2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
انصاری فرد، ستاره پرفروغ سرمربی بلژیکی تیم ملی ایران

انصاری فرد، ستاره پرفروغ سرمربی بلژیکی تیم ملی ایران

بیشتر بازیکنان تیم فعلی ما هفت یا هشت سال در کنار یکدیگر بازی کرده‌اند؛ ما حرکات یکدیگر را می‌شناسیم و این موضوع کارمان را برای بازی‌خوانی آسان می‌کند؛

دوات آنلاین-تارنمای رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی)، نوشت: «کریم انصاری فرد» با تصمیم «مارک ویلموتس» در دیدار مقابل هنگ‌کنگ به پست مورد علاقه‌اش بازگشت، اما ستاره تیم ملی ایران می‌خواهد با رویکردی انعطاف‌پذیر، از تثبیت جایگاهش در تیم پرستاره مرد بلژیکی اطمینان حاصل کند.

 

انصاری‌فرد روز گذشته گل دوم تیمش را در دیدار مقابل هنگ‌کنگ به ثمر رساند و به همراه «سردار آزمون» آغاز تحسین‌برانگیز ایران را در نخستین دیدار رسمی تیم تحت هدایت سرمربی اسبق تیم ملی بلژیک رقم زد.

 

ویلموتس بازی را با انتقال انصاری‌فرد به پست مهاجم نوک آغاز کرد؛ تصمیمی که زوجی مستعد و موثر را در کنار یکدیگر قرار داد تا مهاجم ۲۹ ساله تیم ملی به پستی بازگردد که در نخستین حضورش برای تیم ملی ایران در آن گمارده شده بود.

 

انصاری‌فرد پس از مدت‌ها بازی کردن در پست‌های مختلف تحت هدایت «کارلوس کی‌روش»، همزمان با ابراز خوشحالی از بازگشت به پست اصلی و مورد علاقه خود، مدعی شد که همچنان موفقیت تیمی را به علاقه شخصی ترجیح می‌دهد.

 

وی در مصاحبه با تارنمای رسمی ای‌اف‌سی اظهار داشت: تمام کشور ما قدردان کارلوس کی‌روش است؛ او برای ما کار شگفت‌انگیزی انجام داد و به معنای واقعی کلمه از بودن با او خوشحال بودیم و روزهای خوبی داشتیم اما این سیستمی بود که او داشت و از آن استفاده می‌کرد.

 

انصاری‌فرد ادامه داد: اگر او می‌خواست که در پستی بازی کنم باید این کار را می‌کردم و با این موضوع مشکلی ندارم؛ با کی‌روش تنها در چند بازی در پست معمول خود بازی کردم و در باقی بازی‌ها یا در پست هافبک یا وینگر وارد زمین می‌شدم و برای این سیستم هم تاکتیک‌هایی داشتیم.

 

ستاره تیم ملی ایران افزود: هر سرمربی برنامه و تاکتیک‌های  خاص خود را دارد و ما به همه آنها احترام می‌گذاریم؛ سرمربی جدید ما نیز کارش را خوب انجام می‌دهد؛ باید به تاکتیک‌های او احترام بگذاریم و این احترام مهم‌ترین موضوع است.

بازی روان تیم ملی در فاز هجومی در بیشتر دقایق بازی هنگ‌کنگی‌ها را به زحمت انداخت و آنها را مجبور به دنبال کردن سایه بازیکنان ایران کرد؛ با این حال، شاگردان «میکسو پاتلاینن» در کار دفاعی و دفع تهدیدهای خط حمله‌ای که از وجود «علیرضا جهانبخش» و «مهدی ترابی» نیز بهره می‌برد، عملکرد قابل قبولی داشت و در ورزشگاه پر سروصدای هنگ‌کنگ تنها ۲ گل دریافت کرد.

انصاری‌فرد در خصوص درکی که مابین او و آزمون وجود دارد، تصریح کرد: بیشتر بازیکنان تیم فعلی ما هفت یا هشت سال در کنار یکدیگر بازی کرده‌اند؛ ما حرکات یکدیگر را می‌شناسیم و این موضوع کارمان را برای بازی‌خوانی آسان می‌کند؛ باید به همین روند ادامه دهیم و اهمیتی ندارد که کدام بازیکن به میدان می‌رود؛ ما برای پرچم و کشورمان بازی می‌کنیم و همیشه ۱۰۰ درصد خودمان را در زمین به نمایش می‌گذاریم.

 

تیم ویلموتس که در حال حاضر پس از بحرین که با یک بازی بیشتر در رتبه نخست گروه سوم جای دارد، با سه امتیاز رتبه دوم را به خود اختصاص داده است، دهم اکتبر در ورزشگاه آزادی تهران میزبان کامبوج خواهد بود.

 

انصاری‌فرد در پایان تاکید کرد: بازی بزرگی برای ما بود و نتیجه خوبی هم کسب کردیم؛ فکر می‌کنم برای بازی اول عملکرد خوبی داشتیم و با توجه به قدرتمند بودن تیم‌های حاضر در گروه باید همین روند را ادامه دهیم؛ برای هنگ‌کنگ احترام قائلیم اما فکر می‌کنم ما بهتر بودیم و مستحق سه امتیاز؛ مهم‌ترین چیز پیروزی در بازی‌ها است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.