2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
مرد مسن به قتل همسرش متهم شد

مرد مسن به قتل همسرش متهم شد

این مرد می‌گوید در مرگ همسرش بی‌گناه است و زن میانسال به دلیل افتادن در وان جان باخت.

دوات آنلاین-مرد سالخورده که به اتهام قتل همسرش در بازداشت به سر می برد برای بررسی سلامت روانی اش به پزشکی قانونی معرفی شد.

 

به گزارش جوان، متهم که ایوب نام دارد دی سال ۹۵ به اتهام قتل همسرش مریم در خانه اش در شهر ری دستگیر شد. با اعلام این خبر تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی تهران در محل حادثه حاضر شدند و با جسد زن سالخورده که آثار سوختگی روی بدنش نمایان بود مواجه شدند.

 

با انتقال جسد به پزشکی قانونی شوهر این زن مورد تحقیق قرار گرفت. او به ماموران گفت: همسرم به تازگی عمل پیوند کلیه انجام داده بود و مدتی قبل نیز به خاطر تصادفی پایش شکسته بود. چند روز قبل به شوخی چند لگد به پایش زدم که ناگهان از درد فریاد کشید. به همین خاطر او را به حمام بردم و آب داغ را باز کردم تا شاید کمی از درد پایش کم شود. وقتی از حمام بیرون آمدم. چند دقیقه بعد فریاد های همسرم بلند شد به همین خاطر دوباره به حمام برگشتم که دیدم او داخل وان افتاده است و بدنش سوخته است. خواستم او را به بیمارستان برسانم اما قبول نکرد و چند بار پمادهای سوختگی را استفاده کرد. چند روزی گذشت تا اینکه امروز وقتی به محل کارم رفتم پسرم تماس گرفت و گفت مادرش حالش بد شده است. وقتی به خانه آمدم متوجه شدم همسرم فوت کرده است.

 

در حالی که پزشکی قانونی علت فوت را سوختگی درجه ۲ و ضربه به سر اعلام کرد، مرد سالخورده به اتهام قتل همسرش بازداشت شد. آن مرد تحت بازجویی قرار گرفت، اما جرمش را انکار کرد ولی بنا به شواهد و مدارک موجود روانه زندان شد و پرونده با صدور کیفرخواست به اتهام قتل عهد به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

 

مرد سالخورده در نوبت رسیدگی به پرونده در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. او بعد از درخواست قصاص از سوی فرزندان مقتول در دفاع از خود گفت: بعد از جدایی از همسر اولم با مریمازدواج کردم. او با داشتن چند فرزند از شوهر اولش طلاق گرفته بود. ما سالها بچه دار نمی شدیم تا اینکه با نذر و نیاز صاحب یک فرزند پسر به نام رضا شدیم.

 

متهم ادامه داد: بعد از بازنشستگی حقوقم کافی نبود از طرفی پسرم ۱۲ ساله بود و اصرار داشت به مدرسه غیرانتفاعی برود به همین دلیل مجبور بودم با یک ترازوی وزن کشی حوالی حرم حضرت عبدالعظیم بروم و کار کنم. از این شرایط ناراضی نبودم و تنها مشکلم رفتار همسرم بود. او بدون اجازه از جیبم پول برمی‌داشت تا اینکه او آخرین بار ۸۰۰ هزار تومان پولی که روی تخت پسرم گذاشته بودم تا آن را به مدرسه اش بدهد برداشت. دیگر تحمل نکردم و با او در این مورد صحبت کردم اما او قبول نکرد و طفره رفت.

 

متهم در خصوص حادثه گفت: برادر مریم معتاد بود به همین دلیل مشکوک شدم مبادا از برادرش مواد می خرد و معتاد شده است. به همین خاطر با او صحبت کردم اما کار به درگیری کشید. از عصبانیت یک لگد به پایش زدم این شد که پایش درد گرفت و شروع به ناله کرد. با بی‌تابی‌های او دلم برایش سوخت به همین دلیل او را داخل حمام بردم و او را در وان گذاشتم سپس آب داغ را باز کردم تا درد پاهایش کم شود. ناگهان مریم فریاد کشید. بلافاصله آب را بستم و میخواستم او را به بیمارستان برسانم ولی قبول نکرد. تا اینکه چند روز بعد وقتی به سر کار رفتم پسرم تماس گرفت و گفت حال مادرش بد است اما وقتی به خانه رسیدم کار از کار گذشته بود.

 

متهم در حالیکه اشک می ریخت، گفت: باور کنید مرگ همسرم یک اتفاق بود و به او ضربه‌ای نزدم. وقتی به زندان رفتم پسرم را به خواهرم سپردم اما او بیماری شوهرش را بهانه کرد و پسرم را به بهزیستی سپرد. فقط یک خانه دارم و حاضرم آن را به جای دیه به فرزندان مقتول بپردازم در غیر این صورت حاضرم اعدام شوم ولی قضات اجازه دهند یک روز دیگر کنار پسرم باشم. پسرم همه زندگی ام است و تحمل اینکه در بهزیستی باشد ندارم.

 

در پایان هیئت قضایی بعد از شور دستور داد متهم برای بررسی سلامت روان به پزشکی قانونی معرفی شود. همچنین پرونده به دادسرا فرستاده شد تا با تعیین قیم برای فرزند ۱۲ساله متهم درخواست وی به عنوان اولیای دم مطرح شود. به این ترتیب بعد از اعلام نظر کمیسیون پزشکی قانونی و تعیین قیم برای فرزند مقتول، متهم بار دیگر محاکمه خواهد شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.