2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
خلاصه داستان و ساعت پخش و تکرار سریال ترور خاموش + مصاحبه بازیگران

خلاصه داستان و ساعت پخش و تکرار سریال ترور خاموش + مصاحبه بازیگران

سریال ترور خاموش فقط به مسائل داخل کشور نمی پردازد و از سطح جهان شروع می کند، اما در قالب نمایش و شخصیت ها به این موضوع پرداخته ایم.

دوات آنلاین-سریال ترور خاموش از آن سریال‌های خوش ساختی است که علاوه بر جذابیت‌های داستانی موضوع مهم اعتیاد را مطرح می‌کند و برای مخاطبان بسیار جذاب و مفید است.

 

ساعت پخش و تکرار سریال ترور خاموش از شبکه یک و شبکه تماشا

سریال ترور خاموش هر شب ساعت حدود ساعت 10 و 15 دقیقه شب و تکرار آن نیز حدود ساعت یک ربع به یک شب و 9:30 صبح و حدود 3 بعد از ظهر روز بعد پخش می شود.

 

سریال ترور خاموش همچنین هر شب ساعت 24 نیز به صورت اچ دی از شبکه تماشا روی آنتن می رود و ساعات 6 صبح و 18 عصر از این شبکه بازپخش می شود.

 

خلاصه داستان سریال ترور خاموش

همه چیز با اولین بار شروع می شود؛ اولین باری که در رویاهایشان هرگز فکر نمی کردند آنها هم بعد از مدتی آلوده شوند و دیگر نمی توانند مواد مخدر را کنار بگذارند. به خیالشان فکر می کنند هیچ فردی با تفریحی مصرف کردن معتاد نمی شود، اما نمی دانند اعتیاد به مواد مخدر چیز ساده ای نیست و خیلی راحت نمی توانند کنار بگذارند.

 

این اولین بارها گاهی با مهمانی ها شروع می شود، برخی مواقع حضور یك دوست یا یکی از اعضای خانواده، حتی ممکن است با شریك زندگی شروع شود. به همین دلیل این اولین بار نقطه شروع تلخ و گزنده ای دارد: شروعی که هر فردی را از اوج به پایین می کشاند، اما رویاها و توهمات خوشبینانه باعث شکل گیری این اولین بارها می شود. گرچه عده ای هم بعد از چند سال و رفت و آمد به کمپ های ترک اعتیاد برای مدتی هم ترک کنند، اما همیشه آسمان زندگی یك معتاد ابری است، چون هر لحظه ای ممکن است دوباره به گرداب اعتیاد فرو روند.

 

شاید اگر خانواده ها در همه جای دنیا به این موضوع به شکل جدی نگاه می کردند که ستاد مبارزه با مواد مخدر را در خانه هایشان شکل بدهند، نه این که منتظر نهادهای بیرونی باشند، کار به اینجا نمی رسید که مواد مخدر در همه جای دنیا نقش آفرینی نکند. گرچه این شایدها زیاد است، اما جوابی نمی توان یافت. حالا شبکه یک سیما برای تلنگر زدن به خانواده ها و هشدار به آنها در این ارتباط، سریال ترور خاموش را به کارگردانی احمد معظمی آماده کرده که در پنجمین دوره جشنواره تلویزیونی جام جم موفق شد جایزه بهترین کارگردانی را کسب کند.

 

به گزارش جام جم، موضوع سریال ترور خاموش امنیت نرم است و با هدف کاهش آسیب های اجتماعی تولید شده است. معضلات و ناهنجاری هایی که از جمله آن می توان به طلاق، مواد مخدر و حاشیه نشینی اشاره کرد.

 

سریال ترور خاموش چند قسمت است

ابوالفضل صفری تهیه کنندگی سریال ترور خاموش را به عهده دارد. در این سریال ۳۰ قسمتی که از ۲۳ شهریور از شبكه یك پخش می شود، نقش محوری سریال را سعید رادبازی می کند که سالها پیش در تله فیلم ساعت به وقت صفر ساخته احمد معظمی ایفای نقش کرده بود.

 

او بعد از سالها تصمیم گرفت با یك سریال مهیج به تلویزیون برگردد. به همین دلیل در سریال ترور خاموش در نقش یك استاد دانشگاه حضور دارد.

 

بازیگران سریال ترور خاموش

در این سریال سعید راد، جلال فاطمی، حمید عطایی، امیرمحمد زند، پرویز فلاحی پور پریوش نظریه، ستاره اسکندری، رضا مولایی علیرضا جلالی تبار، سامیه لك، مهدخت مولایی، ژیلا آل رشاد، مریم بوبانی، نازنین فراهانی، رویا میرعلمی، حمید شریف زاده، سمیرا حسینی، سپیده خداوردی، شایسته ایرانی، آرمینه زیتون چیان، آریان اویسی، هادی نوری، مرتضی کانتوری، مهران انتزاعی، حسن اسدی، علی جلالی و.. از بازیگران سریال ترور خاموش هستند.

 

گامی محکم در حوزه اعتیاد 

کارگردانی سریال ترور خاموش را احمد معظمی دارد که موفق شد سال گذشته در پنجمین دوره جشنواره تلویزیونی جام جم و در حالی که رقبای او کارگردانانی همچون سیروس مقدم، عزیزالله حمیدنژاد، منوچهر هادی و جواد افشار بودند بتواند جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کند.

 

وی درباره کارگردانی سریال ترور خاموش و ویژگی های این سریال که شنیده ها حاکی از آن است که سریال مهیجی شده به جام جم می گوید: در مورد مجموعه ترور خاموش باید بگویم نسبت به کارهای اخیری که با موضوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر از رسانه ملی پخش شده، ویژگی های متمایز و متفاوتی دارد. البته من به هیچ وجه زحمات دیگر دوستان را نفی نمی کنم، اما بی اغراق باید بگویم تحقیقاتی که برای این سریال انجام شده بسیار مفصل و در حد جهانی است.

 

این کارگردان ادامه می دهد: چند سالی است دکتر اصفهانی، هومان فاضل و حسین تراب نژاد تحقیقات جامعی درباره ترانزیت مواد مخدر در سطح کلان انجام داده اند. تحقیقات آنها از کف خیابان تا سطح بین الملل بوده، به همین دلیل تاکید میکنم تحقیق و پژوهش یعنی این کاری که دوستان انجام دادند و زمان و وقت کافی گذاشتند، به قول معروف، مو لای درز تحقیقات این سریال نمی رود.

 

معظمی با اشاره به این که می خواهند با سریال ترور خاموش به مخاطبان تلنگر بزنند توضیح می دهد: ما در سریال ترور خاموش به خانواده ها می گوییم که باید ستاد مبارزه با مواد مخدر در خود خانواده ها و خانه هایشان شکل بگیرد. نویسنده سریال تلاش کرده شخصیت پردازی ها در خدمت خط کلی داستان باشد. در واقع ترور خاموش کاری است در سطح بالا و باید چنین نگاهی به این کار داشت و نباید با دیگر کارها مقایسه کرده معتقدم تحقیق و پژوهش باید درست صورت بگیرد مثل همین سریال ترور خاموش یا سارق روح که درباره فرقه ها بود. باید با تحقیقات درست علمی حرف بزنیم و کاری بسازیم

 

یك سریال فوق تخصصی

وی می افزاید: شاید دوستان دیگر که در حوزه مواد مخدر سریال ساخته اند، ترسیده اند اگر در پرداخت قصه به شکل علمی تر به موضوع اعتیاد بپردازند، قصه خسته کننده می شود، اما ما یك کار فوق تخصصی در حوزه مواد مخدر ساخته ایم و تحقیقات در سطح جهانی انجام شده که چطور وارد کشور می شود و من کارهای زیادی ساخته ام و اکثر مواقع به سمت کارهای اکشن و معمایی متفاوت رفته ام. دلم می خواهد کاری که می سازم حرفی برای گفتن داشته باشد نه کاری که نظیرش را هزاران بار دیده ایم.

 

کارگردان سریال ترور خاموش در پاسخ به این که در سریال سارق روح علاوه بر موضوع فرقه ها به مبحث اعتیادهم اشاره شده، آیا ترور خاموش، ادامه سارق روح هست یا نه؟ می گوید: نه، اصلا ادامه آن کار نیست و یك سریال مستقل است؛ ضمن این که فیلمنامه فصل دوم سارق روح نوشته می شود.

 

معظمی عنوان می کند: سریال ترور خاموش فقط به مسائل داخل کشور نمی پردازد و از سطح جهان شروع می کند، اما در قالب نمایش و شخصیت ها به این موضوع پرداخته ایم. تك تك شخصیت های سریال شناسنامه دارند و یك آغاز و یك پایان، مشکلی که من با بیشتر فیلمنامه ها دارم، این است که شخصیت ها سر و ته ندارند، اما این اتفاق به هیچ وجه در سریال ترور خاموش نیفتاده و همه شخصیت ها نقطه صفر دارند و به نقطه صد می رسند.

 

مکان فیلمبرداری سریال ترور خاموش

وی درباره مکان فیلمبرداری سریال ترور خاموش می گوید: این سریال در تهران ضبط شده و همچنین برای بخش هایی از کار سراغ جنوب ایران رفتیم و صحنه هایی از سریال هم در برخی کشورهای عربی ضبط شده است. سریال ترور خاموش در 30 قسمت تولید شده و به شدت هم پربازیگر است و همین کار را برای تولید دشوارتر می کرد. در سریال ترور خاموش، جلال فاطمی و حمید عطایی نقش ماموران امنیتی را بازی می کنند. پرویز فلاحی پور یك سرمایه دار است و نقش دخترش را سامیه لک به عهده دارد که اختلاف نظر بسیاری با پدرش دارد. ستاره اسکندری و رضا مولایی هم یك زوج هستند که درصدد بچه دار شدن هستند، نازنین فراهانی فردی است که از خارج کشور برگشته و بعد از وارد شدن به ایران جلسه ای با ماموران امنیتی دارد و اهدافی را دنبال می کند، امیرمحمد زند هم شاگرد پرویز فلاحی پور است. پریوش نظریه هم نقش یك مادر خیر را بازی می کند که دلسوز همسر و فرزندانش است و کارهای خیر می کند، اما در قصه اتفاقی می افتد که این زن به شخصیت دیگری تبدیل می شود

 

نگاهی متفاوت به مواد مخدر

ابوالفضل صفری، تهیه کننده درباره ساخت سریال ترور خاموش می گوید: سریال ترور خاموش با محوریت مواد مخدر تولید شده و طبق دستورالعملی که از معاونت سیما ابلاغ شده بود، عمل کردیم. البته من نمی خواهم کار دوستانی که با این موضوع، سریال ساخته اند را زیر سؤال ببرم، اما ما نگاه ویژه و متفاوتی نسبت به این موضوع داشتیم و از زاویه ای پرداخته ایم که قبلا بقیه این طور نگاه نکرده بودند.

 

وی ادامه می دهد: برای ساخت سریال ترور خاموش، تحقیقات گسترده ای انجام شده و این طور نبوده که بدون تحقیقات کار را شروع کنیم. واقعا تحقیقات جامعی صورت گرفته است، معمولا در چنین کارهایی نشان داده می شود که وقتی فرد درگیر اعتیاد می شود، بعد از ترك به خانواده برمی گردد، در حالی که در عالم واقعیت این طور نیست و امکان بازگشت از مسیر مواد مخدر راحت نیست؛ به همین دلیل تاکید کرده ام که نگاه ما در این سریال با نگاه دیگر دوستان تفاوت دارد.

 

وی درباره انتخاب معظمی برای کارگردانی سریال ترور خاموش عنوان می کند: ما قبلا سارق روح را باهم کار کرده بودیم و به لحاظ فکری به هم نزدیك هستیم و می دانیم از کاری که می سازیم چه میخواهیم. به همین دلیل او بهترین گزینه برای کارگردانی این سریال بود. تصویربرداری سریال هم ده ماه طول کشید.

 

حمید عطایی و ایفای نقش مامور امنیتی

حمید عطایی، بازیگر درباره نقش مامور امنیتی که در سریال ترور خاموش بازی می کند، می گوید: من با مسؤولیت محدود حرف میزنم و آن هم به خاطر مردم، چون قبل از پخش نباید درباره نقش صحبت کرد، چون قصه لو می رود. در مجموع می توانم بگویم در این سریال نقش یك مامور وطن پرست، عاشق مردم و وطن، کاربلد، هوشیار، مبارز با مواد مخدر در سطح بین الملل، بسیار کنشمند و فعال را بازی کرده ام.

 

وی ادامه می دهد: وقتی فیلمنامه ای به دستم میرسد به این موضوع فکر می کنم چطور می توانم به مردم کشورم خدمت کنم، به هر حال وظیفه ماست که به مردم خدمت کنیم. قصه سریال ترور خاموش مواد مخدر بود و این دغدغه من است و معتقدم باید چنین موضوعی پای ثابت کارهای ساخته شده در سینما و تلویزیون باشد، فیلمنامه ترور خاموش این ابعاد را داشت، ضمن این که کارگردان، تهیه کننده، بازیگران، گروه پشت صحنه همه از حرفه ای ها بودند و می دانستم نتیجه خوبی هم میگیریم.

 

این بازیگر با اشاره به این که ساخته قبلی احمد معظمی به نام سارق روح را دوست داشته، می گوید: من این سریال را دیده بودم که از شبکه پنج پخش می شد و برایم خیلی جذاب بود. به همین دلیل کار با آقای معظمی برایم جذابی بود، تهیه کننده کار جوانی هوشیار و باصلابت است. قلم هومان فاضل را می شناختم، چون نویسنده سریال آسمان من به کارگردانی آقای آهنج بود. او قلم خوبی دارد و باید یك نویسنده حرفه ای این کار را می نوشت. در مجموع می توانم بگویم همه چیز خیلی خوب و عالی بود.

 

عطایی کار با معظمی را بسیار خوب توصیف وعنوان می کند: او کارگردان بسیار پرانرژی ای است و وقتی بازیگر می بیند کارگردان چقدر با انگیزه کارش را انجام می دهد، مسلما تاثیر زیادی در کارش می گذارد. او کارگردان اهل تعامل است و با این که کار بسیار پربازیگر بود، اما با همه تعامل داشت و این شخصا برای من که یکی از نقش های محوری سریال را بازی می کنم جذابیت داشت.

 

یك نقش چالش برانگیز

رضا مولایی، بازیگر سریال ترور خاموش درباره نقشش در این سریال به جام جم می گوید، خیلی سخت است قبل از کار درباره نقش صحبت کنم، چون باید مراقب باشیم قصه لو نرود. دلیل این که بازی در این اثر را پذیرفتم، این بود که نقش را دوست داشتم. ضمن این که اعتیاد جزو موضوعاتی است که دغدغه شخصی ام بود.

 

وی ادامه می دهد. در این سریال نقش سروش را بازی می کنم که خیلی شخصیت چالش برانگیزی است، بازیگر روبه رویم در این سریال ستاره اسکندری است. او بازیگر درجه یك است و بسیار برای کارش انرژی می گذارد. سال ها در تئاتر کارهای همدیگر را می دیدیم و فقط در سریال با من بمان که سالها پیش تولید شده بود همبازی بودیم، اما مقابل همدیگر در آن سریال نبودیم، اما در سریال ترور خاموش هم بودیم. تجربه همکاری با این بازیگر خوش انرژی عالی بود. همچنین چند بار با آقای معظمی کار کرده بودم و گروه را می شناختم، در مجموع همه این موارد دست به دست هم داد تا من در این مجموعه بازی کنم.

 

این بازیگر در پاسخ به این سؤال که معظمی چقدر دست شما را برای خلق نقش باز می گذاشت، توضیح می دهد: کار کردن با آقای معظمی خیلی لذتبخش است. او مرتب درباره کار با بازیگر گپ می زند و تعامل با او در طول کار برای بازیگر عالی است و شیرین. در مجموع بازیگر برای خلق نقش دستش باز است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.