2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
10 بازیکن تیم استراماچونی تجربه دربی ندارند

10 بازیکن تیم استراماچونی تجربه دربی ندارند

سیدحسید حسینی که دروازه‌بان اصلی استقلال خواهد بود یکی، دو فصلی هست که طعم حضور در دربی‌ها را چشیده. او گاهی پیروز بوده و گاهی هم بازنده. دروازه‌بان استقلال را می‌شود در دسته بازیکنانی قرار داد که فضای این بازی را می‌شناسد.

دوات آنلاین-از یاد نبریم که علاوه بر 10 بازیکن استقلال که تا کنون تجربه حضور در دربی را نداشته‌اند استراماچونی هم تا کنون این بازی را تجربه نکرده است. البته در سوی مقابل هم کالدرون تا کنون در اتمسفر این بازی قرار نگرفته اما به طور کلی تعداد بازیکنان استقلال که در حال و هوای این بازی قرار نگرفته‌اند پرشمارتر از رقیب سنتی است و لااقل در ترکیب اصلی دو تیم، این استقلال است که دربی‌ندیده‌های بیشتری را پیش روی خود می‌بیند. چشم‌ها خیره به سرمربی ایتالیایی است تا استقلال را از این بازی بزرگ سربلند بیرون بیاورد و با یک برد خیره‌کننده هم خودش را تا نیم فصل بیمه کند و هم مدیران باشگاه را از خطر اعتراض‌های شدید بعد از بازی مصون نگه دارد. استراماچونی امید اول و آخر آبی‌ها است. آیا کاری از او ساخته است؟

 

ایران ورزشی نوشت:استقلال دربی‌باز دارد یا ندارد؟ این سؤالی است که همواره پیش از این بازی‌ها به مخیله هر استقلالی ورود می‌کند. کدام بازیکنان به اصطلاح مربیان کار را درمی‌آورند؟ دربی‌باز کیست؟

 

از خط دروازه تا خط حمله یک به یک کند و کاو می‌کنیم. سیدحسید حسینی که دروازه‌بان اصلی استقلال خواهد بود یکی، دو فصلی هست که طعم حضور در دربی‌ها را چشیده. او گاهی پیروز بوده و گاهی هم بازنده. دروازه‌بان استقلال را می‌شود در دسته بازیکنانی قرار داد که فضای این بازی را می‌شناسد.

 

در خط دفاع که احتمالاً از زوج دانشگر-یزدانی استفاده خواهد شد شاهد کاهش تجربه حضور در دربی هستیم. دانشگر تنها فصل پیش در دربی حضور داشت و یزدانی نیز جزو بازیکنانی است که هرگز چنین دیداری را تجربه نکرده است. دفاع چپ استقلال که میلیچ خواهد بود نیز مانند یزدانی از بازی در دربی چیزی نمی‌داند.

 

وریا غفوری، دفاع راست استقلال اما در میان تمام نام‌هایی که قرار است در دربی حضور یابند چیزی دیگری است. او هم دربی‌های قابل توجهی را پشت سر گذاشته و هم اینکه دروازه رقیب سنتی را باز کرده است. او به یقین باتجربه‌ترین بازیکن استقلال در بازی یکشنبه خواهد بود.

 

به خط میانی برویم آثار آنچنان مخربی برای حریف نمی‌یابیم. عنصر باتجربه و گلزنی هم که می‌توانست این خط را پر وزن‌تر جلوه دهد با دریافت کارت قرمز بی‌مورد در بازی با نفت مسجدسلیمان از این بازی محروم شد (فرشید اسماعیلی را می‌گوییم).

 

احتمالاً استراماچونی از علی کریمی و آرش رضاوند - همچون بازی با نفت مسجدسلیمان در پست هافبک دفاعی - بهره خواهد گرفت. کریمی کمی عقب‌تر از رضاوند بازی خواهد کرد و رضاوند متمایل به خط میانی تا استراماچونی بتواند آن روش 1-4-1-4 را که مد نظرش است در میدان پیاده کند. داریوش شجاعیان، مهدی قائدی، علی دشتی، و مرتضی تبریزی در خط میانی قرار خواهند گرفت و محسن کریمی به عنوان تک مهاجم در رأس بازی خواهد کرد.

میان این 5 بازیکن که به احتمال بسیار اضلاع هجومی استقلال در دربی 90 را تشکیل خواهند داد، شجاعیان، قائدی و تبریزی طعم حضور در دربی را چشیده‌اند و علی دشتی اگر به میدان برود بازیکنی فاقد تجربه کافی برای حضور در این بازی خواهد بود.

 

صرف اینکه تجربه را ملاک برتری در این بازی بدانیم، تحلیل برخاسته از منطقی نیست و سابقه داشته که بازیکنانی حتی در تجربه اولین حضور در این بازی گل هم زده‌اند اما استقلال به واقع از داشتن دربی‌باز بی‌بهره است و ترکیب پرسپولیس را که در ذهن مرور کنیم، به نتایجی می‌رسیم که نشان می‌دهد سرخ‌ها با بازیکنان دربی‌دیده‌تر و حتی با سابقه گلزنی در این بازی رخ در رخ استقلال قرار می‌گیرند.

 

علی علیپور، احمد نوراللهی و امید عالیشاه بازیکنانی هستند که در دربی سابقه گلزنی دارند اما به واقع دیگر بازیکنان رقیب سنتی نیز تجربیات بیشتری در قیاس با بازیکنان فعلی استقلال دارند و دربی‌های قابل توجهی را گذرانده‌اند.

 

این فاکتور شاید استقلال را در بازی حساس یکشنبه به چالش بکشد اما چیزی هست به نام غیرقابل پیش‌بینی‌ها که می‌تواند هواداران استقلال را به این بازی امیدوار کند. اساساً دربی در تمام سال‌های برگزاری‌اش پر بوده از اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی. نه اینکه عقلانیت را فراموش کنیم و تیمی که از لحاظ تاکتیکی بهتر بازی می‌کند را نادیده بگیریم و بی‌جهت امیدواری ایجاد کنیم اما فضای این بازی نسبت به همه بازی‌ها متفاوت است و هیچ بعید نیست که دربی‌ندیده‌های استقلال که تعدادشان در ترکیب اصلی و روی نیمکت ذخیره‌ها کم نیست، در این بازی نمایش غیرتمندانه‌ای داشته باشند و تمام معادلات را به هم بزنند.

 

اینها اسامی دربی‌ندیده‌های استقلال را تشکیل می‌دهند: حسین پورحمیدی، سینا خادم‌پور، عارف غلامی، هروویه میلیچ، سیاوش یزدانی، میلاد باقری، علی دشتی، مسعود ریگی، آرش رضاوند و شیخ دیاباته.

 

لااقل 4 بازیکن از میان این اسامی حضورشان در ترکیب اصلی محتمل است. اگر دیاباته به بازی برسد که می‌گویند احتمالش 10 درصد است نیز می‌تواند تعداد بازیکنان استقلال را که با فضای این بازی بیگانه‌اند، افزون کند. ضمن اینکه مسعود ریگی قطعاً چه به عنوان بازیکن اصلی و چه به عنوان بازیکن تعویضی در ترکیب استقلال قرار خواهد گرفت.

 

 او هم تجربه حضور در این میدان را ندارد که استراماچونی باید افکار این قبیل بازیکنان را برای حضور در چنین بازی سختی آماده و مهیا کند.

 

استقلال استراماچونی با ارائه یک نمایش هوشمندانه لااقل می‌تواند به کسب تساوی راضی باشد و حتی در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن چنانچه همه چیز خوب پیش برود پیروز هم از میدان خارج شود اما رسیدن به این موقعیت منوط به آماده‌سازی ذهنی است و این سرمربی استقلال است که می‌تواند چنین فضایی را برای تیم نسبتاً بی‌تجربه استقلال ایجاد کرده و آنها را بدل به بمب‌های انگیزه کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.