2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
حضور حداقل بازیکن از تیم استقلال در تیم ملی به نفع استراماچونی

حضور حداقل بازیکن از تیم استقلال در تیم ملی به نفع استراماچونی

سرمربی بلژیکی تیم ملی وریا که تقریبا پای ثابت اردوهای قبلی تیم ملی بود دعوت نکرد و ظاهرا اعتقادی هم به فرشید اسماعیلی، ستاره این روزهای استقلال و بهترین گلزن این تیم در فصل جاری نداشت.

دوات آنلاین-در لیست جدید تیم ملی فوتبال که مارک ویلموتس برای دیدار ایران-کامبوج و ایران- بحرین از سری مسابقات مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی 2022 و جام ملت‌های 2023 آسیا اعلام کرده، نام 5 بازیکن پرسپولیس دیده می‌شود و از استقلال فقط 2 بازیکن دعوت شده‌اند.

 

روزنامه خراسان نوشت: اگرچه شرایط پرسپولیس در جدول به مراتب بهتر از استقلال است اما عملکرد فردی بازیکنانی چون وریا غفوری و فرشید اسماعیلی به گونه‌ای بود که خیلی‌ها تصور می‌کردند این 2 در لیست جدید تیم ملی هم باشند اما برخلاف انتظار، سرمربی بلژیکی تیم ملی وریا که تقریبا پای ثابت اردوهای قبلی تیم ملی بود دعوت نکرد و ظاهرا اعتقادی هم به فرشید اسماعیلی، ستاره این روزهای استقلال و بهترین گلزن این تیم در فصل جاری نداشت. البته در مورد عدم دعوت وریا غفوری شایعات مبنی بر دخیل بودن مسائل غیرفنی شنیده می‌شود با این حال دعوت نشدن اسماعیلی و دعوت علی کریمی که در چند هفته ابتدایی لیگ عملکرد چندان خوبی نداشته و حتی در دربی سرخابی اخراج شده جای سوال و تعجب دارد.

 

از پرسپولیس بیرانوند، امیری، کنعانی‌زادگان، نوراللهی و نادری به تیم ملی دعوت شده‌اند و این مسئله قطعا مطلوب بازیکنان و هواداران این تیم است. حتی پس از اعلام لیست تیم ملی و دعوت از 5 پرسپولیسی و خط خوردن 3 استقلالی و حضور تنها 2 بازیکن استقلال در لیست جدید ویلموتس، بازار کری‌خوانی هواداران 2 تیم در فضای مجازی را داغ کرد و پرسپولیسی‌ها بابت حضور پررنگ در لیست تیم ملی به خود بالیدند. با این حال شاید خوشحالی آن‌ها زیاد دوام نیاورد چراکه با باخت سرخ‌پوشان به شهرخودرو و انتقاد از وضعیت تیم و عملکرد گابریل کالدرون، کار آماده‌سازی پرسپولیس در تعطیلات لیگ بدون حضور 5 ملی‌پوش را سخت خواهد کرد.

 

اگر از این زاویه به لیست جدید تیم ملی نگاه شود اتفاقا استقلالی‌ها باید خوشحال باشند و از ویلموتس بابت عدم دعوت بازیکنان بیشتر از استقلال به اردوی تیم ملی تشکر کنند! تعطیلات 2 هفته‌ای لیگ فرصت مناسبی است که تیم‌ها نقاط ضعف‌شان را برطرف کنند و به هماهنگی بیشتری برسند. پرسپولیس و استقلال با توجه به نتایجی که گرفته‌اند هر 2 نیاز مبرم به ترمیم دارند و با این‌که در مورد پرسپولیس این موضوع کمتر احساس می‌شد اما با باخت اخیر این تیم مقابل شهرخودرو به نظر می‌رسد سرخ‌پوشان هم مثل رقیب سنتی از تعطیلات 2 هفته‌ای و فرصت ترمیم استقبال می‌کنند. اما کالدرون در این 2 هفته با یک مشکل مواجه است و آن غیبت 5 مهره ملی‌پوش و بازگشت آن‌ها با خستگی و آسیب‌دیدگی احتمالی است حال آنکه آندره‌آ استراماچونی در استقلال فقط 2 مهره‌اش را در تعطیلات در اختیار نخواهد داشت و این بدان معناست که مرد ایتالیایی خوش‌شانس‌تر از مرد آرژانتینی است. استراماچونی قید مرخصی رفتن را هم زده و می‌خواهد در 2 هفته تعطیلی لیگ معایب و ضعف‌های تیمش را تا آنجا که ممکن است برطرف کند و اگر هم شد بازیکن جدید به خدمت بگیرد. قطعا تا شروع دوباره لیگ شیخ دیاباته، مهاجم مصدوم آبی‌ها هم از کمند مصدومیت رها می‌شود و آبی‌ها می‌توانند با وضعیت بهتری به لیگ برگردند. استقلال در شروع دوباره لیگ باید خود را برای بازی‌های حساس با مدعیانی چون تراکتور، سپاهان و شهرخودرو آماده کند و تعطیلات لیگ بهترین فرصت برای مهیا شدن برای بازی با بزرگان است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.