2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
دستور پخت غذای متفاوت با ران مرغ ؛خورشت ترشه کباب امتحان کنید

دستور پخت غذای متفاوت با ران مرغ ؛خورشت ترشه کباب امتحان کنید

غذاهای با مرغ طرفداران زیادی دارد. خورشت ترشه کباب اگرچه غذای رایجی نیست اما بسیار لذیذ است. طرز تهیه آن را بخوانید:

دوات آنلاین-تعداد غذاهایی که با مرغ می‌توان پخت بی‌شمار است اما ما معمولا 5 یا 6 نوع غذا درست می‌کنیم. اگر می‌خواهید تنوعی در آشپزی تان داشته باشید بد نیست خورشت ترشه کباب را امتحان کنید. دستور پخت این غذا در زیر به نقل از آخرین خبر آمده است:

 

مواد لازم برای خورشت ترشه کباب

۳ عدد ران مرغ

۲ عدد سیب زمینی

۳ عدد گوجه فرنگی متوسط

۱ عدد پیاز

۳ الی ۴ قاشق غذاخوری آبغوره

۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

زعفرون دم کرده در صورت تمایل

پودر دارچین به مقدار لازم

نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

 

دستور پخت خورشت ترشه کباب

برای تهیه این خورشت ابتدا باید مرغ رو بپزیم پس تکه های مرغ، پیاز رو که خوردش کردیم، کمی روغن، نمک، فلفل، زرچوبه و پودر دارچین رو داخل قابلمه میریزیم.

 

من برای این خورشت از رون مرغ استفاده کردم و شما میتونین از هر قسمت دیگه اش هم استفاده کنین، البته از اونجایی که قراره مرغا بعد از پختن سرخ بشه به نظرم رون بهترین گزینه است.

 

بیشتر بخوانید:

4 روش متنوع برای پخت ماهی

دستور پخت ته چین مرغ مجلسی

دستور پخت کامل کباب سرداشی

 

حالا داخل قابلمه حدود دو لیوان آب جوش میریزیم و درش رومیبندیم و اجازه میدیم تا مرغ ها با حرارت متوسط گاز بپزن. وقتی مرغ ها پختن و طبعا آب مرغ هم کمی کمتر شد مرغ هارو از آبشون در میاریم.

 

حالا داخل یه قابلمه به اندازه کافی روغن میریزیم و همه اطراف مرغ هارو توش سرخ میکنیم.

 

مرغ ها که سرخ شد از روغن درشون میاریم و بعد گوجه هایی که چهار قاچ کرده و نمک هم بهشون زدیم رو داخل همون روغن سرخ میکنیم. گوجه ها که سرخ شدن اونارو هم درمیاریم و بعد رب گوجه رو داخل همون روغن سرخ میکنیم.

 

حالا آب مرغ رو به رب سرخ شده اضافه میکنیم من آب مرغ رو از صافی رد کردم تا پیازا داخل سسم نباشن.

 

بعد مرغ های سرخ شده، آبغوره و زعفرون دم کرده رو هم اضافه کرده و خورشت رو تست میکنیم در صورتی که نمک یا فلفل اضافی هم احتیاج داشت بهش میزنیم و بعد حرارت رو ملایم کرده و در قابلمه هم میذاریم تا مرغ ها مزه سس رو بگیرن و سس هم غلیظ بشه.

 

مقدار آبغوره هم به این بستگی داره که خورشت رو چقدر ترش دوست دارین میتونین کمتر یا بیشتر بریزینش. در این فرصت سیب زمینی هارو سرخ میکینم برای خوشرنگ تر و خوشمزه تر شدن سیب زمینی ها به روغنشون کمی زرچوبه اضافه کنین.

 

در پنج دقیقه نهایی گوجه هارو هم به خورشت اضافه میکنیم تا مزه سس رو بگیرن و داغ بشن و وقتی خورشت خوب جا افتاد و به روغن افتاد آماده است.

 

در نهایت خورشت رو با سیب زمینی سرخ شده تزیین کرده و سرو میکنیم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.