2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
آریا عظیمی نژاد؛ از داوری در عصر جدید تا آثار ماندگار هنری

آریا عظیمی نژاد؛ از داوری در عصر جدید تا آثار ماندگار هنری

آریا عظیمی نژاد آهنگساز برجسته‌ای است که کارهای ماندگاری کرده اما شاید تا قبل از داوری در برنامه عصر جدید خیلی از ما حتی نمی‌دانستیم او آهنگساز سریال پایتخت است.

دوات آنلاین-یک اثر هنری، محصول یک کار گروهی است. همیشه افرادی پشت‌صحنه تولید یک قطعه و آلبوم موسیقی یا سریال و فیلم سینمایی حضور دارند که نسبت به خواننده یا بازیگر کمتر دیده می‌شوند؛ آهنگ ساز یکی از این عوامل مهم و تاثیرگذار است. آریا عظیمی‌‌نژاد آهنگ ساز 46 ساله کشورمان، یکی از افرادی است که امسال به واسطه برنامه استعدادیابی عصر جدید روی صحنه آمد و توانست در کنار دیگر داوران این برنامه به یک چهره شناخته شده عمومی تبدیل شود. بیراه نیست اگر بگوییم او یکی از چهره‌های موسیقی سال 98 بوده است. به همین دلیل، در ادامه این مطلب بیشتر درباره او و فعالیت‌هایش خواهیم گفت.

آٰریا عظیمی نژاد داور برنامه عصر جدید

آریا عظیمی نژاد و داوری در عصر جدید

حضور آریا عظیمی‌نژاد در برنامه پربیننده عصر جدید را می‌توان یکی از نقطه‌های عطف کارنامه هنری او دانست. حضور او به عنوان یک آهنگ ساز در کنار دو بازیگر و یک کارشناس، به عنوان داور در یک مسابقه پربیننده، جایگاه او را در میان عموم مردم تثبیت کرد.

 

ناگفته نماند داوری عظیمی‌نژاد در «عصر جدید» به داوری سخت گیرانه معروف است اما با همه این‌ها، او نشان داده است که حضور یک فرد صاحب‌نظر در زمینه موسیقی در یک برنامه تلویزیونی که درصد زیادی از شرکت‌کنندگان در آن به دنبال خوانندگی و کشف شدن هستند، چقدر موثر است. البته حضور او در فصل دوم این برنامه استعدادیابی نیز ادامه دارد.

آریا عظیمی نژاد آهنگساز سریال پایتخت

آهنگ‌سازی سریال پایتخت

سریال پایتخت و خانواده نقی معمولی را تقریبا همه می‌شناسند. فصل ششم این سریال نیز قرار است عید نوروز از شبکه یک سیما روی آنتن برود. اگر زمان تماشای این سریال به آهنگ سازی و موسیقی آن دقت کرده باشید، متوجه می‌شوید اغلب موسیقی این سریال وام‌گرفته از موسیقی فولکلور است. جالب این که آریا عظیمی‌نژاد آهنگ ساز همه فصل‌های اول تا ششم این سریال پربیننده است. استفاده او از موسیقی نواحی برای آهنگ سازی در سریال‌ها را می‌توان یکی از شناسه‌های کاری او دانست که با استقبال مردم نیز مواجه شده است.

 

در همین زمینه: سختی‌های زندگی آریا عظیمی‌ نژاد

 

او درباره آهنگ سازی فصل اول پایتخت می گوید:«تمامی موسیقی پایتخت‌ها در سفر و با یک استودیو سیار ضبط شد. با یک استودیو مجهز و صدابردار به نقاط مختلف سفر کردیم. یکی از مشکلات ما در موسیقی نواحی این است که نسخه های اصلی و اولیه قطعات که ضبط شده است، بسیار بد کیفیت هستند. این کیفیت بد باعث می‌شود که قابل استفاده نباشند و درست هم نیست که از آثار صاحبان آن ها بدون اجازه استفاده شود. بخشی هم درباره لایه لایه بودن موسیقی است که بشود آن ها را به موسیقی فیلم تبدیل کرد».

 

خاطره‌ساز معنوی

با چه چیزی دل‌تان برای زیارت امام رضا(ع) پر می‌کشد؟ به احتمال زیاد تصنیف «قطعه‌ای از بهشت» یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های روی میزتان است. البته این تصنیف را بیشتر به «آمدم ای شاه پناهم بده» می‌شناسند. این تصنیف با صدای محمدعلی کریم‌خانی و آهنگ سازی آریا عظیمی‌نژاد ساخته شده است.

 

ببینید: کلیپ جان خستگان؛ آهنگ آریا عظیمی نژاد برای امام رضا(ع)

 

او این آهنگ سازی را تجربه عجیبی خوانده و گفته است برای ساخت این تصنیف، فشار زیادی را تحمل کردند و حتی به بن‌بست رسیدند. ماجرای ساخت این قطعه از زبان کریم‌خانی شنیدنی‌تر است:« به قدری شعر و آهنگ را عوض کردیم که حنجره من بی‌حس شده بود. به آریا گفتم: برو دو تا چای بیار تا بخوریم. دو رکعت نماز هم خواندیم و به یک باره همه چیز عوض شد و ورق برگشت و من شعر «آمده‌ام ...» را پیدا کردم. اولش را اشتباه خواندم و گفتم «آمده‌ام» اما آقای عظیمی‌نژاد آن را پاک نکرد و گفت که باعث زیبایی کار می‌شود.»

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1398/12/27
زیاد بزرگش نکنید خیلیا هستن بهتر از ایشون که نامشون کم برده میشه
ناشناس 1398/12/26
اقای عظیمی نژاد ببخشید شما خیلی سخت گیر هستید
حمیرا معصومی از تهران هستم 1398/12/26
با دورد بر آریا عظیمی نژاد که سالها نوجوانی وقتی به سازنده آهنگ موسیقی ها نگاه میکردم نامش را زیر همه کارهایش میدیم خیلی دوست داشتم با ایشان از نزدیک آشنا شوم وعصر جدید فرصتی را داد تا ایشان را در این برنامه ببینم واز سخت گیرهایش هم ناراحت نیستم زیرا یک داور سخت گیر باعث میشود شخص بیشتر تلاش کنند موفق باشید

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.