2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
ماموریت دشوار مصطفی دنیزلی؛ تراکتور را قهرمان کن

ماموریت دشوار مصطفی دنیزلی؛ تراکتور را قهرمان کن

مصطفی دنیزلی برای قهرمانی تراکتور آمده‌ و در حالی قرار است تراکتور را قهرمان لیگ برتر بکند که به رغم حضور چندین باره‌اش در تیم‌های ایرانی هرگز به قهرمانی دست پیدا نکرده‌ است.

دوات آنلاین-مصطفی دنیزلی هرچند این روزها با قرار گرفتن در کنار نام باشگاه تراکتورسازی برای ایرانی‌ها شناخته می‌شود اما سرمربی گمنامی در فوتبال ایران نیست.او حالا یک ماموریت بزرگ دارد ؛قهرمانی تیم تراکتورسازی!

 

ایران ورزشی نوشت:در لیگی که 30 هفته طول می‌کشد، به ندرت پیش می‌آید که یک تیم از همان هفته اول صدرنشین شود و تا پایان هم به عنوان صدرنشین کارش را ادامه دهد.

 

 در لیگ ایران هم بارها و بارها اتفاق افتاده که قهرمان نیم فصل، در پایان لیگ حتی نایب قهرمان هم نشده است. طبعاً هر تیمی در طول لیگ، دچار نوسان در نتیجه‌گیری می‌شود و مصطفی دنیزلی در طول 30 سال مربیگری، از این بالا و پایین‌ها زیاد دیده.

 

آقامصطفی در 70 سالگی یک مأموریت بزرگ به عهده دارد؛ او قرار است تراکتور را برای اولین بار به رویای قهرمانی در لیگ برساند.

ماموریت دشوار مصطفی دنیزلی؛ تراکتور را قهرمان کن!

 تراکتوری که در سال‌های گذشته، اغلب یکی از تیم‌های بالانشین جدول بوده، طعم قهرمانی در جام حذفی را چشیده و با وجود اینکه بارها تا آستانه قهرمانی پیش رفته، همیشه در آخرین گام متوقف شده اما حالا دنیزلی که در سه تجربه قبلی در ایران نتوانسته بود به جام برسد، این مأموریت را پذیرفته است.

 

دنیزلی قطعاً در طول مذاکرات پیش‌فصل از جاه‌طلبی مدیران تراکتور آگاه شده و می‌دانسته به چه دلیلی سراغ او رفته‌اند. تراکتور بعد از اینکه توانست مهره‌هایی مثل اشکان دژاگه و احسان حاجی‌صفی را حفظ کند، در فصل نقل و انتقالات هم یکی از گران‌ترین دروازه بان‌های ایران (رشید مظاهری) و چند خرید مؤثر دیگر مثل رضا اسدی، میمبلا و فورچونه انجام داد تا عملاً برای قهرمانی «بسته» شود.

 

در دوره‌های قبلی که دنیزلی در ایران مربیگری پاس و پرسپولیس را به عهده داشت، عادت کرده بودیم بازی‌های پرگلی از تیم او ببینیم اما وقتی تراکتور در 7 هفته ابتدایی هیچ گلی نخورد و اغلب بازی‌هایش را با بردهای اقتصادی به پایان رساند، مشخص شد آقامصطفی تغییر اساسی در استراتژی مربیگری‌اش به وجود آورده.

 

تراکتور ،مدعی قهرمانی

 تراکتور با این شروع فوق‌العاده، خیلی زود به عنوان یکی از مدعیان جدی قهرمانی مطرح شد و دنیزلی چنان شوقی در میان هواداران تراکتور به وجود آورده بود که در هر بازی تعداد بیشتری تماشاگر را به ورزشگاه یادگار امام تبریز می‌کشاند اما سه شکست متوالی در آبادان، تبریز و اصفهان، تردیدهایی درباره این مربی باتجربه به وجود آورد.

 

منتقدانی که به دنیزلی ایراد می‌گرفتند، عمدتاً به سن و سال او اشاره می‌کردند و اینکه در بازی حساس مقابل استقلال، با تغییر سیستم همیشگی تیمش و استفاده از سه مدافع میانی (که دوتای آنها مدافع وسط تخصصی نبودند) دچار اشتباه بزرگی شده اما این انتقادها هم برای دنیزلی، تازگی ندارد. او در سه غول بزرگ فوتبال ترکیه روی نیمکت مربیگری نشسته و می‌داند در مواقعی که تیمش دچار نوسان می‌شود، چطور از مهلکه بیرون بیاید.

 

دنیزلی در همین مدت دستاوردهای مثبتی در تراکتور داشته. او یک تیم پرستاره را تبدیل به مجموعه‌ای منظم کرده که کسی از نیمکت نشینی شکایتی نمی‌کند.

 

تراکتور تا پایان نیم فصل بدون احتساب بازی عقب افتاده مقابل شهرخودرو، 4 بازی نسبتاً ساده در پیش دارد که می‌تواند با 12 امتیاز احتمالی از این بازی‌ها، بار دیگر به جمع صدرنشینان نیم‌فصل برگردد. مأموریت بزرگ مصطفی دنیزلی ادامه دارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.