2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
فیلرها و بایوفیلر چیست و چه فرقی با هم دارند

فیلرها و بایوفیلر چیست و چه فرقی با هم دارند

فیلر و بایوفیلر دو روش در عمل‌های زیبایی هستند که در این مطلب به بررسی این روش‌ها و تفاوت آن‌ها پرداخته شده است.

دوات آنلاین-این روزها دو واژه فیلر و بایوفیلر را در زمینه عمل‌ زیبایی زیاد می‌شنویم و کنجکاو می‌شویم که واقعاً فیلر و بایو فیلر چیست و چه کاربردی دارد؟ این سوال‌ها ذهن بسیاری از افرادی را که به کارهای زیبایی غیرتهاجمی راغب هستند درگیر کرده‌ است.

 

 فیلر چیست؟

فیلر به معنای پرکننده است. از انواع فیلرها برای پرکردن مناطق مختلفی در بدن و به خصوص صورت استفاده می‌شود که در آن نواحی کاهش حجم داشته باشیم و به صلاحدید پزشک باید حجم آن مناطق  افزایش یابد.

فیلرها و بایوفیلر چیست و چه فرقی با هم دارند

پرکننده ها به دو دسته مصنوعی و طبیعی تقسیم می‌شود:

 الف .چربی‌ها

 پرکننده‌ طبیعی چربی، آن میزان چربی است که از بدن گرفته می‌شود و به صورت مایع در می‌آید و برای حجم‌دهی صورت، پشت دست و ... استفاده می شود.

 

 ب. بایوفیلرها

 یک نوع پرکننده طبیعی که بایولوژیک است و از خون ساخته می‌شود. در این روش مقداری خون از فرد گرفته و سانتریفیوژ می‌شود و پلاسمای آن که شامل مواد پروتئینی است جدا و توسط دستگاه دیگری پروتئین‌های آن دناتوره و تبدیل به یک ماده نیمه جامد و ژله‌ای به نام بایو فیلر می‌شود.

در این روش برای رسیدن به ماندگاری دلخواه باید دو تا سه بار تزریق انجام شود.

 

فیلرهای مصنوعی

فیلرهای مصنوعی را  به نام  فیلر می‌شناسیم. این پرکننده‌ها به طور عمده از جنس اسید هیالورونیک هستند و ماندگاری طولانی ندارند(تقریباً ۹ ماه تا یک سال) و قابل جذب هستند.

 

 تفاوت فیلرها و بایو فیلرها

 مزیت فیلرها در این است که دوران نقاهت ندارد و شما بلافاصله پس از تزریق می‌توانید به کارهای روزمره‌تان برسید.

 

در مقابل بایو فیلر‌ها به علت این که از بدن گرفته می‌شود ایجاد حساسیت نمی‌کند و پروتئین‌های موجود در آن نیز باعث جوان سازی قابل توجهی در محل تزریق می‌شود.

 

برای کسانی که لاغرند و بافت چربی زیادی ندارند بایو فیلر روش مناسب‌تری است و همچنین روش مقرون به‌صرفه‌تری نسبت به فیلرها به نظر می‌رسد.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.