2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
دستگیری سارقان مسلح 6.5 کیلو طلا

دستگیری سارقان مسلح 6.5 کیلو طلا

مرد مالباخته: سارقان وقتی با مقاومت من روبه رو شدند اقدام به تیراندازی هوایی کردند و با ضرب و شتم مرا سوار خودرو کردند و...

دوات آنلاین-معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری اعضای باند 5 نفره سارقان مامور نما خبر داد و گفت: این سارقان با جعل عنوان مأمور از مرد مسافر میانسالی شش و نیم کیلو طلا سرقت کرده بودند.

 

سرهنگ کارآگاه" علی گودرزی" گفت: ساعت 6 بعد از ظهر پنجم اسفندماه سال 96 طی تماس مرد میانسالی با مرکز فوریت های پلیسی 110 ، ماموران کلانتری 171 مصطفی خمینی در جریان وقوع یک سرقت مسلحانه کیف دستی حاوی شش و نیم کیلو طلا توسط 3 مرد ناشناس قرار گرفتند.

 

وی بیان داشت: پرونده با موضوع سرقت مسلحانه تشکیل و برای رسیدگی تخصصی با دستور دادگاه شعبه 101 بخش آفتاب به اداره یکم پلیس آگاهی ارجاع شد.

 

این مقام انتظامی تصریح کرد: شاکی با حضور در اداره یکم در اظهاراتش گفت، من در زمینه طلا فعالیت دارم و برای خرید از شهرستان به تهران آمدم و روز سرقت شش و نیم کیلو طلا به ارزش تقریبی یک میلیارد تومان از بازار طلای تهران خریداری کردم. هنگام بازگشت در محدوده مترو شاهد، سوار یک دستگاه تاکسی ون شدم و پس از طی مسافتی یک دستگاه پژو پارس جلوی تاکسی را گرفت و 3 مرد نقاب دار با لباس های مشکی پلیسی و اسلحه و بی سیم به من گفتند ما از مأموران مواد مخدر هستیم و شما باید با ما بیاید.

 

گودرزی گفت: شاکی ادامه داد سارقان وقتی با مقاومت من روبه رو شدند اقدام به تیراندازی هوایی کردند و با ضرب و شتم مرا سوار خودرو کردند. پس از 10 دقیقه در حوالی مرتضی گرد من را از خودرو به بیرون انداختند و طلاها را سرقت کرده و متواری شدند.

 

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه کارآگاهان به دنبال اظهارات مال باخته راهی محل وقوع جرم شدند، گفت: در بررسی و تحقیقات میدانی هیچ گونه سرنخی به دست نیاوردند و در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی موفق شدند پلاک خودرو سارقان را شناسایی کنند که مشخص شد پلاک فوق سرقتی و مربوط به خودروی دیگری است.

 

این مقام پلیسی افزود: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی با بررسی سوابق مجرمان حرفه ای و سابقه دار فردی را به نام "هاشم"  40 ساله دارای چندین فقره سابقه سرقت و مواد مخدر شناسایی کردند.

 

معاون جنایی پلیس پایتخت گفت: مخفیگاه هاشم و 4 همدست وی در محدوده جنوب تهران شناسایی و با انعکاس اطلاعات به دست آمده به مقام قضائی دستور دستگیری هاشم و سایر همدستانش صادر شد.

 

وی با اشاره به اینکه اعضای این باند در بیست و دوم اسفند ماه امسال طی چندین عملیات ویژه پلیسی و همزمان دستگیر شدند، تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان یک قبضه سلاح گرم و تعدادی فشنگ کشف و متهمان به اداره یکم انتقال یافتند.

 

سرهنگ گودرزی گفت: سرکرده باند در تحقیقات به کارآگاهان گفت، 2 تن از همدستانم که در بازار طلای تهران مشغول به کار بودند با شناسایی سوژه و اطلاع به من و سایر همدستانم نقشه سرقت از مال باخته را کشیدیم، در روز سرقت من به اتفاق 2 تن دیگر از دوستانم با نصب پلاک سرقتی بر روی خودرو پژوپارس خودم و با پوشیدن لباس یک دست مشکی و با نقاب به سراغ سوژه رفتیم. وقتی شاکی سوار خودرو تاکسی ون شد پس از طی مسافتی جلوی راهش پیچیدیم و با عنوان اینکه ما ماموران مواد مخدر هستیم با تیراندازی و تهدید وی را سوار خودرومان کردیم و کیف حاوی طلاجات را سرقت کرده و متواری شدیم.

 

سرهنگ گودرزی ابراز کرد: سارقان پس از سرقت، طلاها را به فردی در یکی از شهرستان های غربی تهران به مبلغ 600 میلیون تومان فروخته و بین خودشان تقسیم کرده اند.

 

معاون مبارزه با جرایم جنایی تهران در پایان با اشاره اینکه دستگیری مالخر طلاهای سرقتی در دستور کار قرار دارد، گفت: متهم با صدور قرار قانونی برای کشف سایر جرایم احتمالی و دستگیری خریدار اموال سرقتی در اختیار کارآگاهان اداره یکم قرار دارند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.