2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
دستور پخت کامل خورشت خلال کرمانشاهی

دستور پخت کامل خورشت خلال کرمانشاهی

پختن خورشت خلال کرمانشاهی کار چندان آسانی نیست و ریزه کاری‌های زیادی دارد اما اگر دستور پخت آن را کامل رعایت کنید از نتیجه کار بسیار لذت خواهید برد.

دوات آنلاین-خورشت خلال یکی از خوشمره ترین غذاهای سنتی کرمانشاه است البته باید آن را با صبر و حوصله پخت. دستور تهیه این غذا را به نقل از ایرنا بخوانید:

 

مواد لازم برای خورشت خلال

گوشت گوساله ریز خرد شده: ۱۰۰ الی ۱۵۰ گرم به ازای هر نفر

پیاز:۲ عدد بزرگ

خلال بادام درشت:۵۰ گرم به ازای هر نفر

زرشک سیاه یا قرمز:۲۰۰ گرم

گلاب:۳ الی ۴ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده:۴ قاشق غذاخوری سر پر

لیمو عمانی:۱ عدد برای هر نفر

چوب دارچین:۱ تکه

رب گوجه‌فرنگی:۲ الی ۳ قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و روغن کرمانشاهی: به میزان لازم

خورشت خلال کرمانشاهی

طرز تهیه و دستور پخت خورشت خلال کرمانشاهی

ابتدا پوست پیازها را گرفته و بشویید، سپس خرد کرده و در قابلمه‌ای مناسب کمی روغن ریخته و بعد پیازهای خرد شده را با کمی زردچوبه و با حرارت ملایم تفت بدهید تا نرم و سبک شوند.

 

بیشتر بخوانید:

دستور پخت خورش ماست ؛غذای اصیل اصفهانی

دستور پخت قلیه میگو ؛ غذای خاص جنوبی ها

طرز تهیه قنبرپلو غذای اصلی شیرازی

 

سپس گوشتهای خرد شده را که تمیز شسته‌اید داخل پیازها بریزید و کمی تفت دهید تا رنگ گوشتها تغییر کند. بعد تا سطحی که روی گوشت‌ها پر شود داخل قابلمه آب جوش بریزید و اجازه بدهید تا با حرارت کم گوشت‌ها نیم پز شوند.

 

رب را در ظرفی جدا در روغن سرخ کنید تا طعم خامی آن گرفته شود بعد همراه با زعفران دم کرده و خلال به گوشت نیم‌پز اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید و صبر کنید تا گوشت‌ها و خلال‌ها بپزند، توجه داشته باشید که آب باید کاملا روی مواد را بپوشاند.

 

بعد از این که گوشت‌ها به اندازه دلخواهتان پختند، گلاب، لیمو عمانی، چوب دارچین، نمک و مقداری فلفل سیاه به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید خورش با حرارت ملایم جا بیفتد.

 

زرشک‌ها را هم بعد از شستن در مقداری روغن تفت دهید. البته مواظب باشید تا نسوزند، سپس ۱۰ دقیقه مانده به خاموش کردن شعله گاز زرشک‌ها را هم اضافه کنید و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خورش کاملا جا بیفتد، سپس چوب دارچین را از خورش خارج کرده و با برنج نوش جان کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.