2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
محمدرضا گلزار و مهناز افشار پولسازترین زوج سینمایی ایران

محمدرضا گلزار و مهناز افشار پولسازترین زوج سینمایی ایران

محمدرضا گلزار و مهناز افشار در شبکه نمایش خانگی نیز دستاورد‌های بزرگی داشتند به طوری که سریال «عاشقانه» منوچهر هادی با حضور آن ها یکی از موفق‌ترین سریال‌ها بعد از شهرزاد لقب گرفت.

دوات آنلاین-سینمای ایران زوج‌های سینمایی موفقی داشته که در میان آنها می‌توان به «شهاب حسینی» و «ترانه علیدوستی» یا «نوید محمدزاده» و «پریناز ایزدیار» اشاره کرد اما پولسازترین زوج سینمایی ایران محمدرضا گلزار و مهناز افشار هستند.

 

نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار

«متری شیش‌ونیم»، «سرخ پوست» و «ابد و یک روز» 3 فیلمی هستند که نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار در آن ها هم بازی بودند. آن ها در هر اثری نسبت به دیگر آثارشان نقش آفرینی متفاوتی داشتند.

پول سازترین زوج سینمای ایران، احتمالاً ‏محمدرضا گلزار و مهناز افشار بوده اند که با فیلم «زهر عسل» همکاری آن ها شکل گرفت

محمدرضا گلزار و مهناز افشار

پول سازترین زوج سینمای ایران، احتمالاً ‏محمدرضا گلزار و مهناز افشار بوده اند که با فیلم «زهر عسل» همکاری آن ها شکل گرفت و بعد این همکاری در «سیزده گربه روی شیروانی»، «کما»، «آتش‌بس»، «کلاغ‌پر» و «تله» تکرار شد که این فیلم‌ها به‌جز سیزده گربه روی شیروانی، پرفروش‌ترین فیلم‌های سال شدند تا زمانی که مهناز افشار تصمیم گرفت به سمت سینمای جدی‌تر برود و گلزار را تنها گذاشت. این دو نفر در شبکه نمایش خانگی نیز دستاورد‌های بزرگی داشتند به طوری که سریال «عاشقانه» منوچهر هادی با حضور آن ها یکی از موفق‌ترین سریال‌ها بعد از شهرزاد لقب گرفت.

شهاب حسینی و ترانه علیدوستی موفق‌ترین زوج سینمای ایران هستند که آخرین همکاری سینمایی‌شان، آخرین ‏اسکار سینمای ایران را به دست آورده

شهاب حسینی و ترانه علیدوستی

شهاب حسینی و ترانه علیدوستی موفق‌ترین زوج سینمای ایران هستند که آخرین همکاری سینمایی‌شان، آخرین ‏اسکار سینمای ایران را به دست آورده و در سریال‌سازی نیز دستاوردشان موفق‌ترین سریال این سال‌ها بوده، حاصل ذهن اصغر فرهادی است که این دو را در فیلم «درباره الی» در کنار هم قرار داد. شهاب حسینی و ترانه علیدوستی گذشته از دنیای سینما، در سریال‌سازی نیز دستاورد بزرگی داشتند. سریال «شهرزاد» با استفاده از محبوبیت این دو بازیگر به چنان موفقیتی رسید که در زمان پخش کمتر مخاطبانی بودند که در ‏دورهمی‌های شان حرفی از شهرزاد و قباد نزنند.

 

علی مصفا و لیلا حاتمی

از بین زوج‌های موفق سینمای ایران می‌توان به لیلا حاتمی و علی مصفا اشاره کرد که در زندگی واقعی نیز زن و شوهرند. این‌دو که در سینما از همان آغازین گام جدی لیلا حاتمی در فیلم لیلای مهرجویی در کنار هم رشد کردند، تاکنون در فیلم‌های «در دنیای تو ساعت چند است؟»، «پله آخر»، «چیز‌هایی هست که نمی‌دانی»، «آسمان محبوب» و «میکس» همکاری مشترک داشته‌اند. حضور لیلا حاتمی و علی مصفا در دو سریال تاریخی کیف انگلیسی و پریدخت نیز تماشایی بود. البته لیلا حاتمی علاوه بر علی مصفا با چند بازیگر دیگر نیز زوج‌های سینمایی به‌یادماندنی بوده اند مثلاً با شهاب حسینی که در «‏پرسه در مه» و «دوران عاشقی» نشان دادند در کنار هم درخشان هستند یا با «حامد بهداد» که در فیلم‌های «هر ‏شب تنهایی»، «نارنجی‌پوش» و «سعادت‌آباد» زوجی متفاوت شدند. «لیلا حاتمی» و «پیمان معادی» هم زوج به‌یادماندنی دیگری می‌توانند باشند؛ همکاری که در فیلم «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی شکل گرفت و بعد در فیلم «بمب» تکرار شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.