2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
ایمان مبعلی:  گل زدن به عراق همیشه جذاب و شیرین است

ایمان مبعلی: گل زدن به عراق همیشه جذاب و شیرین است

ایمان مبعلی از بهترین‌های تیم استقلال بود او بازیکنی بود که گل‌های زیادی برای استقلال و تیم ملی فوتبال ایران زد که یکی از این گل‌های به یاد ماندنی را در بازی ایران و عراق به ثمر رساند.

دوات آنلاین-میان خاطرات بازی با عراق باید جای خاصی باز کرد برای آن گل فریبنده‌ای که ایمان مبعلی از روی ضربه کاشته وارد دروازه این تیم کرد.

 

گلی که ایمان در وصفش می‌گوید: «هنوز هم به آن فکر می‌کنم برایم لذتبخش است.» ایمان راست می‌گوید. خاصیت گلزنی به عراق همین است.هیچ‌گاه از گوشه ذهن پاک نمی‌شود... پنجشنبه‌ای که از راه خواهد رسید، چه کسی می‌تواند این لذت بزرگ را برای همیشه با خودش همراه کند؟ گلزن تیم ملی کیست؟ آیا یکی از بازیکنان تیم ملی می‌‌تواند به مانند ایمان از روی ضربه کاشته دروازه عراق را باز کند؟ آیا شبیه آن گلی که در جام ملت‌های آسیای 2011 رقم خورد دوباره تکرار می‌شود؟ تیم ملی در بازی پنجشنبه عمیقاً به یک گلزن نیاز دارد.

  

*ایران و عراق پنجشنبه‌ای که از راه خواهد رسید در شهر امان در کشور اردن رخ در رخ هم قرار می‌گیرند. این بازی اهمیت‌های بسیاری برای فوتبال ایران دارد.

 بازی با عراق همیشه همینطور بوده. نه فقط برای ما بلکه برای عراقی‌ها هم این بازی حساس است. آنها هم به چشم دیگری به این بازی نگاه می‌کنند. اینطور نیست که ما فقط فکر می‌کنیم این بازی برای ما از اهمیت برخوردار است. عراقی‌ها هم به این بازی جور دیگری نگاه می‌کنند. شاید قدری آن حساسیت‌های سال‌ها قبل کم شده باشد اما هنوز هم حساس است.

گلی که ایمان مبعلی به عراق زد

* شاید اگر بازی با بحرین را نمی‌باختیم بازی با عراق این اندازه برای‌ ما حساس نمی‌شد.

 من بازی با بحرین را به درستی ندیدم اما می‌توانم این را با قاطعیت بگویم که وقتی تیمی نتیجه نمی‌گیرد حتماً مشکلات روحی و روانی داشته و نتوانسته با آرامش گام به آن میدان بگذارد. شاید اگر تیم ملی بهتر آماده می‌شد و با آرامش بیشتری به این بازی می‌رفت حداقل یک امتیاز از بازی بیرون خانه می‌گرفت. ما بازیکنان بزرگی در تیم ملی داریم که در مواقع بحرانی و حساس می‌توانند کمک حال تیم باشند.

 

*یعنی در بازی با عراق باید به همین طیف بازیکنان تکیه کنیم؟

 یکی از عوامل موفقیت همین است.بله، ما باید از نیروهای با تجربه‌مان در این بازی استفاده بیشتری ببریم و از تجربیات گرانبهای آنها استفاده کنیم. بازیکن بزرگ درک بالایی در شرایط بحرانی دارد و به راحتی تحت تأثیر فضای بازی قرار نمی‌گیرد.

 

وقتی بازیکن بزرگ در ترکیب تیم بازی می‌کند خیلی مشکلات حل می‌شود.

 

بازیکنی که تجربیات زیادی دارد نه از زمین ایراد می‌گیرد، نه از هوا، نه از جو ورزشگاه و نه داور و خیلی چیز‌های دیگر. ما باید در بازی با عراق کار را به دست با تجربه‌ها بسپاریم تا از این خان هم به سلامت عبور کنیم.

 

گل لذت بخش مبعلی به عراق

*گلی که وارد دروازه عراق کردی یکی از گل‌های خاطره انگیز ملی است. چرا ما هنوز تو را با آن گل به یاد داریم؟ به خاطر کاشته زیبایی بود که زدی یا اینکه چون دروازه عراق را باز کردی هنوز چنین حسی به ذهن‌مان متبادر می‌شود؟

 گل زدن به عراق همیشه جذاب و شیرین است. برای خودم که هنوز اینطوری است و طراوت و تازگی دارد. گل زدن به عراق همیشه لذتبخش است و باید در چنین شرایطی قرار بگیرید تا حرف من را به درستی درک کنید.

 

به نظر من هر بازیکنی در بازی پنجشنبه موفق به گلزنی شود تا آخر عمر لذتش را می‌برد چون باز کردن دروازه عراق برای ما لذت دیگری دارد. البته برای آنها هم همینطوری است اما امیدوارم تیم ملی در این بازی پیروز شود.

 

 *تیمی که ویلموتس ساخته ظرفیت پیروزی در این بازی را دارد؟

 قطعاً دارد. تیم بسیار خوبی داریم. بازی قبل هم بدشانسی آوردیم. من اعتقاد دارم که تیم ملی ما در بخش فنی هیچ مشکلی ندارد و اگر قدری روی مسائل روانی‌اش کار کند بدون شک 3 امتیاز این بازی را به دست می‌آورد. تنها موضوعی که برای ما مشکل ایجاد می‌کند مسائل روانی است.

 

از طرفی شدیداً اعتقاد دارم که با صبر و حوصله می‌شود کار‌های بزرگی انجام داد. تیمی که بازیکنان و مربیان صبوری دارد بدون شک موفق می‌شود. البته نقش رسانه‌ها و خبرنگاران هم در ایجاد این فضا بسیار پررنگ است.

 

به نظر من شما هم باید در ایجاد آرامش در تیم ملی کمک کنید. ما با آرامش می‌توانیم به راحتی عراق را در بازی پنجشنبه شکست بدهیم.

 

*عراقی‌ها از بعد فنی چطور تیمی هستند؟ چه لقبی می‌توانی به رقیب پنجشنبه بدهی؟

 من آنها را به شدت سختکوش دیدم. عراقی‌ها با تمام وجودشان بازی می‌کنند و وقتی مقابل ما قرار می‌گیرند این انگیزه بیشتر هم می‌شود.

 

ما کار سختی مقابل این تیم داریم اما می‌دانم که چیزی در وجود بچه‌های خودمان هست که همه معادلات را ناگهان به هم می‌زند. چیزی که در هیچ تیمی در منطقه وجود ندارد. ما تیم خاصی هستیم.

 

*می‌توانی بازی را برای ما پیش بینی کنی؟

 پیش‌بینی سخت است اما از قول من بنویس که امیدوارم بچه‌ها برنده این بازی بزرگ باشند.

 

*آقا ایمان علاوه بر تیم ملی که سال‌ها برایش بازی کردی نامت با باشگاه استقلال هم عجین شده و از یاد نمی‌بریم بازی‌های خوبی که با پیراهن آبی انجام دادی. استقلال در فصل جاری روند پر فراز و نشیبی داشت. آینده این تیم را چطور پیش بینی می‌کنی؟

 

 هفته‌های اول وقتی مردم را می‌دیدم مدام از استقلال گله می‌کردند. آنها از وضعیت تیم‌شان راضی نبودند. همه‌اش انتقاد بود اما خوب است که ما صبر و حوصله را یاد بگیریم. خوب است که یاد بگیریم به مرور زمان می‌شود همه چیز را درست کرد.

 

الان در استقلال همین وضعیت را شاهدیم. تیم در هفته‌های اول شرایط خوبی نداشت اما آرام‌ آرام اوضاعش بهتر شد. این نشان می‌دهد با صبر و تحمل می‌شود همه چیز را درست کرد.

 

*یعنی منتظر چنین روز‌هایی بودی؟

 بله، من آن روزها هم مصاحبه نکردم چون می‌دانستم شرایط تیم تغییر می‌کند. الان می‌بینیم که وضعیت استقلال 180 درجه نسبت به قبل متحول شده است.

 

 البته شاید در آینده باز هم چالش‌هایی برای تیم ایجاد شود و تیم نتایج مناسبی نگیرد اما این دلیل نمی‌شود که دوباره صبر و تحمل خودمان را در مواجهه با استقلال از دست بدهیم.

 

استراماچونی یک مربی با تجربه است که در کالچو مربیگری کرده است. او مربی خوبی است که خودش را با نتایج اخیر به خوبی نشان داده است.

 

هرچند که اگر ابزار کافی در اختیارش نباشد با مشکل مواجه می‌شود و مدیران باشگاه استقلال باید امکانات کافی را در اختیار این مربی قرار دهند. استراماچونی با استقلال به موفقیت‌هایی خواهد رسید.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.