2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
واکنش بهتاش فریبا به باخت ایران مقابل عراق: خط حمله تعطیل بود

واکنش بهتاش فریبا به باخت ایران مقابل عراق: خط حمله تعطیل بود

بهتاش فریبا ملی پوش اسبق کشورمان اظهارنظر می‌کند معتقد است در بازی تیم ملی ایران وعراق خط حمله ایران کاری نکرد و مهدی طارمی کمترین دوندگی را در زمین داشت.

دوات آنلاین-تیم ملی فوتبال ایران  به عراق باخت تا نقطه‌های امید هواداران برای صعود تیم ملی به جام جهانی بیش از گذشته تاریک شود.

 

ایران ورزشی نوشت: اکثر کارشناسان معتقدند که ملی‌پوشان روز خوبی در اردن نداشتند و بعضی از آنها در زمین راه می‌رفتند. بهتاش فریبا پیشکسوت استقلال هم از نحوه عملکرد ملی‌پوشان انتقاد می‌کند.

 

با عضو سابق کمیته فنی استقلال در خصوص عملکرد ملی‌پوشان و همچنین جایگاه فعلی تیم استقلال در جدول همکلام شدیم.

 

*به عراق باختیم. نظرتان درباره کیفیت تیم ملی در این بازی چیست؟

 ای کاش بازی را تماشا نکرده بودم، بازی تیم ملی مقابل عراق اصلاً خوب نبود. به نظر می‌رسید ملی‌پوشان در این بازی سرحال نیستند. از نظر چیدمان هم تیم ملی ما از همان ابتدای بازی دچار مشکل بود.

 

معمولاً چند بازیکن در هر تیمی پیدا می‌شود که در مواقع ضروری دلخوش به عملکرد آنها هستیم. در تیم ملی هم سردار، طارمی، پورعلی‌گنجی و حتی بیرانوند بازیکنانی هستند که می‌شود به آنها اتکا کرد اما به نظر می‌رسید که آنها اصلاً حال و هوای خوشی ندارند. خط حمله ما کاملاً تعطیل بود.

واکنش بهتاش فریبا به باخت ایران مقابل عراق: خط حمله تعطیل بود

طارمی در این بازی کمترین دوندگی را داشت. این را هم بگویم که هافبک‌های تیم ملی نیز کارآیی لازم را نداشتند. ما در منطقه 18 قدم حریف در تمام دقایق نفر کم داشتیم. برعکس تیم عراق خیلی خوب توانست تیم ما را پرس کند و هافبک‌های ما را از کار بیندازد.

 

در بیشتر دقایق بشار رسن و طارق همام خوب کار کردند البته این را هم بگویم در طول بازی گلر و مدافعان عراق نشان دادند که چندان مطمئن نیستند و اگر مهاجمان ما در این بازی عملکرد خوبی داشتند، می‌توانستند به راحتی گل بزنند.

 

*به نظر می‌رسید تعویض‌های تیم ملی هم چندان خوب نبود.

 دقیقاً همینطور است. من از نحوه تعویض‌ها تعجب کردم. بهترین بازیکنان دنیا هم اگر خوب نباشند، تعویض می‌شوند. سردار باید زودتر تعویض می‌شد و کاوه رضایی که بازیکن سرعتی است به بازی می‌آمد تا گره‌گشا باشد.

 

 در هر صورت با این باخت شرایط تیم ملی سخت شد اما صعود هنوز غیر ممکن نیست. ما سه بازی در ایران داریم و حتماً باید 12 امتیاز این بازی را بگیریم. سرنوشت صعود دست خودمان است و نباید کار به اما و اگر برسد.

 

ملی پوشان کم کاری نکردند

*بعضی‌ها بر این باورند که تعدادی از بازیکنان تیم ملی در زمین راه می‌رفتند و نمی‌خواستند برای تیم ویلموتس کار کنند. نظر شما در مورد کم‌کاری یکسری از بازیکنان تیم ملی چیست؟

نه، به نظر من بازیکنان تیم ملی کم‌کاری نکردند. آنها به خوبی می‌دانند که اگر ویلموتس هم عوض شود هیچ‌وقت دیگر کی‌روش نمی‌آید. زدن این حرف‌ها قشنگ نیست و نباید ملی‌پوشان را متهم به کم‌کاری کنیم.

 

*از شرایط استقلال صحبت کنیم، این تیم نسبت به ابتدای فصل خیلی تغییر کرده و جایگاه خوبی پیدا کرده است.

 اگر به همین روند ادامه دهند قطعاً می‌توانند به صدر جدول برسند. تاکنون افرادی مثل دیاباته 60، 70 درصد توانایی‌شان را نشان داده‌اند و هنوز شرایط آنها به صددرصد نرسیده است.

 

اگر بازیکنانی مثل دیاباته، چشمی و باقری برسند شرایط استقلال بهتر هم می‌شود. مهم این است که استقلال هم زیبا بازی می‌کند و هم خوب نتیجه می‌گیرد. اینکه استقلال در هر بازی4، 5 گل می‌زند این نشان از آمادگی بالای این تیم است. اینکه استقلال 4 گل می‌زند همینطوری نیست.

 

این تیم روی ارسال توپ، پاس، ضربات ایستگاهی و حتی تک نفره بازی کردن، درست عمل می‌کند و تاکتیکی را اجرا می‌کند که نشان از برنامه‌ریزی مدون است. اگر شرایط اقتصادی باشگاه هم خوب شود، شرایط تیم از این هم بهتر می‌شود.

 

*سال‌ها است که استقلال توسط هیچ بازیکنی نتوانسته به آقای گلی برسد، فکر می‌کنید دیاباته بتواند این طلسم را بشکند؟

 بازی‌های زیادی در پیش است و اگر استقلال به روند خود ادامه دهد ان‌شاءالله بعد از سال‌ها می‌توانیم به این مهم برسیم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.