2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
آشپزی ایرانی/ دستور پخت کامل دلمه کلم

آشپزی ایرانی/ دستور پخت کامل دلمه کلم

دوات آنلاین-آشپزی ایرانی تنوع بسیار زیادی دارد. یکی از غذاهای محبوب در این میان دلمه کلم است که دستور پخت کامل آن در زیر به نقل از آخرین خبر آمده است:

 

مواد لازم برای دلمه کلم

گوجه پوست کنده 2عدد

برنج پخته شده 100 گرم

آب 1 لیوان

گوشت گوساله ریز خرد شده یا چرخ کرده 100 گرم

سیر 1حبه

پیاز 1عدد کوچک

جعفری و گشنیز 15 ساقه

برگ کلم 10 برگ بزرگ

پودر سیر، آویشن، روغن، نمک وفلفل به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه دلمه کلم

ابتدا گوجه پخته و له شده را با مقداری روغن کمی تفت می دهیم، سیر خرد شده را اضافه کرده و 2 دقیقه تفت می دهیم

پودر سیر ، آویشن ، را اضافه می کنیم و می گذاریم 10 دقیقه با حرارت کم بپزد

در یک قابلمه آب جوش ، برگ‌های کلم را کمی پخته تا نرم شوند و با آب سرد آبکش می کنیم .

در یک تابه مقدار کمی روغن ریخته و پیاز خرد شده را کمی تفت می دهیم ، گوشت را با مقداری نمک و فلفل اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم،

گشنیز و جعفری خرد شده و نصف مخلوط گوجه ها را همراه برگ های جعفری و گشنیز خرد شده داخل تابه اضافه می کنیم و می گذاریم کمی بپزد

حال به سادگی مواد و برنج را داخل برگ های نرم کلم پیچیده و آنها را داخل یک تابه کنار هم می چینیم و مابقی مخلوط گوجه فرنگی را روی آن می ریزیم

در پایان می گذاریم 30 تا 40 دقیقه با حرارت کم و با در بسته بپزد ، می توانید دلمه ها را داخل ظرف نشکن در فر 180 درجه و در طبقه بالا فر بمدت 40 دقیقه بگذارید تا بخوبی پخته شود.

نکته: می توانید مواد داخل دلمه را با مقداری قارچ، سینه مرغ، سس باربیکیو و کمی پیاز و سیر تغییر دهید و طعم های دیگر را نیز امتحان کنید.

نکته:این غذای ساده و سالم را می توانید از قبل آماده کنید و در وعده نهار،شام و یا مهمانی ها از آن استفاده کنید مواد غذایی ساده و بافت نرم و طعم خوب آن در کنار میزان کالری مناسب غذا سبب می شود تا اکثر افراد این غذا را دوست داشته باشند و بتوانند از آن استفاده کنند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.