2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
راز مرموز ناپدید شدن پرستار خانگی

راز مرموز ناپدید شدن پرستار خانگی

پرستار خانگی از سال 94 مفقود شده و تنها مظنون این پرونده نیز از سوی قضات بی‌گناه شناخته شده است.

دوات آنلاین-حکم برائت تاجر عتیقه از قتل عمد پرستار خانگی مادرش از سوی قضات دیوان عالی کشور تأیید شد.

 

به گزارش روزنامه جوان، خرداد سال ۹۴ اعضای خانواده ای پلیس تهران را از ماجرای ناپدید شدن فرزندشان داوود باخبر کردند. پدر او در توضیح به مأموران گفت: «پسرم از زنی سالخورده نگهداری می کرد. او روز گذشته به خانه آن زن در قیطریه رفت اما دیگر بازنگشت، تلفن همراهش نیز خاموش است و نگرانم اتفاق بدی برایش افتاده باشد.»

 

با طرح این شکایت، تلاش برای یافتن مرد جوان آغاز شد تا اینکه چند روز بعد جسد داوود حوالی تهران پیدا شد. با کشف جسد، خانواده مرد جوان به اداره پلیس رفتند و از دختر زن سالخورده که پریسا نام داشت شکایت کردند.

 

پدر داوود گفت: «پریسا تاجر عتیقه است. او از پسرم ۱۰۰میلیون تومان پول گرفته بود تا برایش عتیقه بخرد اما نه تنها عتیقه نخرید بلکه پول پسرم را نیز پس نمی داد، احتمال می دهم آن زن به خاطر بدهی که به پسرم داشت او را کشته است.»

 

با ادعای خانواده مقتول، مأموران زن جوان را بازداشت کردند و تحت بازجویی قرار دادند. آن زن در اظهاراتش گفت: «بعد از فوت پدرم، مادرم سکته کرد و قادر به راه رفتن نبود به همین خاطر برای نگهداری از او، داوود را استخدام کردم تا بتواند به راحتی مادرم را جابه جا کند، با داوود اختلافی نداشتیم. او کارهای مادرم را به خوبی انجام می داد. روز آخر نیز بعد از انجام کارها از خانه بیرون رفت. باور کنید از سرنوشت او اطلاعی ندارم.»

 

با تأیید این توضیحات از سوی مادر پریسا از آنجائی که مدرکی علیه او بدست نیامد وی تبرئه و آزاد شد. با اعتراض اولیای دم پرونده بار دیگر به جریان افتاد و در ادامه تحقیقات مأموران دریافتند بعد از خارج شدن داوود، آن زن به فاصله زمانی کوتاهی از خانه خارج شده است و در مسیر حرکت داوود قرار داشته است. این موضوع از طریق آنتن دهی تلفن همراه نیز ثابت شد.

 

به این ترتیب زن جوان بار دیگر بازداشت شد اما با قرار وثیقه آزاد شد. پرونده با صدور کیفرخواست کامل و به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

 

در اولین جلسه محاکمه پدر و مادر مقتول درخواست قصاص کردند. سپس متهم در جایگاه ایستاد و با اتکار جرمش گفت: «سالها در کار خرید و فروش عتیقه بودم و مبالغ زیادی عتیقه خرید و فروش کرده بودم اما هرگز از داوود پولی نگرفته بودم و با هم اختلاف حسابی نداشتیم، نمی‌دانم خانواده داوود با چه مدرکی مدعی هستند من مبلغی از پسرشان پول گرفته ام.»

 

متهم در آخرین دفاعش گفت: «در این مدت که با وثیقه آزاد هستم ناراحتی اعصاب پیدا کرده ام و نمی توانم از مادرم به خوبی مراقبت کنم. از قتل اطلاعی ندارم و بی گناهم.»

 

بعد از آخرین دفاع متهم وانکارهای متعدد وی، هیئت قضایی با توجه به مدارک موجود در پرونده، زن جوان را از قتل عمد تبرئه کرد. این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد و با تأیید این حکم زن جوان آزاد خواهد شد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.