2019/12/16
۱۳۹۸ دوشنبه ۲۵ آذر
ترک عادت‌های بد در 8 گام

ترک عادت‌های بد در 8 گام

اگر واقعا تصمیم گرفته‌اید عادت‌های بد خود را ترک کنید مفیدترین و عملی‌ترین راه‌ها در این مطلب آمده است البته قبل از هر چیز باید اراده خود را قوی کنید.

دوات آنلاین-همه ما عادت های بد داریم و خودمان هم این موضوع را می‌دانیم حتی شاید بارها تصمیم به ترک این عادات گرفته اما موفق نشده باشیم. 8 گام مهم برای ترک عادت‌های بد را در زیر بخوانید شاید این بار موفق شدید.

 

عادات منفی خودتان را لیست کنید

لیستی از عادت‌های روزانه خود را به تصویر بکشید. عادت‌های خود را به عادت‌های مؤثر، ناکارآمد و یا خنثی ارزیابی کنید. اولین قدم فهرست کردن عادات بد است.

 

از عادات بد اما ساده‌تر شروع کنید

از اولین قدم سراغ عادات بد پیچیده خود نروید. هرچقدر از زمان شروع شکستن عادات شما می‌گذرد، احتمالا قوی‌تر می‌شوید. از ساده شروع کنید.

 

یک محیط جدید برای خودتان ایجاد کنید

مطالعات متعددی نشان می‌دهد که محیط ما بر روی عادات ما تأثیر می‌گذارند. برای متوقف کردم عادت‌های بد، روی نکات مثبتی که عادات خوب را تقویت می‌کند تمرکز کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید بیش از تماشای تلویزیون کتاب بخوانید، ریموت تلویزیون را در اتاق دیگری بگذارید و در هر گوشه خانه و محل کارتان کتاب بگذارید.

ترک عادت‌های بد

پیامدهای عادت‌های بد را مشخص کنید

عادات بد می‌تواند به جسم یا روح شما صدمه بزند. این عادات می‌تواند سیگار کشیدن باشد که کم‌کم سلامتی شما را تهدید می‌کند و یا می‌تواند عصبانی شدن و پرخاش باشد که روح شما را آزرده می‌کند و حتی می‌تواند جسم شما را نیز آزرده کند. آگاهی از عواقب عادات بد، متوقف کردن آن را راحت‌تر می‌کند.

 

عادات بد را پرهزینه کنید

عادت بدتان را هزینه زا کنید. اگر فکر می‌کنید به تنهایی از پس آن بر نمی‌آیید با فرد دیگری تعهداتی را داشته باشید که به محض انجام دادن عادت بد، هزینه را از شما دریافت کند. برای عادات خوبتان هم پاداش تعیین کنید.

 

روزانه تلاش کنید

به جای تمرکز روی درازمدت، انرژی خود را در مورد چگونگی متوقف کردن این عادات بد، روزانه بسنجید و هدایت کنید. 

 

با افرادی که عادات بد شما را دارند، کم تر رفت‌وآمد کنید

افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستید، نقش مهمی در عادات شما دارند. طبق مطالعه مجله پزشکی انگلستان نو، اگر دوست شما چاق شود، حتی اگر کیلومترها دورتر از شما زندگی کند، شما ۵۷ درصد در معرض خطر چاقی هستید. اگر می‌خواهید سیگار کشیدنتان را متوقف کنید، باید خودتان را از دوستانی که سیگار می‌کشند دورتر کنید.

 

بیشتر بخوانید:

4 عادتی که برای رسیدن به موفقیت باید ترک کنید

6 روش برای این‌که عادت‌های بد خود را ترک کنیم

 

مثبت صحبت کنید

«من فکر نمی‌کنم بتوانم از این عادت دست بردارم»، «من هرگز نمی‌توانم از این وضعیت عبور کنم» و... . اگر هر یک از این جملات را گفتید، پس در تقویت عادت‌های بد موفق بوده‌اید. مطالعات روانشناختی دریافتند الگوی فکر و بدن با کلمات شما مطابقت دارند. هر بار که سخن می‌گویید، حرف‌های مثبت را شروع کنید.

 

منبع: ایرنا

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.