2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
همه آنچه درباره نقی معمولی سریال پایتخت باید بدانید

همه آنچه درباره نقی معمولی سریال پایتخت باید بدانید

راز محبوبیت نقی معمولی در سریال پایتخت چیست و او چگونه شخصیتی دارد؟

دوات آنلاین-نقی معمولی سریال پایتخت با بازی محسن تنابنده یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های تلویزیونی سال‌های اخیر است که هر بار فصلی تازه از این سریال ساخته و پخش می‌شود محبوبیتش بیشتر می‌شود اما چرا؟ نقی معمولی کیست؟

 

نقی معمولی مردی اهل علی آباد استان مازندران است که سال‌ها پیش مادرش را از دست داده است. او یک برادر بزرگ‌تر از خودش و یک خواهر کوچکتر دارد با این حال نقش فرزند بزرگ خانواده را همیشه برعهده گرفته است. نقی درس نخوانده و حتی دیپلم هم ندارد اما از جوانی کار کرده و از سویی وظیفه مراقبت از پدرش بابا پنجعلی نیز برعهده او بوده است.

 

عشق نقی معمولی به بابا پنجعلی

یکی از رازهای محبوبیت نقی در همین موضوع است که او با عشق و محبت از پدر پیر و بیمارش نگهداری می‌کرد و برای او حاضر به انجام هر کاری بود حتی در فصل دوم وقتی ماشینی که بابا پنجعلی سوار آن بود در آستانه پرت شدن به دره قرار داشت نقی بدون هیچ فکر و واهمه ای جانش را به خطر انداخت تا پدرش را نجات بدهد.

 

شغل‌های مختلف نقی

نقی در این سال‌ها کارها و مشاغل زیادی را تجربه کرده است. گچ‌کاری، گنبد و گلدسته سازی، نگهبانی فروشگاه و حالا هم راننده نماینده مجلس شده است. در واقع می‌توان نقی را مردی سختکوش دانست که برای رفاه خانواده‌اش تلاش می‌کند. اگرچه در بسیاری از مواقع دستش تنگ بوده اما هرگز از هیچ تلاشی برای خانواده‌اش فروگذار نکرده و همین یکی دیگر از رازهای محبوبیت او است.

محسن تنابنده در نقش نقی معمولی در سریال پایتخت

ویژگی‌های منفی نقی معمولی

نقی از نظر اخلاقی مردی حسود، گاه عصبی و پرخاشگر، خودخواه و مغرور است. همین ویژگی‌های منفی کافی است تا از محبوبیت او کاسته شود اما چرا او همچنان محبوب است؟ شاید بزرگ‌ترین دلیل این امر این باشد که نقی هر وقت به خاطر خصوصیات اخلاقی نادرست مرتکب خطایی می شود سریع این خطا را می‌پذیرد و سعی می‌کند آن را جبران کند. او همچنین از عذرخواهی کردن باکی ندارد.

 

زندگی عاشقانه در کنار هما

نقی معمولی ابتدا قرار بود با دختری دیگر ازدواج کند اما در نهایت با هما تشکیل خانواده داد. پدر هما ارتشی است و سال‌ها در خارج از مازندران مشغول خدمت بوده و به همین دلیل هما لهجه مازندرانی ندارد. نقی بعد از بازگشت هما و خانواده‌اش به علی آباد به خواستگاری رفت و جواب مثبت گرفت. او در هر شرایطی و حتی در اوج بحران‌های مختلف و در بحبوحه نبرد با داعش عشق به هما را از یاد نمی‌برد. او به همسرش افتخار می‌کند و حتی در بسیاری از مواقع او را تکیه‌گاه خودش می‌داند. همین عشق به همسر که در مورد فرزندانش نیز مصداق دارد از دلایل دیگر محبوبیت نقی معمولی است.

محسن تنابنده در نقش نقی معمولی در سریال پایتخت

نقی؛ یک انسان معمولی

نقی در سریال پایتخت یک سوپرمن نیست از طرفی مردی عاری از خطا و اشتباه نیز نیست بلکه یک انسان کاملا معمولی است درست مانند نام خانوادگی‌اش. همه ما صفت‌های خوب و بد زیادی داریم و این ویژگی انسان بودن است. همین هم باعث شده نقی شخصیتی باورپذیر باشد.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
سینا 1402/01/03
ع الی بود

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.