم و کار می کنم، تئاتر عنصر جدانشدنی زندگی من است و همیشه پیگیر آن هستم و تئاترهای خوب را می بینم.

 

*رسیدن به دنیای تصویر و دیده شدن چه المان هایی می خواهد؟

ندا قاسمی: فکر می کنم یک سری ظرفیت های خاص می خواهد که آدم طی تجربیاتی که کسب می کند باید آنها را به دست بیاورد چون این موقعیتی است که با موقعیت آدمهای عادی که در جامعه زندگی می کنند متفاوت است.

 

*هنرمندان و حرف آنها چقدر روی جامعه تاثیر دارد؟

ندا قاسمی: نمی توانیم بگوییم بی تاثیر است و حتما تاثیر گذار است اما در دنیای امروز نمی شود راجع به آن تاثیر نتیجه گیری کرد که تاثیر مثبتی است یا نه ولی می تواند تاثیر گذار باشد، در همین مقوله کرونا می بینیم که خیلی از سلبریتی های دنیا تلاش می کنند به مردم بگویند از خانه هایتان بیرون نیایید و قرنطینه را رعایت کنید.

 

ماندگاری در دنیای هنر

*چقدر به ماندگاری در تاریخ هنر ایران فکر می کنید؟

ندا قاسمی: واقعا به ماندگاری در تاریخ هنر ایران فکر می کنم و برای من مهم است آدم تاثیر گذاری باشم.

*چیزی که از خودتان انتظار داشتید امروز باشید، هستید؟

ندا قاسمی: بله من همیشه برای چیزهایی که خواسته ام تلاش کرده ام و از تلاش خودم هم راضی هستم، به هر مرحله ای که رسیده ام به مرحله بعد فکر کرده ام، هیچوقت مرحله ای نبوده که بگویم برای من تمام می شود و می خواهم به آن نقطه برسم و تمام! هیچ مقصد نهایی برای من وجود ندارد.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.