2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
طرز تهیه بابا غنوش پیش غذای مشهور عربی

طرز تهیه بابا غنوش پیش غذای مشهور عربی

باباغنوش نوعی پیش غذای بسیار لذیذ و باستانی مصری است که ماده اولیه آن را بادنجان تشکیل می‌دهد. طرز تهیه آن را در این مطلب بخوانید:

دوات آنلاین-بابا غنوش (بابا گانوش) یا متبّل، پیش غذای مشهوری در خاورمیانه است که از بادنجان درست می‌شود. این غذا متعلق به کشور مصر است اما حالا مردمان بسیاری از کشورها آن را در سفره خود جا داده‌اند.

 

مواد اولیه بابا غنوش

ترکیب اصلی این غذا از بادنجان،سیر، زیره سبز، آب لیمو، فلفل قرمز، تاهینی(کنجد کوبیده شده)، روغن زیتون و نمک است.

 

دستور پخت باباغنوش

ابتدا بادنجان را به خوبی بشویید و ان را با پوست قطعه قطعه کنید سپس کباب کنید بعد با کمی نمک آن را بجوشانید . وقتی بادنجان نرم شد آن را داخل ظرفی سوراخ مانند آبکش قرار دهید تا آب و تلخی ان به طور کامل از بین برود.

طرز تهیه بابا غنوش غذای خوشمزه و مشهور مصری

حالا بادنجان را خوب بکوبید آنقدر باید کوبیده شود تا کاملا له شود. حالا سه حبه سیر رنده شده را به آن اضافه کنید و مدام هم‌بزنید. بعد یکی یکی دیگر ادویه ها را به آن اضافه کنید و هم بزنید. روغن زیتون را کم‌کم و لابه‌لای دیگر ادویه‌ها اضافه کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه حمص، دسر معروف لبنانی

 

بابا غنوش یک پیش غذای مصری است که در خاورمیان بسیار طرفدار دارد این غذا در سده اول میلادی به وجود امده‌است و شاگردان یک کشیش آن را تهیه کردند طرز تهیه اولیه این غذا با بادنجان کبابی ، چند نوع سبزی و ارده بوده‌است لذیذ بودن این غذا به حدی بوده‌است که کشیش دستور داده آن را بین مردم روستا تقسیم کنند. مردم که از عمل کشیشک خوشحال شده بودند نام کشیش را روی این غذا گذاشتند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.