2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
پروژه حذف وریا از تیم ملی کلید خورد

پروژه حذف وریا از تیم ملی کلید خورد

وریا با این پیشینه آنقدر باید ضعیف و فرسنگ‌ها دور از دوران اوج جلوه کرده باشد که راحت بتوان روی نامش قلم قرمز کشید اما آنچه از او برجا مانده چیز دیگری را نشان می‌دهد.

دوات آنلاین-حذف وریا غفوری از فهرست مدعوین تیم ملی، به یقین مهم‌ترین خبر در کانون تیم ملی است. شاید بسی مهم‌تر از فقدان علیرضا جهانبخش که به دلیل نیمکت نشینی‌های پی درپی در برایتون انتظارش می‌رفت. وریا در دل این استقلال نیمه جان و کم تحرک باز هم بهترین بود. گرچه او را همچون فصل قبل روی ابرها ندیدیم اما در برهوت ستاره، درخشان‌ترین چهره تیمش بود. بازیکنی که لااقل سعی می‌کرد بهتر از دیگران باشد و تیمش را به حرکتی جدی وادار کند؛ ملموس‌تر و پرانگیزه‌تر.

 

ایران ورزشی نوشت:تکرار این جمله که وریا در6 بازی لیگ که در ترکیب استقلال بود هرگز به اندازه یک 45 دقیقه از بازی‌های فصل پیش ندرخشید هر اندازه هم که برگرفته از واقعیت‌های انکارناپذیرکارنامه‌اش در استقلال لیگ نوزدهم باشد اما دلیلی بر حذفش نبود. حال شاید خیلی‌ها دعوت از منصوری، دفاع راست تیم سپاهان را دلیلی بر این اقدام بدانند اما وریا کجا و منصوری کجا.

 

 آیا تجربه غفوری با تجربه منصوری قابل قیاس می‌نماید؟ ویژگی‌های دیگر چطور؟ پاسخ روشن است...

 

برای حذف بازیکنی که در سال‌های اخیر دائم در لیست ملی‌پوشان بوده باید دلایل محکمه پسندی وجود داشته باشد. وریا با این پیشینه آنقدر باید ضعیف و فرسنگ‌ها دور از دوران اوج جلوه کرده باشد که راحت بتوان روی نامش قلم قرمز کشید اما آنچه از او برجا مانده چیز دیگری را نشان می‌دهد. وریا لااقل در 2 گلی که استقلال تا کنون به ثمر رسانده نقشی کلیدی ایفا کرده و استقلال روی پاس مستقیم او به گل رسیده است.

 

دیگر بازیکنی که هم پست با وریا در فهرست حضور دارد رامین رضاییان است. بازیکنی با درصد اشتباه‌های فراوان و بسیار متزلزل در عملیات دفاعی.

 

به یاد داریم که حتی کارلوس کی‌روش در جریان جام جهانی 2018 به واسطه اشتباه‌های مهلک و کشنده رامین در جناح راست تیم ملی بخصوص بازی با اسپانیا که زمینه‌ساز گل حریف بود، در دل نام وریا را فریاد زده بود و از تصمیم خودش مبنی بر کنار گذاشتن این بازیکن یاد کرده بود. شاید اگر وریا در آن بازی پست راهبردی و حساس دفاع راست را در اختیار داشت یک تساوی تاریخی برای تیم ملی ایران مقابل ماتادورها رقم می‌خورد اما در حقیقت همان رامین رضاییان بود که برد را از ایران گرفت.

 

کی‌روش بعدها به سبب آنکه انتقادهای بسیاری را متوجه خود می‌دید وریا را با خود به جام ملت‌های آسیا برد تا لااقل چند بازی در ترکیب قرار بگیرد و به این باور برسیم که او نیز دریافته جای وریا خارج از دایره ملی‌پوشان نبوده است. دعوتی که وریا را امیدوار کرد تا دوران جدیدی را در تیم ملی رقم بزند تا شاید خاطره تلخ حذف از جام جهانی را با حضوری دوباره در جام جهانی آتی جبران کند اما چه سود که حالا ویلموتس نیز در همان مسیر قدم برمی‌دارد و انگار حذف نرم پسر باهوش کردستان را هدف قرارداده است.

 

حذف وریا کلید خورده است. می‌‌خواهند وریا را در همین نقطه که هنوز آماده و قبراق است از ادامه حضور در تیم ملی مأیوس کنند. این یک پروژه پنهان است برای کنار گذاشتن بازیکنی که از لحاظ فنی قابل قیاس با هیچ یک از مدافعان راست دعوت شده نیست. وریا با همین اندازه آمادگی هم از رامین رضاییان گزینه ایده‌آل‌تری بود، هم از منصوری.

 

در استقلال اگر بازیکنی شایسته حذف از تیم ملی بود، قطعاً نامش وریا نبود. علی کریمی که حالا در لیست قرار دارد در بازی‌های قبل نمایش قابل توجهی نداشته است. هرچند که کریمی نیز از جمله بازیکنان با ظرفیت فوتبال ایران است و اشتباه‌های مهلک اخیرش را نباید به حساب واقعیت‌های فوتبالش نوشت. کریمی اگر در شرایط مناسب روحی و روانی باشد همچون فصل پیش در استقلال خواهد درخشید. به حذف حسینی هم خرده‌ای نیست. حسینی سنگربان بی‌اشتباهی در بازی‌های قبل نبوده. به کنار گذاشتن چشمی هم ایرادی نیست. روزبه ظاهراً به نقطه پایان دوران شکوهش رسیده و بعید است به دوران اوج باز گردد اما حذف وریا را نمی‌توان توجیه کرد. با هیچ دلیلی!

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.