2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
سوپر درخشش سردار آزمون در آزمون جدید

سوپر درخشش سردار آزمون در آزمون جدید

سردار در روش 4-2-3-1 یکی از سه بازیکنی بود که باید به کریم انصاری‌فرد کمک می‌کردند و برای او موقعیت می‌ساختند.

دوات آنلاین- بازگشت سردار آزمون، بعد از غیبت مقابل سوریه و کره‌جنوبی، یکی از اتفاق‌های مهم ترکیب تیم ملی برای بازی برابر هنگ‌کنگ بود. پیشتر پیش‌بینی می‌کردیم که ایران با دو مهاجم مقابل حریف ناشناخته خود به میدان می‌رود اما روش بازی تیم ملی همه را متعجب کرد. مارک ویلموتس همزمان از سردار آزمون و کریم انصاری‌فرد استفاده کرد اما نه در روش 4-4-2.

 

سیستم بازی تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ در اغلب دقایق 4-2-3-1 بود و گاهی اوقات نیز سردار آزمون به خط حمله اضافه می‌شد و روش به 4-4-2 تغییر می‌کرد. در این روش محمدحسین کنعانی‌زادگان و مجید حسینی مدافعان مرکزی بودند و مرتضی پورعلی‌گنجی بعد از مدت‌ها روی نیمکت نشست و بازی را فقط تماشا کرد.

 

میلاد محمدی در سمت چپ خط دفاع بازی کرد و رامین رضاییان نیز مثل چند سال گذشته دفاع راست تیم ملی بود. امید ابراهیمی و احسان حاجی‌صفی مانند بازی برابر سوریه و کره‌جنوبی دو هافبک میانی بودند، مهدی ترابی وینگر چپ بود و علیرضا جهانبخش همین وظیفه را در سمت راست بر عهده داشت. نکته جالب درباره ترکیب تیم ملی، پست جدید سردار آزمون بود و وظایفی که مارک ویلموتس به این مهاجم محول کرد.

 

سردار در روش 4-2-3-1 یکی از سه بازیکنی بود که باید به کریم انصاری‌فرد کمک می‌کردند و برای او موقعیت می‌ساختند. انصاری‌فرد در نقش مهاجم هدف بازی کرد و سردار کمی عقب‌تر از او به میدان رفت. مهاجم زنیت البته در تیم جوانان هم سابقه بازی در این پست را داشت اما مدت‌ها بود که سردار را به عنوان یک مهاجم تمام‌کننده و هدف می‌شناختیم.

 

آزمون در آزمونِ جدید فوق‌العاده ظاهر شد، درخشید و آنقدر پاس داد و موقعیت ساخت که فکر می‌کردیم یکی از بهترین بازیسازهای فوتبال ایران درون زمین حضور دارد. او بارها با استارت‌های خود به قلب دفاع هنگ‌کنگ زد و هماهنگی او با کریم انصاری‌فرد یکی از راه‌های ویلموتس برای گشودن دروازه حریف بود. درست مانند گل اول که کریم ساخت و سردار زد و البته گل دوم که آزمون با استارتی انفجاری توپ را به علیرضا جهانبخش رساند تا کریم پاس عرضی او را به تور دروازه میزبان بچسباند.

 

سردار آزمون بخصوص در نیمه دوم عقب‌تر بازی کرد و حتی گاهی اوقات به مرکز زمین می‌آمد تا توپ را از مدافعان میانی بگیرد و بازیسازی را از جایی آغاز کند که امید ابراهیمی و احسان حاجی‌صفی حضور داشتند. این حربه ویلموتس برای تیم ملی هم کارساز بود و ایران موفق شد دو گل بزند و نخستین بازی خود را در مقدماتی جام جهانی با پیروزی به اتمام برساند.

 

نکته ویژه اما استفاده دوباره از آزمون در این پست است. سردار هر چند به عنوان بازیساز و بازیکنِ پشت سر تک مهاجم درخشید و بازی کم‌نقصی به نمایش گذاشت اما دوری او از دروازه حریف، حتی به قیمت کشف یک بازیساز جدید یک ریسک بزرگ است. آزمون مهاجمی تمام‌کننده است که با توجه به حضور رامین رضاییان و علیرضا جهانبخش و ارسال‌های خطرناک آنها به راحتی می‌تواند از ضربه‌های سر خود استفاده کند و دروازه حریفان را به خطر بیندازد. اینکه او از دروازه حریف دور شود، تنها ایراد حضور آزمون در پست جدید است. مگر اینکه مارک ویلموتس برنامه جدیدی به کار بگیرد و از قابلیت‌های سردار به بهترین شکل استفاده کند.

 

منبع: ایران ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.