2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
ماندانا سوری ، بازیگر مبتلا به ام اس را تنها نگذاریم

ماندانا سوری ، بازیگر مبتلا به ام اس را تنها نگذاریم

«ام اس»؛ مهمان ناخوانده ماندانا سوری، بازیگر سریال قهوه تلخ بود که در بحبوحه شلوغی‌های سال ۸۸ به سراغش آمد و قرار شد با یک بیماری مهلک دست و پنجه نرم کند.

دوات آنلاین-یاری اندرکس نمی‌بینم یاران را چه شد... «ام» ماندانا. «اس» سوری. خودش هم فکرش را نمی‌کرد یک روز، وقتی تازه در آغاز راه شهرت قرار بگیرد نخستین حروف‌های نام و شهرتش، بیماری ‌شوند.

 

«ام اس»؛ مهمان ناخوانده ماندانا سوری ، بازیگر سریال قهوه تلخ بود که در بحبوحه شلوغی‌های سال ۸۸ به سراغش آمد و قرار شد با یک بیماری مهلک دست و پنجه نرم کند.

 

او که آن روزها، خوش نداشت خیلی صریح از بیماری «ام اس»اش بگوید، اشاره‌ای به میهمان ناخوانده‌اش کرد و رد شد تا عامه مردم که اتفاقاً خوب او را در قهوه تلخ و ویلای من دیده و می‌شناختند، درست و حسابی متوجه اصل ماجرا نشوند اما احتمالا همبازی‌های او در سریال‌های مختلف فهمیدند که ماندانا سوری همان بازیگر مجموعه‌های کمدی حالا فقط خنده‌هایش جلوی دوربین است و احتمالا پشت دوربین حکایت برای او چیز دیگری‌ست.

 

البته آن روزهای ابتدایی بیشتر مواجهه با این بیماری بود که ذهن او را رنجور می‌کرد و هنوز غول بیماری بر توان حرکتی او غلبه نکرده بود و تنها شاید خنده‌های تلخِ گاه و بی‌گاه دختر جوان آن روزهای تلویزیون برخی را به فکر فرو می‌برد.

 

حالا حکایت دیگری‌ست. چند روزی‌ است که یکی از منتقدان سینما با انتشار پستی در اینستاگرام خود، پرده از گسترش بیماری ماندانا برداشته است. گویی «ام اس» توان حرکتی ماندانا را کُند کرده. هزینه‌های درمان افزایش یافته و احتمالا دوری از فضای شهرت مثل خوره روح ماندانای بشاش همین چند سال پیش هنر ما را دارد می‌خورد. ماندانا حتما در مبارزه، غول بیماری را شکست خواهد داد. به صحنه‌ی بازی و شهرت برخواهد گشت. اما.

 

اما آنچه امروز خیلی‌ از ماها نباید از آن غافل باشیم که البته و همواره نشان داده‌ایم که نیستیم، حمایت و همراهی از کسی‌ست که زمانی خنده را بر لبان ما جاری کرده و حالا خنده بر لبان خودش خشک شده است.

 

ماندانا نیاز به حمایت‌های مالی برای درمان دارد. ماندانا نیاز به روحیه برای مبارزه دارد. ماندانا امروز بیش از هر زمانی نیازمند پوشش بیمه است. سوری، دختر جوان سی و اندی ساله سینمای ما حالا حالا ها باید سرپا بایستد و کار کند و ما نیز لذت دیدن هنرمندان سینما و تلویزیون‌مان را ببریم.

 

تاریخ سرزمین ما نشان داده که فقط کافی‌ست خبردار شوی؛ اول سیل پیام‌ها در فضای مجازی برای اطلاع رسانی و در ادامه حمایت‌ها مالی؛ توام می‌شود. برای ماندانا هم خواهد آمد. خیلی زود. هر چند برخی گفته‌اند پولی که جمع شده هنوز یک سوم هزینه درمان ماندانا نشده است.

 

پول کافی نیست، اما ما هم نگران نیستیم. دوستی می‌گفت؛ همیشه احساس می‌کنم بابت سلامتی‌مان به هستی بدهکار هستیم و باید مشارکت مسئولانه برای همراهی کسانی که به کمک نیاز دارند، داشته باشیم. حالا خبر سختی‌ای که بر ماندانا سوری رفته و می‌رود، یادمان است. مشارکت مسئولانه فراموش‌مان نشود. ... دوستی کی آمد آخر دوست داران را چه شد...

 

نویسنده: علیرضا مرادی / ایرنا

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.