2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
شما جایی نمی‌روید آقای استراماچونی

شما جایی نمی‌روید آقای استراماچونی

این اولین بار نیست که استراماچونی از شوک درمانی استفاده می‌کند. او بارها به تیم استقلال و هوادارانش شوک وارد کرده و این بار هم از فسخ یک طرفه قرارداد با استقلال صحبت کرده است

دوات آنلاین-خبر غیرقابل پیش‌بینی نبود. متعهد نبودن باشگاه استقلال در پرداخت دستمزد آندره‌آ استراماچونی و همکارانش، زودتر از این هم می‌توانست به فسخ یکطرفه قرارداد منجر شود. در یکی از این قهر و آشتی‌ها باید به یکباره می‌دیدیم که استراماچونی نیست.

 

ایران ورزشی نوشت:قوانین مالی فیفا اگرچه برای باشگاه‌های ایرانی چندان جدی نیستند اما برای مربیان و بازیکنان خارجی شوخی و تعارف محسوب نمی‌شوند. باشگاه یا فدراسیونی که دو ماه حقوق مربی را پرداخت نمی‌کند، دیگر نمی‌تواند مقابل فسخ یکطرفه از سوی سرمربی مدعی باشد و حتی باید خسارت بپردازد، همان قانونی که به فسخ یکطرفه قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران منجر شد.

 

اما نامه‌ای که عصر یکشنبه به خواست آندره‌آ استراماچونی منتشر شد، کمی عجیب و غریب است، نامه‌ای بدون امضا و بی‌نام و نشان که خبر از فسخ قرارداد یکطرفه استراماچونی می‌دهد، یک برگ کاغذ با متنی تایپ شده که بدون امضا نمی‌تواند رسمیت داشته باشد:

 

«آندره‌آ استراماچونی به همراه اعضای کادر فنی مارکو کیسر، سباستین لتو و عمر دانسی اعلام می‌کنند که به قراردادشان با باشگاه استقلال در روز ۶ دسامبر ۲۰۱۹ پایان دادند. استراماچونی به همراه اعضای کادرفنی مایلند از این فرصت استفاده کرده و از بازیکنان تیم اول و سایر اعضای کادرفنی که عملکرد خیلی خوب و همکاری حرفه‌ای داشتند تشکر کند. چیزی که به تیم اجازه داد که علی‌رغم تمام مشکلاتی که وجود داشت به صدر جدول برسند. آخرین مسأله این است که سرمربی مایل است از همه هواداران فوق‌العاده استقلال به خاطر حمایت بی‌نظیر و فوق‌العاده‌شان تشکر کند و برای همه آنها موفقیتی را که شایسته آن هستند همراه تیم محبوب‌شان آرزومند است. با قلبی شکسته از اینکه مجبور است آنها را ترک کند و با این امید اینکه روزی در آینده در کنار هم باشند.»

شما جایی نمی‌روید آقای استراماچونی

خواسته جدید استراماچونی

اخبار دیگری را نیز باید به این نامه ضمیمه کرد. استراماچونی در روزهای اخیر تقاضایی تازه را مطرح کرده، اینکه زمان قراردادش از دو فصل به یک فصل کاهش یابد، تقاضایی که نمی‌تواند برای باشگاه استقلال پذیرفتنی باشد و همان تماشاگرانی که امروز نگران قطع همکاری استراماچونی هستند، بعدها منتقد باشگاه استقلال می‌شوند که چرا قرارداد دو ساله را به قرارداد یکساله تبدیل کرده‌اید.

 

استراماچونی در موقعیتی فوق‌العاده در استقلال قرار گرفته. بازی‌های استقلال تماشایی و چشم‌نواز شده‌اند و استقلال به صدر جدول رسیده اگرچه تیم‌های رقیب بازی‌های معوقه دارند. استراماچونی که از رفتار مالی باشگاه استقلال در تمام مدت حضورش در ایران گله داشت، حالا در موقعیتی ممتاز حرفه‌ای‌ترین تصمیم را گرفته است. او با طرح ادعای فسخ یکطرفه، باشگاه استقلال را در موقعیتی دشوار قرار داده و شاید باشگاه چاره‌ای جز قبول شرایط جدید استراماچونی نداشته باشد و تن به کاهش زمان قرارداد یا تغییر مبلغ بدهد و البته پس از این در پرداخت دستمزد نظم مالی را رعایت کند.

 

اما سؤال بزرگ این است: استراماچونی به استقلال برمی‌گردد که بعد بتوان درباره کاهش زمان قرارداد و پرداخت منظم دستمزد حرف زد؟ پاسخ این سؤال را هنوز هیچ‌کس نمی‌داند.

 

امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال ۲۴ ساعت قبل از اعلام خبر فسخ قرارداد استراماچونی، از حل مشکلات در پرداخت دستمزد مربیان استقلال حرف زده بود و اطمینان داد که مشکلی در این مسیر پیش نمی‌آید اما اعتماد بین سرمربی و مدیرعامل باشگاه استقلال همان چیزی است که مدت‌هاست فروریخته و بازسازی‌اش آسان نیست.

 

زرینچه نامی بزرگ بدون سابقه مربیگری

پس از اعلام فسخ قرارداد استراماچونی، نامی که به عنوان سرمربی جدید به گوش رسید، جواد زرینچه بود. زرینچه اگرچه بازیکن بزرگ استقلال در دهه‌های گذشته بود اما کارنامه‌ای در مربیگری ندارد و سال‌هاست از فضای مربیگری دور مانده و تماشاگران استقلال به همین دلایل و البته رابطه تیره و تار زرینچه با استراماچونی، هرگز نمی‌پذیرند که او جانشین استراماچونی باشد. خبر سرمربیگری زرینچه حتی به صورت موقت فقط به بحران‌های مدیریت باشگاه استقلال اضافه کرده و به همین دلیل زرینچه نیز بعید است چنین مسئولیتی را بپذیرد.

 

استقلال بر صدر جدول تکیه زده اما به بحرانی‌ترین تیم لیگ برتر تبدیل شده. اگر اسم این موقعیت عجیب شاهکار نیست، چه نام دیگری دارد؟ دیروز شاید جالب‌ترین واکنش به فسخ قرارداد استراماچونی، بازنشر ویدئویی بود که در آن استراماچونی به یک کودک نابینای هوادار استقلال قول قهرمانی داده بود. بله، او قول داده بود اما حالا تصمیم گرفته رفتاری سختگیرانه مقابل بی‌تعهد بودن باشگاه استقلال داشته باشد. فوتبال ایران عادت به این سختگیری‌ها ندارد. سؤال آخر چیزی شبیه امید آخر برای استقلالی‌هاست: شما با استقلال ادامه می‌دهید آقای استراماچونی؟

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1398/09/19
چه مدیران با کفایتی.

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.