2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
برنامه اعجوبه ها ؛همه آنچه درباره این برنامه استعدادیابی کودکان باید بدانید

برنامه اعجوبه ها ؛همه آنچه درباره این برنامه استعدادیابی کودکان باید بدانید

تهیه کننده اعجوبه ها: گاهی بچه وسط کار خوابش می برد یا حرکتی می کند که مجبور می شویم لباس هایش را عوض کنیم و ضبط را به تعویق بیندازیم.

دوات آنلاین-برنامه اعجوبه ها یک برنامه استعدادیابی برای کودکان است که از اوایل آبان ماه با اجرای مهران غفوریان از شبکه سه پخش می شود.

 

سروش گل محمدی تهیه کننده اعجوبه ها ابتدا در پاسخ به این که قرار است چه اتفاقی در اعجوبه ها بیفتد، گفت: در هر قسمت از اعجوبه ها قرار است که حدود 70 تا 80 مهمان داشته باشیم، در کنار آنها شرکت کنندگانی در برنامه حضور پیدا می کنند که سن‌شان بین سه تا ۱۳ سال است. این بچه ها هر کدام استعداد خود را دارند. یکی تیراندازی می کند، یکی اسب سواری، آشپزی و یا حتی خوب قصه تعریف می کند، در هر برنامه هم چهار پنج نفر از این افراد شرکت می کنند و اجرای خود را ارائه می دهند. جریان برنامه هم به این شکل است که در ابتدا مهران غفوریان با بچه ها گفت وگو می کند، بعد به سراغ پدر و مادرشان می رود و در ادامه بعد از این گپ و گفت از بچه ای که قرار است جلوی دوربین برود، می خواهد کاری را که بلد است، اجرا کند.

 

شاید این ماجرا شما را هم یاد برنامه های دیگری که با این سبک و سیاق ساخته شده است، بیندازد، موضوعی که گل محمدی درباره اش معتقد است که این برنامه با آنها از جنبه هایی تفاوت دارد و به همین دلیل چندان تداخلی باهم ندارند. او می گوید که موضوع اصلی به بچه هایی برمی گردد که در زمینه های مختلف توانمند و مستعد هستند.

 

یك کارسخت

گل محمدی در ادامه با اشاره به گروه سنی که قرار است در این برنامه شرکت کنند، گفت: در مورد طیف سنی که انتخاب کردیم هم باید بگویم که ما در این مجموعه گروهی را داریم که در آن روان شناسان هم حضور دارند، بعد از بررسی و تحقیقاتی که داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که بروز و ظهور استعدادها و توانایی های مختلف در بین این گروه سنی بیشتر است. قبل از آن می خواستیم این رده را بین دو تا ۱۲ سال بگذاریم اما بعضی از روان شناسان گفتند که از سه سالگی این اتفاق بیشتر مشخص می شود و از سوی دیگر بعضی ها معتقدند که ممکن است یك بچه ۱۳ ساله استعدادی داشته باشد که قابل مقایسه با افراد بزرگسال است. به همین دلیل خواستیم تا دامنه این جریان گسترده تر باشد.

 

اما انتخاب این دامنه سنی به خصوص با حضور بچه های کوچک تر قطعا مشکلات و ماجراهایی دارد، اتفاقی که گل محمدی درباره اش بیان کرد: این یکی از دشواری های کار ما است چرا که ضبط برنامه با بچه های سن سه تا پنج سال خیلی مشکل است. گاهی بچه وسط کار خوابش می برد یا حرکتی می کند که مجبور می شویم لباس هایش را عوض کنیم و ضبط را به تعویق بیندازیم. خلاصه آن که چنین اتفاق هایی کم نیستند و باعث می شود یك ضبط ۸۰، ۷۰ دقیقه ای حدود ده ساعت زمان ببرد.

 

عنوان برنامه هم مورد دیگری بود که او درباره اش افزود: در ابتدا عنوان برنامه اعجوبه های کوچک بود اما به دلیل طولانی شدن آن از جایی که مطمئن بودیم مردم بعدا ما را اعجوبه ها صدا می کنند، تصمیم گرفتیم تا ادامه آن را کنار بگذاریم

 

چرا غفوریان؟

این که چرا مهران غفوریان را برای اجرای این برنامه انتخاب کرده اند هم موضوعی بود که او با بیان دلایلی که برای این اتفاق داشته درباره اش گفت: ما به دنبال سبک اجرایی برای این برنامه بودیم که به مهران غفوریان نزدیك تر بود. او در حال تلاش است تا در این زمینه هر روز بهتر شود و مدتی است که مشغول یادگرفتن روان شناسی کودک است و در این فضا فعالیتهایی را انجام داده، در کنار اینها ما به دنبال آن بودیم که مجری آن معروفیتی که لازم است را داشته باشد و بتواند در جا به بچه ها با زبان طنز و نرم جواب دهد. از بین چهره های مختلف سینمایی و تلویزیونی یکی از معدود کسانی که این توانایی را دارد، مهران غفوریان است. او می تواند در جا جواب مناسب دهد و در همان طنزش شیرینی دارد که در کنار محبوبیتش بین مردم باعث شد تا سراغ او برویم.

 

و اما یکی از مواردی که برای این جور برنامه ها مطرح می شود، آخر و عاقبت شرکت کنندگان و کسانی است که تا جایی پیش می روند و معروف می شوند. گل محمدی در این خصوص هم از اتفاقی که قرار است برای آنها بیفتد گفت و افزود: ما نمی خواهیم به بچه ها برچسب بزنیم و بگوییم تو بردی و شما باختی. این کار در همه دنیا غلط است و شما نمی بینید که بچه ها را بیاورند و به این شکل با آنها رفتار کنند. من این موضوع را نمی پسندم و در برنامه هم اجرایش نمی کنم، به همین دلیل جدا از این موضوع حامیانی را داریم که به استعدادهای برتر هدیه می دهند و در هر زمینه ای که بشود کمکشان کرد، حمایتشان می کنند. این جریان ها را هم با شروع برنامه بیشتر معرفی میکنیم و می گوییم برای هر کسی در ادامه چه کرده ایم.

 

مهران غفوریان‌؛ از بازی تا اجرا

مهران غفوریان جزو بازیگران و چهره هایی است که در این سال ها به واسطه فیلم ها و انتخاب هایی که داشته به عنوان چهره خندان تلویزیون شناخته شده است. خانه اجاره ای، چمدان، در حاشیه، پنچری، زوج یافرد و... بعضی از سریال هایی اند که باعث شده اند تا این نگاه به او بیش از پیش وجود داشته باشد، اما از حدود سال ۹۴ بود که غفوریان به واسطه برنامه سه شو، سری هم به دنیای اجرا زد و البته پیش از آن هم کم و بیش تجربه هایی هر چند کوچک را در این زمینه داشت. در ادامه هم حضورش در خندوانه باعث شد تا این ماجرا ادامه داشته باشد و علاوه بر استندآپ کمدی، او را باز هم در قالب مجری ببینیم. بعد از اینها به تازگی اعجوبه ها باعث شده تا غفوریان باز هم در این فضا حضور داشته باشد و به شکل جدی تری سکان داری یک برنامه را تجربه کند، اتفاقی که در کنار تعامل او با بچه ها نسبتا جدید است و باید دید که چطور آن را پیش می برد و از پس اش برمی آید.

 

کشف استعداد برای بچه ها

در کنار برنامه های مختلف استعدادیابی، تنها یکی دو برنامه هستند که به طور اختصاصی به سراغ کودکان رفته اند. یکی از آنها و مسابقه محله است که با بیشتر از بیست و اندی سال سابقه، هنوز که هنوز است اجرای آن توسط مسعود روشن پژوه ادامه دارد.

 

میتوان گفت که این مسابقه جزو اولین و ساده ترین تولیدات این حوزه است که شهر به شهر با بچه ها همراه می شود و بدون اتفاق عجیب و غریبی به سراغ استعدادهای حتی کوچک بچه ها می رود. بعد از آن هم کم وبیش برنامه هایی به سراغ این ماجرا رفتند ولی یکی از تازه ترین های آن ها، بهترین شو عموهای فیتیله ای بود که این بار در آن به صورت تخصصی تری استعدادها را کشف می کردند. علاوه بر سه عموی معروف، چهره های مختلفی از این حوزه هر از گاهی به عنوان داور با آنها همراه می شدند و به انتخاب استعدادها می نشستند. بعد هم عصر جدید در بخشی که مجزا از بزرگسالان نبود، استعدادهایی را پیدا کرد که امروز شماهم خیلی از آن ها را می شناسید.

 

منبع: جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.