2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
ریحانه پارسا؛ از حاشیه تا متن بازیگری

ریحانه پارسا؛ از حاشیه تا متن بازیگری

ریحانه پارسا که تا مدت‌ها نامش فقط به خاطر حاشیه‌ها مطرح می‌شد با بازی در فیلم خوب، بد، جلف ۲ باز هم به متن حرفه بازیگری مقابل دوربین بازگشته است.

دوات آنلاین-ریحانه پارسا با بازی در فیلم خوب، بد، جلف ۲؛ ارتش سری در جشنواره فجر 98 حضور داشت و بار دیگر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. این دومین تجربه بازیگری پارسا مقابل دوربین است. او پیش از این در سریال پدر نقش خود را به خوبی بازی کرده بود.

 

سریال پدر که در سال 97 از شبکه دو پخش شد به شدت مورد استقبال بینندگان قرار گرفت. در این سریال چهره‌ای جدید یعنی ریحانه پارسا نقش اصلی را بازی می‌کرد. او با این‌که قبل از این سریال تجربه بازیگری نداشت توانست به خوبی از عهده نقش لیلا بربیاید و همین هم باعث شد خیلی زود به شهرت برسد اما این همه ماجرا نبود.

ریحانه پارسا با سریال پدر معروف شد

حاشیه‌های ریحانه پارسا شروع شد

بعد از شهرت پارسا حاشیه‌ها نیز شروع شد. این حاشیه‌ها به اینستاگرام و عکس‌های او مربوط می‌شد. ریحانه عکس‌هایی مدلینگ منتشر کرد که با بازتاب منفی مواجه شد. به گونه‌ای که او عکس‌ها را حذف کرد و سپس برای مدتی صفحه‌اش را بست.

 

واکنش هنرمندان به حواشی ایجاد شده برای پارسا

مهدی سلطانی که در سریال پدر نقش پدر حامد را بازی کرده بود درباره حواشی ایجاد شده برای ریحانه پارسا نوشت: «سلام دوستان. متاسفانه شرایط سینما به‌گونه‌ای است که هر اتفاق به ظاهر پیش‌پا‌افتاده و جزئی، برجسته می‌شه و اهمیت کاذبی پیدا می‌کنه. کاری به درستی و یا غلطی بعضی چیزها ندارم اما گاهی وقتها همه ما‌ها، تاکید می‌کنم هممون ممکنه به مقتضای، تجربه، تعهدات، یاشرایط روحی و یا دلایل متعدد دیگه کارهایی رو بکنیم که شاید از نگاه بعضی‌ها چون در زمان و مکان مناسبی اتفاق نیفتاده، ایجاد سوء‌تفاهم کنه، اما معنیش این نیست که قضاوت عجولانه‌ای بکنیم و همه چیز و همه کس رو زیر سؤال ببریم. اینو من مطمئنم هم اکثر شما مخاطبین بادرایت متوجه هستید هم همکاران و مسئولین فهیم و دانا. در ضمن نگران هیچی نباشید، درست می‌شه، مواظب خودتون باشید.»

 

سعید سهیلی کارگردان سینما که احتمالا فیلم‌های گشت ارشاد یک و دو را از او دیده‌اید، نیز خطاب به بازیگر جوان نوشت: «دخترم لیلا ... دخترم ریحانه ... سلام ، موفقیتت را در سریال پدر تبریك می‌گویم، به بهانه این تبریك بگذار بگویم كه ... هیچكس حق قضاوت تو را ندارد، هیچكس جز خودت، قضاوت كار ساده اى نیست ، كار سختى ست كه اینروزها براى بسیارى سهل شده است ، اما چه سهل و چه سخت، چه خوب و چه بد، چه درست و چه نادرست، لااقل من این كار را بلد نیستم، نه بلدم و نه مى‌پسندم. اما میتوانم پدرانه بگویم كه ... بیا و این روزهاى شیرین زندگیت را تلخ نكن، بیا و پشت سرت را فراموش كن ، بیا و به روبرو خیره شو ، به روبرو ... به آینده ... به افق هاى دور ... به روزهاى بهتر ، از محبت ها غره و از بى مهرى ها مأیوس مشو ، بدان كه در میانه این هیاهوى بیشمار ... بسیارى تو را دوست دارند. اما مهر دو نفر از جنس دیگرى ست، متفاوت از همه ، هیچكس به اندازه آقاى عنقا و آقاى توفیقى تو را دوست ندارد ، بلاشك تعریف آنان زلال است و دلسوزیشان صادقانه، اما یك نفر دیگر هم هست، هواخواهى كه بیشتر از آن دو ... و بهتر از همه "هوایت" را دارد ، پس زلفت را به لطفش گره بزن و به روبرو خیره شو ، به آینده ، به افق هاى دور ، به روزهاى بهتر ، دخترم ریحانه ... دخترم لیلا ... خدانگهدارت ، همه جا ... همه وقت ... همیشه.»

ریحانه پارسا به حاشیه ها واکنش نشان داد

ریحانه پارسا چه گفت

حاشیه‌ها برای لیلای سریال پدر به حدی بود که خود او واکنش نشان داد و گفت: مسلما من روی پله‌ای ایستاده‌ام که تعداد آدم‌هایی که مرا قضاوت می‌کنند، نسبت به چند ماه پیش‌تر بسیار متفاوت شده‌است. این حواشی باعث شد حواسم را بیشتر جمع کنم و اگر قرار باشد تصویری بگذارم مخاطب را در نظر بگیرم تا ذهنیتی برای هیچ گروهی پیش نیاید. من به دنبال حاشیه نیستم که سر زبان‌ها باشم و ترجیح می‌دهم کارم و عملکردم به جای من حرف بزند.

 

ادعایی علیه ریحانه پارسا

با این‌که پارسا گفته بود به دنبال حاشیه نیست حاشیه او را رها نکرد. این بار لیلا بوشهری، بازیگر در گفت‌وگویی تصویری درباره پارسا گفت: لیلا بوشهری در گفت‌وگویی تصویری ادعاهایی درباره چگونه بازیگر شدن ریحانه پارسا بازیگر سریال «پدر» مطرح کرده است.

 

بوشهری در پاسخ به این سوال که آیا ریحانه پارسا بازیگر خوبی نیست گفت: «من خیلی چیزها را می‌دانم ولی نمی‌خواهم بگویم، اما این خانم پیش از این در کافه کار می‌کرد.کار کردن در کافه بسیار شریف است، و این حرکت او با وجود سنی کمی که داشت ستایش برانگیز است.»

 

بوشهری درباره انتخاب شدن ریحانه پارسا برای بازی در سریال «پدر» هم بیان کرد: «بازیگر سریال «پدر» شب قبل می‌گوید نمی‌تواند در پروژه همکاری کند، یکی از عوامل فیلم می‌گوید، من دختری را می‌شناسم که در کافه کار می‌کند و بسیار خوش‌چهره است و علاقه زیادی به بازیگری هم دارد. همان شب او برای ایفای نقش لیلا پذیرفته می‌شود. او در ابتدا بسیار بی‌استعداد بود، ولی کارگردان با هر زحمت و سختی که بود از او بازی گرفت. نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد که برخی یک در یک مشهور می‌شوند. امیدوارم ظرفیتش را داشته باشند.»

 

واکنش حامد عنقا چه بود

ابتدا گفته می‌شد سریال پدر قرار است فصل دوم هم داشته باشد اما از این فصل خبری نشد و حامد عنقا ترجیح داد این پروژه را ادامه ندهد. اما او که ریحانه را برای اولین بار جلوی دوربین برده و باعث شهرت این دختر جوان شده بود، گفت: پارسا یک دختری بود مثل بقیه دخترها، حجاب معمولی و به شدت خجالتی. هنوز هم همینطور است، من در جشنواره جام جم او را دیدم، هنوز هم به نظر می رسید ذاتاً دختر با حجب و حیایی است. اما یک چیزی را هم در نظر بگیرید روزی که این اتفاق افتاد من تا یک هفته نتوانستم او را پیدا کنم که به او بگویم آن عکس کوفتی‌ات را بردار. جلسه‌ای اتفاق افتاد با یکی از مدیران سیما؛ آقای مدیر! برخورد با این دختر خطاست. این بچه هنوز نمی‌فهمد چرا این کارش غلط بوده! جواب آن دوست عزیزی که روبروی او نشسته بود و از او می پرسید و ریحانه پارسا هم جواب داد: " مگر کار بدی کردم؟ همه همین شکلی هستند! "

ریحانه پارسا در کنار پژمان جمشیدی

ادامه بازیگری

به هر حال ریحانه پارسا مدتی است از حاشیه‌ها فاصله گرفته و به نظر می‌رسد بیشتر به کارش توجه دارد. او در چند نمایش بازی کرده و اکنون نیز در فیلم ارتش سری یا همان خوب، بد، جلف 2 حضور دارد و در کنار پژمان جمشیدی و سام درخشانی بازی کرده است. او نشان داده استعداد بازیگری دارد و می‌تواند بیش از اینها موفق شود به شرط این‌که از حاشیه‌ها دور بماند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.