2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
محسن تنابنده چگونه نقی معمولی سریال پایتخت را ساخت

محسن تنابنده چگونه نقی معمولی سریال پایتخت را ساخت

پشت‌ پرده‌هایی از خلق شخصیت نقی معمولی در سریال پایتخت را که به احتمال زیاد قبلا نخوانده و نشنیده‌اید در این مطلب بخوانید:

دوات آنلاین-نقی معمولی بی‌شک یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های تلویزیونی در ایران است. دو عامل بیش از همه در موفقیت این شخصیت نقش داشته: بازی خوب محسن تنابنده و قصه‌های جذاب و فیلمنامه‌های خوب. اما تنابنده درباره نقی معمولی چه طور فکر می‌کند؟

 

بسیاری از بازیگران با نقش‌هایی که بازی می‌کنند شناخته می‌شوند. این اتفاق درباره محسن تنابنده هم ممکن بود رخ بدهد. برخی بازیگران چنین اتفاقی را دوست ندارند زیرا آنها می‌خواهند نقش‌های متفاوت را تجربه کنند و همیشه این خودشان باشند که شناخته می‌شوند نه نقش‌هایشان اما محسن تنابنده از این اتفاق هراسی نداشت. او تا پیش از بازی در نقش نقی در میان عموم مردم کمتر شناخته شده بود و به همین دلیل خیلی‌ها این بازیگر را با نقش نقی می‌شناسند. تنابنده در این باره گفته است: خواه ناخواه این اتفاق می‌افتد اما برای من این اتفاق در فیلم‌های دیگرم رخ نداد و اصولا چنین ترسی ترس بیهوده است ضمن این‌که کارهای دیگر من هم ناموفق نبود.

محسن تنابنده بازیگر نقش نقی معمولی

دلیل انتخاب مازندران برای سریال پایتخت

اما چه طور شد که نقی معمولی و خانواده‌اش ساکن و اهل شیرگاه مازندران شدند. چنین اتفاقی از ابتدا پیش‌بینی نشده بود اما کار پیش تولید سریال پایتخت در فصل اول که شروع شد به تدریج تنابنده که نویسندگی سریال را هم برعهده داشت به این نتیجه رسید که چه خوب است نقی معمولی اهل مازندران باشد. او در این باره گفته است: در گفت‌وگوهایی که با دوستان داشتیم کم‌کم به این نتیجه رسیدیم. ضمن این‌که موسیقی مازندرانی برای ما خیلی جذاب بود  واهمیت داشت. علاوه بر این من نسبت به اقلیم مازندران شناخت داشتم و برایم بهتر بود راجعه به آنجا کار کنم.

 

ببینید: 5 سکانس خنده‌دار سریال پایتخت 5

 

چرا هما لهجه ندارد

در میان شخصیت‌های سریال پایتخت هما یعنی همسر نقی معمولی با بازی ریما رامین فر به لهجه مازندرانی صحبت نمی‌کند. دلیل این اتفاق چیست؟ تنابنده در این باره به حالا خورشید گفته بود: ما در فصل یک سریال پایتخت توضیح دادیم که پدر هما ارتشی بود و آنها مجبور بودند مرتب به شهرهای مختلف بروند به همین دلیل هما قبلا زیاد در مازندران نبوده که بخواهد با آن لهجه صحبت کند.

 

ببینید: گلچینی از خنده‌دارترین سکانس‌های فصل دوم سریال پایتخت

 

سختی‌های بازی در نقش نقی معمولی

محسن تنابنده برای بازی در نقش نقی معمولی سختی‌های زیادی را تحمل کرده و حتی چند بار کارش به بیمارستان کشیده اما سخت‌تر از همه برای او فصل سوم سریال پایتخت بود که باید نقش یک کشتی‌گیر را بازی می‌کرد. تنابنده در جوانی بوکس کار می‌کرد و در سال‌های اخیر نیز غیر از این‌که عضو تیم فوتبال هنرمندان است مرتب ورزش می‌کند تا بدنش به‌عنوان بازیگر آماده و وورزیده باشد اما بازی در نقش یک کشتی‌گیر بسیار دشوار است. حالا که بحث ورزش شد شاید بد نباشد به این هم اشاره کنیم که تنابنده یک استقلالی دو آتشه است.

 

نقی معمولی در طول فصل سوم سریال پایتخت 11 کیلوگرم وزن کم کرد. این کاهش وزن نه فقط در قصه بلکه در واقعیت هم اتفاق افتاد و تنابنده به همین دلیل متحمل سختی‌های زیادی شد. او در این باره گفته است: از شروع تا پایان پایتخت3 نقی 11 کیلو وزن کم می‌کند. این اتفاق آنقدر تدریجی و نرم رخ می‌دهد که تماشاگر در انتهای سریال، شاهد یک تعادل فیزیکی است و می‌تواند باور کند که نقی یک کشتی‌گیر ورزیده است.

 

در پایتخت3 من همزمان با کار، برای رسیدن به وزن متعادل و تناسب باید رژیم می‌گرفتم تا فیزیکم برای ظاهرشدن در قالب یک کشتی‌گیر پذیرفتنی باشد. به همین دلیل کارم به بیمارستان کشیده شد. خوشبختانه پزشکان به دادم رسیدند.

محسن تنابنده بازیگر نقش نقی معمولی

موفقیت محسن تنابنده در ساختن شخصیت نقی معمولی

محسن تنابنده نشان داده است یک هنرمند واقعی است. نه فقط در سریال پایتخت بلکه در کارهای دیگرش نیز نشان داده هم بازیگر خوبی است و هم نویسنده و کارگردان توانایی. سریال شاهگوش، سریال علی‌البدل، فیلم قسم و... گواهی بر این مدعا است اما نقی معمولی اوج موفقیت او محسوب می‌شود.

 

ببینید: سکانسی از پایتخت 3؛ وقتی تلویزیون بهبود را نشان می‌دهد

 

تنابنده در مصاحبه‌ای در این باره توضیح داده است: به‌وجود آوردن قهرمان، مانا شدن و اسم پیداکردن به شکل درست و صحیح آن کار بسیار بسیار بسیار سختی است. من از این بابت خوشحالم که کار آبرومند و باشرفی انجام داده‌ایم. خیلی از بازیگران از برچسب خوردن می‌ترسند، از این که بگویند فلانی فقط کمدی بازی می‌کند یا فقط بازیگر تلویزیون است، اما این مساله در عین حال می‌تواند بسیار دوست داشتنی باشد، به شرط آن که بازیگر جوهره یک بازیگر بزرگ را در وجودش داشته باشد و تحت تاثیر نقش و شخصیتی که خودش ساخته، قرار نگیرد و بتواند بسادگی یک نقش متفاوت‌تر در یک رسانه دیگر را بازی کند. یک بازیگر اگر به اندازه کافی توانمند باشد، می‌تواند افق‌های جدیدی برای خودش تعریف کند.

 

تمام این سال‌ها پربارترین سال‌های عمرم بود ه‌است. نمی‌توانم به این فکر کنم که اگر در پایتخت همکاری نمی‌کردم، کار مهم‌تری انجام می‌دادم. آنقدر از این کار لذت برده‌ام و آنقدر خدمتگزارانه بوده که آن را مهم‌ترین اتفاق زندگی‌ام بدانم و دارم می‌بینم که مردم هم از پایتخت لذت برده‌اند و دوستش دارند. همین برای من کافی است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ابوالفضل پورربیع ازبابل 1399/08/10
ای پایتختی های عزیز منتظر فصل جدید هستیم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تشکر میکنم دسترکاران پایتخت.....
ناشناس 1398/12/24
همه مردم ایران شما و کل بازیگران پایتخت رادوست دارن و ارزوی سلامتی و توفیق روز افزون برای شما دارند . کرونا را با در خانه ماندن شکست می دهیم
ناشناس 1398/12/24
سلام امیدوارم اقای تابنده و ارسطو دوست داشتنی هر جا که هستند سالم و سلامت باشند و پایتخت ده و بیست را تولید کنند به امید جشن دهمین وبیستمین پایتخت را بگیریم .تو رو خدا از تلویزیون قهر نکنید و واسه دل مردم پایتخت تولید کنید
ناشناس 1398/12/23
🙂

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.