2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
سهمیه بنزین اضافی چه مدت در کارت‌های سوخت ذخیره  می‌شود

سهمیه بنزین اضافی چه مدت در کارت‌های سوخت ذخیره می‌شود

آیا سهمیه بنزین اضافی در آخر هر ماه باطل می‌شود یا می‌توان آن را برای ماه‌های بعد ذخیره کرد؟ این سوالی است که سخنگوی وزارت نفت به آن پاسخ داده است.

دوات آنلاین-سهمیه بندی بنزین و الزامی شدن استفاده از کارت سوخت این پرسش را برای بعضی‌ها که کمتر از خودوری خود استفاده می‌کنند پیش آورده است که سهمیه بنزین را تا چه مدت می‌توان ذخیره کرد؟

 

اختصاص سهمیه بنزین به خودروها با فرمول مشخص شده به صورت دقیق انجام می شود و این‌گونه نیست که به فرض سهمیه کسی بسوزد و از بین برود. حتی اگر افرادی کارت سوخت خود را دریافت نکرده باشند سهمیه در آن مدت به آنها تعلق می‌گیرد و در کارت شان ذخیره می شود.

 

از سوی دیگر افرادی هستند که ترجیح می‌دهند کمتر از خودروی شخصی خود استفاده کنند. این افراد هم نباید نگران از بین رفتن سهمیه شان باشند چون فاطمه کاهی سخنگوی وزارت نفت گفته است: مردم نگران ذخیره سوخت کارت خود نباشند؛ سهمیه خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها به مدت شش ماه در کارت شان ذخیره می شود و حتی از آبان به آذر ماه نیز منتقل می شود.

 

بنابراین افرادی که به عنوان مثال قصد دارند با خودروی شخصی خود به سفر بروند می‌توانند سهمیه خود را برای آن ایام ذخیره کنند.

 

نکته دیگر درباره افرادی است که به تازگی کارت سوخت دریافت می‌کنند. اگر جزو این دسته از دارندگان خودرو هستید یادتان باشد رمز کارت سوخت شما چهار رقم آخر کارت ملی شما است البته می‌توانید این رمز را تغییر بدهید.

 

همچنین فراموش نکنید برای بنزین سوپر  سهمیه در نظر گرفته نشده است و اگر می خواهید بنزین سوپر بزنید باید نرخ آزاد را بپردازید.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.