2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
زورگیری در پوشش گشت ارشاد

زورگیری در پوشش گشت ارشاد

تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهمان و شناسایی شاکیان بیشتر در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران همچنان در جریان است.

دوات آنلاین-دو برادر با همدستی یکی از دوستانشان در پوشش خودروی گشت ارشاد از رانندگانی که سرنشین زن همراهشان بود اخاذی می کردند.

 

به گزارش جوان، شامگاه ۲۱ دی ماه امسال مردی وارد کلانتری ۱۳۷ نصر شد و علیه متهمان اعلام جرم کرد. او گفت: ساعتی قبل سوار بر خودروی پرایدم در حال عبور از خیابان ستارخان بودم که یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ که چراغ گردان روی سقف آن نصب بود راهم را سد کرد. بعد از آن در حالی که راننده آن پشت فرمان نشسته بود دو سرنشین آن که لباس شخصی به تن و تجهیزات پلیسی همراه داشتند پیاده شدند. آنها گفتند که پلیس هستند و مدعی شدند من با خانمی که سوار ماشینم است رابطه نامشروع دارم و باید بازداشت شوم. همزمان آن دو نفر در صندلی عقب پرایدم سوار شدند و با تهدید خواستند که حرکت کنم. من که چاره ای نداشتم حرکت کردم. در مسیر من را تهدید کردند و گفتند که به خاطر رابطه با سرنشین خودروام باید از من بازجویی کنند. من که فکر می کردم آنها مأمور پلیس باشند مقاومت نکردم.

 

شاکی ادامه داد: آنها مدارک هویتی ام را بررسی کردند و پول هایی را که همراه داشتم، بر داشتند، همچنین ۵۰۰ هزار تومان از کارت عابربانکم به کارت خودشان واریز کردند و در نهایت من را تهدید کردند و پیاده شدند. آنجا بود که به رفتارشان مظنون شدم و اطمینان پیدا کردم که آنها پلیس قلابی بودند که به این شیوه از من اخاذی کردند که از آنها شکایت دارم.

 

بعد از مطرح شدن شکایت و پرونده مقدماتی تشکیل شد و به دستور بازپرس برای بررسی تخصصی در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. کارآگاهان پلیس با اطلاعاتی که شاکی در اختیارشان گذاشت در محل حاضر شده و با بررسی دوربین های مداربسته موفق شدند شماره پلاک خودروی پلیس های قلابی را به دست آوردند.

 

بررسی شماره پلاک خودرو نشان داد که خودرو به نام زنی به نام سیما است. کارآگاهان پلیس همچنین شماره حسابی که شاکی پول را به حساب آن واریز کرده بود، بررسی کرده و صاحب حساب را که مردی به نام سامان بود شناسایی کردند.

 

مأموران پلیس در شاخه دیگری از بررسی ها تصویر سامان را به دست آورده و به شاکی نشان دادند که او سامان را به عنوان یکی از پلیس های قلابی شناسایی کرد.

 

بعد از به دست آمدن این اطلاعات بود که کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه سامان را شناسایی و ۱۴ بهمن ماه او را بازداشت کنند. سامان در اولین بازجویی ها به جرمش اعتراف کرد و گفت که با همدستی برادرش آرسام و یکی از دوستانش به نام آرمان به این شیوه سرقت می کردند که دو متهم دیگر هم شناسایی و بازداشت شدند.

 

کارآگاهان پلیس همچنین در بازرسی از داخل خودروی سارقان موفق شدند چراغ گردان و تجهیزات پلیسی مثل دو دستگاه بی سیم و یک قبضه سلاح کمری قلابی کشف کنند.

 

سه متهم در اولین بازجویی ها اعتراف کردند که به این شیوه شروع به زور گیری کرده اند.

 

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهمان و شناسایی شاکیان بیشتر در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران همچنان در جریان است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.