2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
توصیه‌های شیک پوشی برای خانم‌های باردار

توصیه‌های شیک پوشی برای خانم‌های باردار

خوش تیپی در دوران بارداری موضوع خیلی مهمی است چون در روحیه شما تاثیر مثبت زیادی دارد البته همه خانم‌ها شیوه شیک پوشی در زمان حاملگی را بلد نیستند. این مطلب به شما کمک می‌کند.

دوات آنلاین-خانم‌های باردار یکی از نگرانی‌هایی که دارند این است که وقتی در جمع‌ها حاضر می‌شوند ظاهر شیک و مرتبی داشته باشند. بارداری اصلا توجیه خوبی برای شلخته بودن نیست. اتفاقا خانم‌ها در زمان بارداری می‌توانند خیلی هم خوش تیپ باشند.

 

چرا خانم‌های باردار باید لباس راحت بپوشند؟

راحت بودن لباس در بارداری مهم است چون:

* تغییرات وزنی بدن روندی سریع پیدا می‌کند.

* به ‌دلیل تغییر عملکرد هورمونی و متعادل نبودن آن‌ها، بدن در معرض خطر حساسیت‌های پوستی قرار دارد.

 

* سه ماه اول بارداری همراه با سرگیجه و حالت تهوع است. پوشیدن لباس ناراحت و چسبان چیزی جز احساس بد به‌همراه ندارد و باعث سوزش سر دل(رفلاکس معده) و سوء‌هاضمه می‌شود که می‌تواند حالت تهوع را تشدید کند.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل خرید بهترین لباس بارداری

 

* درماه آخر بارداری، بسیاری از زنان از گرما و عرق‌کردن در تابستان و سرمای بیش از حد در زمستان شکایت دارند. در تابستان لباس‌های نخی برای خنکی بدن و در زمستان، پوشیدن لباس‌های پشمی توصیه می‌شود.

 

* در سه ماه آخر، وضعیت خواب شما در بارداری تغییر می‌کند. لباس خوابی را انتخاب کنید که گشاد و لطیف باشد.

شیک پوشی برای خانم‌های باردار

در دوران بارداری چه نوع لباس‌هایی بپوشیم؟

لباس مناسب دوران بارداری باید به راحتی قابل پوشیدن و درآوردن باشد و با آن، راحت بنشینید، بلند شوید و موقع راه رفتن دست و پا گیر نباشد. اما چند ویژگی لباس‌های بارداری:

 

1- لباس‌های نخ پنبه و الیاف طبیعی، بهترین دوست شما هستند. این لباس‌ها، نفس‌کشیدن را برای‌تان لذت بخش و  به تعدیل دمای بدن‌تان کمک می‌کند، ضمن این که حساسیت پوستی به‌دنبال ندارد.

 

بیشتر بخوانید: در دوران بارداری چه بخوریم که فرزندمان زیبا باشد

 

2- از شلوار و دامن‌هایی استفاده کنید که کمر آن با بند، شل و سفت می‌شود؛ برخلاف کمربند و زیپ، به‌سادگی می‌توانید این نوع لباس‌ها را متناسب با راحتی بدن‌تان تنظیم کنید.

 

3- لباس‌هایی بپوشید که به اندازه کافی بالاتنه‌ به‌خصوص شکم رو به رشدتان را محافظت کند. این روزها تاپ و لباس‌های مخصوص و راحت به فراوانی قابل خرید است.

 

4- از پوشیدن لباس زیر تنگ خودداری کنید زیرا باعث مهار گردش خون و در برخی باعث ورم سینه  وسوزش معده   می‌شود. در بارداری، بالا رفتن دمای بدن و تغییر ترشحات، باعث می‌شود زنان مستعد ابتلا به عفونت‌های قارچی و باکتریایی شوند. پوشیدن لباس‌های زیر کتانی برای تهویه بهتر توصیه می‌شود.

 

5- ترجیحا از خرید لباس‌های مد روز و معمول اجتناب کنید و به‌جای آن، تکه‌های اصلی و کاربردی که بارها و بارها قابل استفاده باشد بخرید مثل جلیقه، سارافون، رویه و ... . این نوع لباس‌ها حتی بعد از به‌دنیا آمدن کودک هم قابل‌استفاده هستند.

 

بیشتر بخوانید: دلیل انواع ویار در خانم های باردار

 

6- در خرید شلوارهای بارداری زیاده‌روی نکنید چون بعد از فارغ شدن تا زمان بارداری بعدی به هیچ دردی نمی‌خورند. در ضمن، لایه‌ای لباس بپوشید. این‌گونه لباس پوشیدن به‌خصوص در فصل پاییز و زمستان  بسیار شیک به‌نظر می‌رسد و از همه مهم‌تر با تغییرات دمایی بدن‌تان، می‌توانید لایه‌های لباسی را در هر جا و   زمانی که بخواهید کم و زیاد کنید.

 

7- از آن جا که خانم‌های باردار در ماه‌های آخر بارداری نمی‌توانند همچون گذشته تعادل خود را حفظ کنند، احتمال پیچ‌خوردگی پا و زمین‌خوردن بیشتر است؛ توصیه می‌شود کفش چرمی با پاشنه مناسب برای پیشگیری از کمردرد و ایمنی بیشتر بپوشید و پاهای‌تان را با جوراب‌های مناسب، بلند و نرم، گرم نگه‌دارید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.