2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
آیا نظرات داوران در فصل دوم عصر جدید باز هم جنجالی می‌شود؟

آیا نظرات داوران در فصل دوم عصر جدید باز هم جنجالی می‌شود؟

عده ای با آریا عظیمی نژاد موافق هستند و گروهی با بشیر حسینی. برخی امین حیایی را بیشتر همراهی می‌کنند وعده‌ای رویا نونهالی را. عصر جدید با همین تفاوت‌ها و سلیقه‌های متنوع دیدنی می‌شود.

دوات آنلاین-فصل دوم عصر جدید با اجرای احسان علیخانی و داروی همان 4 دارو فصل اول یعنی رویا نونهالی، امین حیایی، آریا عظیمی نژاد و دکتر سید بشیر حسینی برگزار می‌شود. ترکیب داوران در فصل اول عصر جدید یکی از موضوعات پربحث بود. آیا این اتفاق در فصل دوم هم تکرار می‌شود؟

 

یکی از انتقادهایی که در فصل اول از برنامه استعدادیابی عصر جدید می‌شد ترکیب داوران این مسابقه بود. در میان داوران دو بازیگر حضور دارند، یک نفر آهنگساز است و دیگری استاد دانشگاه و متخصص علوم انسانی است. هیچ ورزشکاری در میان داوران حضور ندارد و به همین دلیل عده‌ای معتقد بودند این گروه نمی‌تواند درباره اجراهای ورزشی از پارکرور تا فری استایل قضاوت کند.

 

همچنین برخی عقیده داشتند داوران در زمینه‌های علمی نیز نمی‌توانند داور خوبی باشند. آنها معتقد بودند مردی که حافظه بسیار قوی داشت نباید حذف می‌شد یا دختر و پسری که اعمال ریاضی را به صورت ذهنی انجام می‌دادند باید صعود می‌کردند.

 

در رشته‌های دیگر و در میان سایر اجراها باز هم اختلاف نظرهای زیادی وجود داشت با این حال احسان علیخانی باز هم از همین ترکیب داوری برای فصل دوم استفاده کرد.

 

واقعیت این است که عصر جدید در وهله اول جنبه سرگرمی دارد و طبیعی است اجرایی موفق محسوب می‌شود که بتواند مخاطب را سرگرم کند به همین دلیل شاید اجراهایی که مضمون علمی دارند در این برنامه چندان مورد توجه قرار نگیرند. چنین اجراهایی شاید در برنامه‌ای دیگر بسیار موفق باشند.

 

از سوی دیگر کاملا طبیعی است که هر داور بر اساس نظر و سلیقه شخصی خودش رای بدهد  و در واقع معیار اصلی سلیقه داور است و هیچ متر و معیار دیگری نمی‌توان برای اینگونه برنامه‌ها در نظر گرفت.

 

این نظر که در هر اجرا ترکیب داوران تغییر کند هم چندان منطقی نیست و حتی در برنامه‌های استعدادیابی بزرگی که در کشورهای دیگر برگزار می‌شود چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

 

علاوه بر اینها نباید فراموش کرد داور اصلی برنامه عصر جدید مخاطبان آن هستند که از مرحله‌ای به بعد افراد برگزیده با رای آنها انتخاب می‌شوند. در واقع عصر جدید بدون مشارکت مردمی معنای خود را از دست می‌دهد و در فصل اول نیز توانست رکورد آرای مردمی در برنامه‌های تلویزیونی را بشکند.

 

با همه این احوال همان طور که داوران حق دارند بر اساس سلیقه خودشان رای بدهند مخاطبان نیز حق دارند بر اساس سلیقه خودشان برنامه را قضاوت کنند به همین دلیل است که برخی داوران محبوب‌تر هستند. یا این‌که عده‌ای با نظرات یک داور بیشتر همراهی می‌کنند و ...

 

همه این عوامل باعث می‌شود برنامه عصر جدید به برنامه‌ای پربحث و پربازخورد تبدیل شود. حال باید دید فصل دوم نیز مانند فصل اول جنجالی خواهد شد؟

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
Ainaz 1398/12/15
به نظر من جنجالی میشه و جذاب😍
لیلا 1398/12/15
به نظر من عصر جدید واقعا عالی مخصوصا اقایی عظیمی نژاد واقعا فرد جدی بقیه هم خوبن

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.