2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
آموزش کاشت سبزه عید با هسته خرما در خانه

آموزش کاشت سبزه عید با هسته خرما در خانه

هسته خرما، معمولا بعد از استفاده دور انداخته می‌شود اما اگر هسته‌ها را جمعه کنید می‌توانید هسته‌های خرما را سبز کرده و به جای سبزه عید از ان استفاده کنید

دوات آنلاین-خرما یک میوه خاص و مغذی برای ایرانیان است که معمولا با چای میل می‌کنند، هرچند هسته خرما تا به حال دور ریخته می‌شد اما جالب است بدانید که می‌توانید به جای درست کرده سبزه با غلات از هسته خرما برای سبزه هفت سین عید استفاده کنید.

 

برای اینکه هسته خرما را سبز کنید.باید کمی صبور باشید و از همین حالا شروع کنید. چندین هسته خرما را که استفاده کرده‌اید خیلی خوب بشویید و لزجی آن را بگیرید بعد آن را داخل ظرف آب قرار داده و در یخچال بگذارید، آب باید به طور کامل سرد باشد. روزی یکبار آب را خالی و تازه کنید.

سبزه خرما بسیار زیبا و خاص است

بعد از یک هفته هسته‌ها را از داخل یخچال خارج کنید. ان را با دستمال کاغذی به طور کامل تمیز کنید و در یک پارچه بسیار نازک و تمیز قرار دهید و پارچه را به طور کامل مرطوب کنید. توجه داشته باشید که این پارچه باید همیشه مرطوب باشد و در صورتی که خشک شد سریع آن را مرطوب کنید. بهتر است در مکانی هسته‌ها را نگهداری کنید که کمی گرم باشد مثلا اطراف رادیاتور، بخاری یا آب‌گرم‌کن قرار دهید و رطوبت ان را چک کنید.

هسته‌های خرمای خیس خورده را لای دستمال مرطوب نگهدارید

جوانه زدن دانه

بعد از اینکه چند روز هسته‌ها جوانه می‌زند. وقتی هسته‌ها جوانه زد فرصت خوبی برای این است که آن را در خاک بکارید حتما باید همه دانه‌ها را با هم بکارید چون ممکن است بعضی‌ جوانه‌ها رشد نکند. وقتی دانه‌ها را کاشتید خاک را سیرآب کنید. گلدان را در جایی قرار دهید که نور آفتاب به طور کامل به آن بتابد و سرد نباشد. اما بهتر است رطوبت محیط کم باشد.

نخل بزرگ شده را می‌توانید در خانه هم نگهداری کنید

نحوه آبیاری

تا زمانی که جوانه‌ها از خاک بیرون بیایند هر روز آب دهید البته نباید خاک سیرآب باشد صبوری کنید و وقتی خاک خشک شد آب بدهید بعد از ان فاصله آب‌دهی را کم‌کم زیادی کنید، یک هفته یک روز درمیان، یک هفته دو روز درمیان، یک هفته سه روز درمیان و ... تا اینکه به طور کلی آب دهی را به زمانی موکول کنید که خاک کاملا خشک است.

 

بیشتر بخوانید: آموزش درست کردن سبزه هفت سین عید با هسته میوه‌ها

 

کم‌کم نخل شما بزرگ می‌شود و می‌توانید نه تنها در سفره هفت‌سین از آن استفاده کنید بلکه به عنوان گلدان سبز و زیبا در همه فصول سال نیز از آن استفاده کنید. اگر در بیرون از منزل از این گلدان استفاده می‌کنید در فصول سرد سال آن را با مشمع بپوشایند. تا خشک نشود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.