2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بیوگرافی کامل نیما شعبان نژاد ،بازیگر و کمدین

بیوگرافی کامل نیما شعبان نژاد ،بازیگر و کمدین

نیما شعبان نژاد کارگردان و بازیگر که بعد از حضور موفقش در برنامه خندوانه به شهرت رسید متولد کشور آلمان است. بیوگرافی کامل نیما شعبان نژاد را بخوانید.

دوات آنلاین-نیما شعبان نژاد هنرمند و بازیگر که به رغم سابقه زیادش در چند سال اخیر به واسطه حضورش در برنامه خنداونه به شهرت رسیده متولد سال 66 است.

 

تولد نیما شعبان نژاد در آلمان

نیما 21 اردیبهشت ماه سال 66 در آلمان به دنیا آمد و تا 4 سالگی در آنجا زندگی می کرد تا اینکه پدر و مادرش تصمیم گرفتند به ایران برگردند. مادر هنرمند نیما الگوی فرزند شد و نیما نیز راه مادرش را ادامه داد. البته آنطور که گفته شده پدربزرگ نیما نیز عکاس مشهور و چیره دستی است.

بیوگرافی کامل نیما شعبان نژاد

شروع فعالیت هنری نیما شعبان نژاد

نیما بعد از پایان دوران دبیرستان در رشته تئاتر در دانشگاه ادامه تحصیل داد و از سال 83 نیز فعالیت هنری اش را آغاز کرد. نیما 10 سال زیر نظر بهترین کارگردانان از جمله قطب الدین صادقی در حوزه تئاتر فعالیت کرد و یکی از مشهورترین بازیگران تئاتر بود اما تا آن زمان در تلویزیون و سینما دیده نشده بود. او توسط محمد زیکسازی بازیگر نقش استاد کهنمویی به رامبد جوان معرفی شد گپ کوتاه رامبد جوان و نیما شعبان نژاد او را به یکی از شخصیت های اصلی برنامه خندوانه تبدیل کرد.

 

شعبان نژاد در خندوانه

کارکترهایی که نیما شعبان نژاد در خندوانه اجرا می کرد را خودش طراحی کرده بود و بعد از تایید نهایی از سوی رامبد جوان به اجرا در می آمد.

 

ورود نیما شعبان نژاد به خندوانه در سال 94 اتفاق افتاد نیما می گوید برای اینکه به شهرت برسد منتظر یک اتفاق نبود و سالهای زیادی تلاش کرد و بعد از 10 سال تلاشش نتیجه داد و در خندوانه به شهرت رسید. او بعد از اینکه خندوانه مشهور شد در کارهای دیگری نیز بازی کرد. او سپس در سریال رهایم نکن بازی کرد و بعد هم در دو سریال موفق که در شبکه خانگی توزیع شد به ایفای نقش پرداخت نقش متفاوت نیما شعبان نژاد در سریال ممنوعه هرچند با حاشیه هایی همراه بود اما توانایی او در بازیگری در نقش های متفاوت را به رخ کشید.

نیما شعبان نژاد در برنامه خنداوانه کارکترهای مختلف داشت

بازی در کنار مهران مدیری

او سپس دومین سریال خود را که در شبکه خانگی پخش شد بازی کرد او در سریال هیولا که طنز بود و توسط مهران مدیری کارگردانی شده بود ایفای نقش کرد. نیما در این سریال نقش پسر مهران مدیری را بازی می کرد. او فرزند یک دلال بود که سعی می کرد با پول همه چیز را بخرد. او مهران مدیری را یک هنرمند و جریان ساز تمام عیار در عرضه هنر می داند و معتقد است مدیری چرخش بزرگی در برنامه های تلویزیون ایجاد کرد. او معتقد است رامبد جوان نیز یک هنرمند در حد هنرمندان بین المللی است.

نیما شعبان نژاد در فیلم آینده

اولین بازی در سینما

نیما بعد از تجربه موفقی که در سریال ممنوعه داشت به بازی در یک فیلم سینمایی دعوت شد .او در فیلم سینمایی اینده به کارگردانی امیر پورکیان بازی کرد و با امیر جعفری، بهاره کیان افشار و پانته آ بهرام همبازی شد و حضور موفقی داشت.

نیما شعبان نژاد و رامبد جوان

زندگی خصوصی نیما شعبان نژاد

نیما شعبان نژاد چندان از زندگی خصوصی اش صحبت نمی کند او مجرد است و مادرش نیز از نقاشان چیره دست ایرانی است اما تا کنون جزییات بیشتری از زندگی خصوصی او در دست نیست. نیما شعبان نژاد در حوزه موسیقی نیز به صورت حرفه ای فعالیت دارد و برای اینکه بدن اماده ای داشته باشد بسیار ورزش میکند او کتاب خواندن را برای یک هنرپیشه و کارگردان به خوردن اب برای حفظ سلامتی بدن تشبیه می کند و می گوید کارگردان و هنرپیشه اگر هر روز خود را به روز نکند قطعا حذف خواهد شد.

 

او چند نمایش تئاتر موفق را کارگردانی کرده است. نیما شعبان نژاد در سریال طنز دوپیگ نیز بازی کرده و با شبنم مقدمی و هادی حجازی فر هم بازی شد. او نقش کامران را در این سریال بازی می کرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.