2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
چگونه برای فرزندمان مادر خوبی باشیم

چگونه برای فرزندمان مادر خوبی باشیم

مادرها به عنوان مهم‌ترین فرد خانواده برای ایجاد آرامش در خانه باید به یک سری نکات توجه بیشتری داشته باشند

دوات آنلاین- نقش مادرها در موفقیت همسر و فرزندان، بر هیچ فردی پوشیده نیست. در ادامه به معرفی یک سری ویژگی‌های یک مادر نمونه می‌پردازیم.

 

 مادران خوب استرس‌شان را مدیریت می‌کنند

مادران دارای استرس، کمتر انرژی خود را صرف ایجاد ارتباط و محبت به دیگر اعضای خانواده می‌کنند. در مقابل، آن‌هایی که نگرانی‌ها و استرس‌هایشان را مدیریت می‌کنند،  با روی خوش با فرزندان خود رفتار و آن‌ها را نیز خوشحال می‌کنند و همین رمز موفقیت آن‌ها در آینده خواهد شد.

 

 برای پیاده‌روی خانوادگی برنامه‌ریزی می‌‌کنند

پیاده‌روی، طول عمر را افزایش می دهد و اگر این کار به همراه خانواده انجام شود، کانال‌های ارتباطی زیادی بین پدر و مادرها و اعضای خانواده ایجاد می کند و نه تنها سبب تحکیم رابطه بین آن ها می‌شود بلکه علاقه  شان به یکدیگر را هم بیشتر می کند.

 

 زمان تماشای تلویزیون را محدود می‌کنند

هریک از اعضای خانواده در طول روز مشغله‌های مخصوص به خود را دارند و به همین دلیل شاید فرصت نکنند در طول روز با یکدیگر صحبت کنند. مادران نمونه با هوشمندی خود زمان تماشای تلویزیون در خانواده در کاهش می‌دهند تا اعضای خانواده از اتفاقات روزمره یکدیگر آگاه شوند و با یکدیگر، دلسوزانه‌تر رفتار کنند.

 

  خوش‌بین هستند

مادران خوش‌بین نسبت به دیگر مادران کمتر به بیماری‌های عروقی مبتلا می‌شوند و رفتار‌های سالمی مانند خواب کافی و عادات غذایی درست از خود بروز می‌دهند. همچنین این روحیه خود را به اعضای خانواده هم منتقل می‌کنند و سبب انتقال انرژی‌های مثبت به فرزندان می‌شوند.

 

 به همراه خانواده‌هایشان شام می‌خورند

میز شام فرصتی استثنایی برای ایجاد ارتباط بهتر بین اعضای خانواده محسوب می‌شود و زمان مناسبی است که اعضای یک خانواده پس از گذراندن روز با یکدیگر صحبت کنند که در این میان مادران در ایجاد این فضا نقش موثری دارند.

 

 فرزندانی با محبت به جامعه تحویل می‌دهند

افراد با محبت کسانی هستند که درون خانواده‌ای مهربان رشد کرده اند. مادرانی که خود با فرزندان و همسرشان از روی مهربانی و با محبت رفتار کرده باشند، می‌توانند فرزندانی مهربان را به جامعه تحویل دهند.

 

مادران خوب فرزندان‌شان را با واقعیت‌های زندگی روبه‌رو می‌کنند

مادر‌های موفق سعی می‌کنند در گفت‌وگو‌هایی که با فرزند خود دارند، او را با واقعیات زندگی رو به رو کنند و هر از گاهی کودکان خود را از دنیای تخیل گونه‌ای که دارند به دنیای واقعی برگردانند و محیط و زندگی واقعی را به آن‌ها نشان دهند. با این حال، چنین مادرانی سعی دارند کودک خود را از مشکلات شان آگاه نسازند و آن‌گونه که باید اجازه می‌دهند که کودک همواره دارای یک زندگی طبیعی و عادی باشد.

 

 فرزندشان را درک می‌کنند

مادران همواره باید رویا‌ها و دنیای خیالی کودکان خود را درک کنند و پا به پای آن‌ها پیش بروند و به حرف‌های‌شان گوش بدهند. کودکان از ابتدا نیاز به صحبت کردن دارند، آن ها ابتدا کودکانه صحبت می کنند و بعد‌ها نوع صحبت آنان و موضوع گفت‌وگو هم عوض می‌شود. مادرانی که دارای سه یا چهار فرزند هستند باید همانند کودک خود فکر و خیال کنند و اگر سفری را همراه کودکان خود تجربه می‌کنند، باید سعی بر آن داشته باشند که همانند آن ها دنیای پیرامون خود را درک کنند و جهان جدید آن‌ها را بشناسند. یک مادر خوب هیچ‌وقت در ابتدا، رویای کودکان خود را با بینش و شناخت خود از دنیای واقعی نمی‌شکند و کودکان را از حالت کودک بودن در نمی‌آورد.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.