2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
گزارشی از پشت صحنه فصل سوم سریال از سرنوشت؛ زندگی جدید هاشم و سهراب

گزارشی از پشت صحنه فصل سوم سریال از سرنوشت؛ زندگی جدید هاشم و سهراب

هاشم و سهراب در فصل سوم سریال از سرنوشت به دوران جوانی می‌رسند و باید تصمیم‌های مهمی برای زندگی خود بگیرند. گزارشی از مراحل تولید این فصل از سریال را بخوانید:

دوات آنلاین-فصل دوم سریال از سرنوشت در حالی روی آنتن شبکه دو است که تصویربرداری فصل سوم آن در حال انجام است. این مجموعه در سه فصل تولید شده که کارگردانی دو فصل آن را محمدرضا خردمندان به‌عهده دارد و فصل دیگر آن را علیرضا بذرافشان ساخته است. قصه زندگی سهراب و هاشم دو نوجوانی که از دوران کودکی هم اتاقی بوده‌اند و داستان رفاقتشان در یک پرورشگاه شکل گرفته، درونمایه اصلی داستان این مجموعه است.

 

فصل اول این سریال که به تازگی پخش آن به پایان رسیده به دلیل داستان و بازی‌های خوبی که داشت، توانست مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار بگیرد. اما در فصل دوم مخاطب با دوران تازه‌ای از زندگی این دو کاراکتر رو‌به‌روست. دورانی که می‌تواند به تصویرکشیدن آن تلنگری برای جامعه‌ای باشد که از وجود چنین بچه‌هایی غافل است و به دلایلی کم‌کم آنها را به فراموشی سپرده است.

عکس‌های سریال از سرنوشت

بچه‌های بی‌سرپرست و یا بدسرپرستی که با ورود به 18 سالگی به ناچار باید سرپناه خود را ترک کرده و وارد جامعه‌ای شوند که شناخت چندان درستی نسبت به آن ندارند. از این رو فصل دوم و سوم این مجموعه حرف‌های ناگفته بسیاری را برای مخاطبان سریال، پیرامون سرنوشت این بچه‌ها دارد تا با دیدن آن توجه بیشتری نسبت به آنها داشته باشیم. از این رو جام‌جم به پشت صحنه فصل سوم این سریال رفته و گزارشی تهیه کرده که در ادامه می‌خوانید:

عکس‌های سریال از سرنوشت

کارگران مشغول کارند

در یک صبح برفی و زیبای زمستانی عزم‌مان را جزم کرده و راهی یکی از ‌مکان‌های اصلی  فیلمبرداری فصل سوم این سریال می‌شویم. کارگاهی در محدوده خاک سفید تهرانپارس که اولین روزی است که گروه در این مکان مستقر شده‌اند. جالب‌تر این‌که همزمان با تصویربرداری سریال، کارگران این کارگاه مشغول کار خود هستند. کارگرانی که مشغول ساخت قطعات تزیینی داخل اتومبیل هستند ولی در فیلمنامه این کارگاه، ریخته‌گری است و مکانی است که سهراب و‌هاشم در آن فعالیت می‌کنند. گروه تولید از ساعات اولیه صبح در این کارگاه حضور داشته و صحنه را برای تصویربرداری آماده کرده‌اند. کارگردان و منشی صحنه در گوشه‌ای از کارگاه مستقر شده و چشم به مونیتور دوخته‌اند.

 

در گوشه‌ای دیگر از کارگاه و در یک راهروی باریک که فیلمبردار و همکارانش به سختی در آن حرکت می‌کنند، کیسان دیباج، بازیگر نقش سهراب روی زمین نشسته و تلفنی با دختری به نام آرزو صحبت می‌کند. حرکت دوربین تند است و ضبط این سکانس مورد تایید کارگردان قرار نمی‌گیرد. از این رو با برداشت دیگری این سکانس ضبط می‌شود. در این بین دارا حیایی بازیگر نقش‌هاشم هم از راه رسیده و به اتاق گریم و لباس که در زیرزمین این کارگاه قرار دارد، می‌رود. با سروصدایی که در کارگاه وجود دارد، کار صدابردار هم سخت‌تر می‌شود. بعد از چند برداشت، سکانس مورد تایید کارگردان قرار گرفته و گروه برای ضبط سکانس‌های دیگر سریال در گوشه دیگری از کارگاه مستقر می‌شوند.

 

فصل دوم سریال از سرنوشت در حالی روی آنتن شبکه دو است که تصویربرداری فصل سوم آن در حال انجام است. این مجموعه در سه فصل تولید شده که کارگردانی دو فصل آن را محمدرضا خردمندان به‌عهده دارد و فصل دیگر آن را علیرضا بذرافشان ساخته است. قصه زندگی سهراب و‌هاشم دو نوجوانی که از دوران کودکی هم اتاقی بوده‌اند و داستان رفاقتشان در یک پرورشگاه شکل گرفته، درونمایه اصلی داستان این مجموعه است.

 

فصل اول این سریال که به تازگی پخش آن به پایان رسیده به دلیل داستان و بازی‌های خوبی که داشت، توانست مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار بگیرد. اما در فصل دوم مخاطب با دوران تازه‌ای از زندگی این دو شخصیت رو‌به‌روست. دورانی که می‌تواند به تصویرکشیدن آن تلنگری برای جامعه‌ای باشد که از وجود چنین بچه‌هایی غافل است و به دلایلی کم‌کم آنها را به فراموشی سپرده است.

عکس‌های سریال از سرنوشت

بچه‌های بی‌سرپرست یا بدسرپرستی که با ورود به 18 سالگی به ناچار باید سرپناه خود را ترک کرده و وارد جامعه‌ای شوند که شناخت چندان درستی نسبت به آن ندارند. از این رو فصل دوم و سوم این مجموعه حرف‌های ناگفته بسیاری را برای مخاطبان سریال، پیرامون سرنوشت این بچه‌ها دارد تا با دیدن آن توجه بیشتری نسبت به آنها داشته باشیم.

 

بازسازی کارگاه ریخته‌گری

ظهر که می‌شود، تعدادی از کارگردان بی‌توجه به اتفاقاتی که در کارگاهشان می‌افتد مشغول صرف ناهار می‌شوند. آن هم در شرایطی که تعدادی از بچه‌های گروه سرگرم آماده‌سازی و بازسازی دو اتاق در گوشه‌ای از کارگاه هستند. جالب‌تر این‌که همزمان با تصویربرداری که در حال انجام است، این دو اتاق توسط دو سه نفر از بچه‌های گروه صحنه بازسازی و رنگ می‌شود.

 

کارگردان به اتفاق سهراب و‌هاشم در حال دورخوانی فیلمنامه هستند که دارا حیایی که صدا و رفتار و بازی‌اش بی‌شباهت به پدرش نیست، مدام بداهه‌گویی‌هایش را با کارگردان هماهنگ می‌کند و سعی دارد دیالوگ‌هایی را به فیلمنامه اضافه کند. کیسان دیباج اما مانند شخصیت سهراب آرام‌تر است و کمتر شیطنت می‌کند.

 

بعد از دورخوانی سهراب و‌هاشم پشت یکی از دستگاه‌ها قرار می‌گیرند و سکانسی از فیلمنامه را تمرین می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با دستگاه‌ها پیرمردی در کارگاه کنار گروه قرار دارد تا کار با دستگاه یا اصطلاحات ریخته‌گری را به سهراب و‌هاشم آموزش بدهد. کارگردان هم در حال بازنویسی فیلمنامه سرصحنه است و سکانس مورد نظر را با بازیگران هماهنگ می‌کند. پس از نیم ساعتی که از تمرین بازیگران می‌گذرد، همه چیز برای ضبط مهیا می‌شود.

عکس‌های سریال از سرنوشت

پخش فصل سوم از سرنوشت در سال 99

نوید احمدزاده، برنامه‌ریز و دستیار کارگردان سریال در گفت و گو با جام‌جم درخصوص روند تولید سریال بیان کرد: امروز روز اولی است که در این کارگاه هستیم و تا 15 روز دیگر در این لوکیشن حضور داریم. به این دلیل که یکی از مکان‌های فیلمبرداری اصلی سریال همین کارگاه است. سهراب و‌هاشم بازیگران ثابت سریال در این کارگاه هستند که البته برخی بازیگران هم سکانس‌های پراکنده‌ای در این مکان‌های فیلمبرداری دارند که در این 15 روز مقابل دوربین خواهند رفت. از جمله بازیگران بچه‌های بهزیستی و بازیگر نقش‌های الهام و نغمه و آرزو.

 

وی ادامه داد: همزمان با تصویربرداری کار در مرحله فنی هم قرار دارد. البته فکر نمی‌کنم که فصل سوم سریال تا پایان سال پخش شود. ولی حدود 85 درصد کار تولید شده و فکر می‌کنم تا نیمه بهمن تصویربرداری به پایان برسد. در این مدت هم سعی کردیم در نقاط مختلف تهران تصویربرداری را انجام دهیم. بخشی از کار را هم در لواسان ضبط کردیم که همزمان با بارش سنگین برف بود و همین موضوع کار را سخت‌تر می‌کرد.

 

عکس‌ها خبرگزاری صبا و جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1399/09/13
سریال بسیار خوبی است عالییییییییییییییی
ن 1399/09/02
بهترین فیلم

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.