2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت

فیلم/ مرگ 5 نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم

بیش از 100 نفر در این حادثه با نردبان‌های بلند نجات داده شدند.

دوات آنلاین-آتش سوزی مهیب در یک مجتمع مسکونی در قم جان 5 نفر را گرفت. 66 نفر نیز در این حادثه زخمی شدند.

 

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ساعت ٠٣:١١ دقیقه بامداد امروز جمعه وقوع حریق در چند بلوک آپارتمانی به اورژانس کشور اعلام شد که بلافاصله ١٢ آمبولانس به محل حادثه واقع در انسجام، خیابان محرابی اعزام شدند.

 

وی با بیان اینکه اولین آمبولانس در مدت زمان پنج دقیقه به محل رسید ادامه داد: در محل مشاهده شد که در چند بلوک آپارتمانی حریق رخ داده است بنابراین نیرو های امدادی بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادند و ضمن بررسی علایم حیاتی و وضعیت جسمانی مصدومان این حادثه تاکنون ۳۸ نفر را به مراکز درمانی منتقل کردند.

 

به گفته وی، ١٠نفر از مصدومان به مرکز درمانی بهشتی، ١٣نفر به مرکز درمانی ولیعصر و ١٠نفر به مرکز درمانی گلپایگانی منتقل شدند.

 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با تاکید بر اینکه تعداد ۲۴ نفر دیگر نیز به صورت سرپایی درمان شدند گفت: هماهنگی های لازم برای انتقال دو تن از مصدومان به تهران نیز انجام شده است. همچنین متاسفانه تاکنون پنج نفر نیز بر اثر وقوع این حریق جان خود را از دست داده اند.

 

حمید کریمی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم نیز درباره این حادثه بیان کرد: راس ساعت سه بامداد خبر آتش سوزی در مجتمع مسکونی 300 واحدی سحر واقع در خیابان محرابی انسجام به مرکز فرماندهی اعلام شد که بلافاصله خودروهای عملیاتی به محل اعزام شدند.

 

وی اظهار کرد: 12 خودروی سنگین آتش نشانی و سه خودروی نردبان و دو خودروی آب‌ده و دو خودروی نجات به همراه واحدهای پشتیبانی از حوزه خدمات شهری و عوامل اورژانس و انتظامی نیز به محل اعزام شد.

 

کریمی عنوان کرد: متاسفانه طبقات منفی و پارکینگ مجتمع درگیر حریق شده و تیم های عملیاتی از 4 قسمت ورود پیدا کرده و حریق را اطفا کردند و حادثه کنترل شد، اما به علت انتشار دود در طبقات فوقانی تعداد بسیار زیادی از ساکنین محبوس شده بودند که با تلاش همکاران از طریق نردبان‌های بلند مرتبه بیش از 100 نفر رهاسازی شد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.