2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
مهران رجبی: خنده کرونا را درمان می‌کند

مهران رجبی: خنده کرونا را درمان می‌کند

باورتان می‌شود ، یکی از مشتاقان این هستم که بروم و ببینم در دنیای بعد از مرگ چه می‌گذرد.

دوات آنلاین- بعد از بازی در فیلم زیر‌نور ماه به شهرت رسید و پرکار شد. مهران رجبی 20سال است در تلویزیون و سینما دیده می‌شود. چند سال قبل در یکی از گفت وگوهایش با روزنامه جام‌جم با طنز همیشگی‌اش گفت: در همه کانال‌ها هستم جز کانال کولر. حالا هم در اوج همه‌گیری کرونا بیکار نیست و مشغول بازی در سریال پدر ، پسری است که به گفته خودش اگر طبق برنامه‌ریزی پیش برود، ماه رمضان از تلویزیون پخش خواهد شد. ساکن تهران نیست و در باغی که در جاده چالوس دارد، زندگی می‌کند. برای کار به تهران می‌آید و برمی‌گردد. در چنین شرایطی با او هم‌ صحبت شدم و از او پرسیدم آیا کرونا دیدگاهش را به زندگی تغییر داده؟

 

البته تاثیراتی داشته، اما مهران رجبی همان آدم قدیم است. همانی که 20 سال قبل برای فیلم زیر‌نور ماه با او گفت‌وگو کردم، همان‌قدر شوخ و شنگ و همان‌قدر خوشبین به آینده و به اتفاقات خوب زندگی و همان‌قدر آماده رفتن از این دنیا.

 

اهل ماندن در خانه نیستم

رجبی می‌گوید: این که کرونا پدیده‌ای خاص است که شکی نیست. تاکنون بیماری‌‌های زیادی در کره‌زمین دیده شده و تلفاتی هم داشته، اما کرونا یکی از عجیب‌ترین آنهاست و بسیار جدی. اما چاره‌‌ای نیست و باید زندگی کرد. تلویزیون به برنامه نیاز دارد و ما باید در کارهای مختلف بازی کنیم تا فیلم و سریال تولید شود، راستش کار ما تعطیل‌بردار نیست. ما با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی سرصحنه می‌رویم و هر روز تست سلامت از ما گرفته می‌شود. تا جایی که می‌توانیم فاصله‌گذاری ایمن را رعایت می‌کنیم، اما گاهی نمی‌شود و طبق دکوپاژ باید کنار هم قرار بگیریم. فقط دعا می‌کنیم در این شرایط اتفاق بدی برای هیچ‌ کس نیفتد.

 

از رجبی می‌پرسم اصلا اهل خانه‌نشینی هستید، مثلا اگر بگویند یک ماه باید در خانه بمانید و بیرون نروید؟

 

می‌گوید: در روستا، باغ و خانه‌‌ای دارم و اگر قرار باشد در خانه بمانم و بیرون نروم حتما به روستا می‌روم و با خانواده سرم را به باغبانی و کشاورزی گرم می‌کنم. اصلا آدم یکجا نشستن و در خانه ماندن نیستم و الان که می‌بینم مردم باید در خانه‌های آپارتمانی بمانند و کمتر از خانه بیرون بیایند، خدا واقعا بهشان صبر بدهد.خیلی سخت است.

 

بدتر از کرونا هم داریم

رجبی درباره مواجه‌اش با کرونا و این که از این پدیده نمی‌ترسد اما مراقب است، می‌گوید: به نظرم ما از کرونا بدتر هم داریم.کسانی که از عرض اتوبان رد می‌شوند و تصادفات جاده‌ای. ما روزانه در معرض خطرهای زیادی هستیم، اتفاقاتی که امکان دارد ما را سربه نیست کند. من هر روز از محل فیلمبرداری به خانه‌ام در جاده چالوس می‌آیم. در مسیر تردد هر لحظه امکان دارد سنگی از کوه ریزش کند و روی ماشین ما بیفتد و مرا نابود کند. اما چون ا حتمال می‌دهم و یقین به ریزش کوه ندارم پس به آن فکر هم نمی‌کنم.کرونا هم دقیقا همین است. همان‌قدر که امکان ابتلا هست، امکان دارد اصلا درگیرش هم نشوی. اما باید مراقب باشی و همه هشدارها و نکات بهداشتی را رعایت کرد.

 

به رجبی می‌گویم کرونا باعث ترس شما هم شده؟ این که امکان دارد مبتلا شوی و حتی جانت را از دست بدهی؟

 

می‌گوید: باورتان می‌شود ، یکی از مشتاقان این هستم که بروم و ببینم در دنیای بعد از مرگ چه می‌گذرد. در خطبه همام در نهج‌البلاغه درباره آدم‌های با ایمان نوشته شده اگر دست خودشان بود به طرفه العینی قالب تهی می‌کردند...البته من متقی و مومن آنچنانی نیستم، اما آن‌قدر به زمین نچسبیده‌ام که از مرگ بلرزم و بترسم. جنایتکاران از مرگ می‌ترسند چون اگر اعتقاد به جهان باقی داشته‌باشند که جنایت نمی‌کنند.خلاف می‌کنند تا در این دنیا بیشتر زندگی کنند، چون آن طرف برایشان تاریک و تلخ است. با همه اینها دغدغه‌هایی هم دارم، مثل خانواده و فرزندانم که باید بالای سرآنها باشم و حامی‌شان باشم تا مستقل شوند و بتوانند روی پای خودشان بایستند. هم اینهاست که مراقبیم کرونا نگیریم و باز هم در این دنیا زندگی کنیم.

 

رجبی می‌گوید: وقتی از سرکار برمی‌گردم، اعضای خانواده هر کدام مسوول بخشی از ضدعفونی کردن وسایلم هستند. سارا، دخترم گوشی‌ام را ضدعفونی می‌کند. فرزند دیگرم سوئیچ خودرو را ضدعفونی می‌کند. من هم سعی می‌کنم فاصله‌ ایمن را با اعضای خانواده‌ام کاملا رعایت می‌کنم که خدا نکرده آنها دچار مشکلی نشوند.

 

شوخ طبعی علیه کرونا

از رجبی می‌پرسم، روحیه طنازی دارید و شوخ‌طبعی شما زبانزد همه است. داشتن این روحیه چقدر باعث مصونیت از کرونا یا دوری از استرس می‌شود؟

 

می‌گوید: روحیه طنز داشتن باعث می‌شود دنیا را زیاد سنگین نکنی و مشکلات را آن‌قدر سبک کنی که بتوانی از پس آنها برآیی. راستش ما بزرگ‌تر از مشکلات هستیم. طنز و روحیه شوخ‌طبعی برای این است که گره مشکلات را باز کند. وقتی کسی به دلایل مختلف ناراحت و غمگین است و مثلا من نکته‌ای طنز می‌گویم و او لبخندی می‌زند و برای دقایقی اندوه خود را از یاد می‌برد و می‌گوید خدا پدرت را بیامرزد که شادم کردی، این یعنی سبک کردن تاملات و اندوه‌ها. برای همین است که می‌گویند روحیه طنز، خنده، مثبت اندیشی و ... باعث می‌شود، آستانه تحمل افراد بالاتر برود، اضطراب کاهش پیدا کند و کرونا کمتر بتواند به ما آسیب بزند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.