2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
رازهای جذابیت/ این کارها باعث می شود توجه طرف مقابل را جلب کنید

رازهای جذابیت/ این کارها باعث می شود توجه طرف مقابل را جلب کنید

یکی دیگر از تکنیک‌های موفق شدن برای جلب توجه و نظر فرد موردنظر این است که حتما از او بپرسید: «آیا الان برای تو زمان مناسبی است؟» یا «آیا یک دقیقه برای من وقت داری تا موضوعی را با تو در میان بگذارم؟»

دوات آنلاین-شاید باورتان نشود اما یکی از مهمترین مهارت های زندگی این است که تلاش کنید تا فردی که دوستش دارید از شما خوشش بیاید..به ویژه در محیط کار، موفقیت به میزان زیادی به این بستگی دارد که شما بتوانید کاری کنید که مشتری با شما احساس راحتی داشته باشد و به کار و حرف‌هایتان اعتماد کند، گزارش کارهایتان مملو از صداقت باشد و حتی کاری کنید که مدیرتان دوست داشته باشد به شما کمک کند.

 

برای اینکه بتوانید تمامی این موارد را انجام دهید و با روش‌های جلب نظر دیگران آشنا شوید توصیه می‌کنیم این مطلب که از زبان یک کارشناس اف‌بی‌آی نوشته شده را تا انتها مطالعه کنید. «رابین درک» تحلیل‌گر سابق رفتارشناسی FBI و نویسنده کتابی با عنوان «همه چیز در مورد من نیست: ۱۰ تکنیک برتر برای ساخت یک رابطه دوستانه با هر تیپ آدمی» در رابطه با اثرگذاری و ایجاد حسن تفاهم با دیگران توضیحات مبسوطی ارائه داده است که ما در زیر ۷ نمونه از آنها را برایتان انتخاب کرده‌ایم.

 

۱- بدون قضاوت کردن به حرف‌های طرف مقابل گوش کنید

دِرِک معتقد است: «مهم‌ترین مهارت برای اینکه کسی شما را دوست داشته باشد این است که نظرات و عقاید آنها درباره موضوعات مختلف را جویا شوید، بدون اینکه او و باورهایش را قضاوت کنید.» شما مجبور نیستید با او موافقت کنید. اما مردم زمانی شما را دوست خواهند داشت که مطمئن باشند شما دنیا و عقاید آنها را درک می‌کنید.

 

کارشناس اف‌بی‌آب می‌گوید: «هنگام حرف زدن با دیگران، اولین استراتژی که همیشه در بخش جلویی مغز خود نگه می‌دارم این است که خارج از قضاوت و داوری بتوانم دیگران را تصدیق و تایید کنم.»

 

۲- حواستان باشد و در لحظه زندگی کنید

وقتی به این فکر می‌کنید که در ادامه مکالمه چه حرفی بزنید یا چه پاسخی به طرف مقابل بدهید، یعنی در لحظه زندگی نمی‌کنید و شش دانگ حواس خود را به حرف او نداده‌اید. این دقیقا بدترین کار برای ساخت رابطه دوستانه و توافق است. به این خاطر که مردم به خوبی متوجه حواس‌پرتی شما می‌شوند.

 

«گوش سپردن به حرف‌های طرف مقابل به این معنی نیست که کاملا ساکت باشید، بلکه باید از حرف زدن بپرهیزید. این دو مساله با هم فرق دارند. اگر فقط ساکت باشید یعنی هنوز دارید به موضوعی فکر می‌کنید که بعد از حرف‌های طرف مقابل می‌خواهید بیان کنید. اما حرف نزدن یعنی اینکه سعی کنید هر چه آن لحظه به ذهنتان می‌رسد را به زبان نیاورید.»

 

فقط کافیست در چنین مواقعی به خود بگویید که من این حرف را به زبان نمی‌آورم و تنها کاری که باید انجام دهید این است که از خود بپرسید که حرف یا ایده‌ای را که طرف مقابل مطرح کرد آیا برای من جالب است و آیا می‌خواهم بیشتر در مورد آن کنکاش کنم؟ سپس از طرف مقابل هر سوالی دارید بپرسید.

 

۳- همیشه از طرف مقابل خود بهترین سوال‌ها را بپرسید

تقریبا هیچ‌کسی مکالمه‌های کوتاه را دوست ندارد؛ فرقی هم نمی‌کند کجا باشد، در مهمانی شام یا رویداد شبکه‌ای. بهترین سوالی که در چنین زمان‌هایی می‌توانید بپرسید، سوالات مربوط به چالش‌های مختلف در زندگی است. به طور مثال، در این شهر با چه چالش‌هایی در زندگی مواجه هستید؟ هفته گذشته چه مشکلاتی را پشت سر گذاشتید؟

 

همه انسان‌ها در زندگی با انواع مختلف چالش و مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنند. با چنین پرسش‌هایی متوجه می‌شوید که فرد موردنظر شما در حال حاضر با چه مسایلی در زندگی یا کار درگیر است.

 

 

۴- از طرف مقابل خود مشورت بگیرید

وقتی از طرف مقابل خود مشورت می‌خواهید یا در کار خود از او کمک می‌جویید (به‌خصوص در محل کار) به شدت بر میزان دوست‌داشتنی بودن خود در ذهن طرف می‌افزایید.

 

مطالعات و بررسی در زمینه تولید، خدمات مالی، بیمه و صنایع داروسازی ثابت کرده بهترین روش برای جلب توجه مردم، روسا و زیردستان این است که از آنها مشورت و نظر بخواهید. مشورت گرفتن همچنین تاثیر موثر مداوم‌تری نسبت به روش تجارت عادی فرد دارد.

 

۵- از طرف مقابل بپرسید که آیا وقت مناسبی هست یا خیر

یکی دیگر از تکنیک‌های موفق شدن برای جلب توجه و نظر فرد موردنظر این است که حتما از او بپرسید: «آیا الان برای تو زمان مناسبی است؟» یا «آیا یک دقیقه برای من وقت داری تا موضوعی را با تو در میان بگذارم؟» وقتی به این صورت به طرف مقابل احترام بگذارید او نیز با کمال میل به حرف‌هایتان گوش خواهد سپرد.

 

بر اساس مطالعات رفتارشناسی مشخص شده وقتی شما از طرف مقابل اجازه می‌گیرید و از او می‌پرسید که آیا وقت صحبت کردن با شما دارد یا خیر، احتمال اینکه طرف مقابل پاسخ مثبت به شما بدهد بسیار بیشتر است. سعی نکنید یکهو و بی‌مقدمه با دیگران وارد مکالمه شوید.

 

۶- هنگام ملاقات با غریبه‌ها به آنها بگویید که فقط یک دقیقه از وقتشان را می‌خواهید

با اینکه این جمله خیلی معقول و منطقی به نظر نمی‌رسد اما تکنیک خوبی برای جلب توجه طرف مقابل است. «درک» در این رابطه می‌گوید: وقتی مردم بدانند که خیلی زود کارتان تمام می‌شود، احساس راحتی بیشتری خواهند داشت.

 

به طور مثال، وقتی در یک جلسه کاری یا رویداد اجتماعی کسی را ملاقات می‌کنید و می‌خواهید او را تحت تاثیر قرار دهید، به او بگویید: «من یک دقیقه دیگر می‌خواهم سالن را ترک کنم، اما قبل از آن می‌خواهم بدانم بهترین بخش این ارائه از نظر تو کدام بود؟»

 

۷- از زبان بدن درست و مناسب استفاده کنید

همه کارشناسان معتقدند زبان بدن در تاثیر روی آدم‌ها  نقش موثری دارد. لبخند  سردمدار همه واکنش‌های بدنی است که می‌تواند نظر دیگران را جلب کند. شما با یک لبخند ملیح و کوتاه باعث می‌شوید تا دیگران سریعا با شما احساس راحتی پیدا کنند. البته این را به یاد داشته باشید که لبخندتان نباید مصنوعی و غیرواقعی باشد.

 

منبع: روزیاتو

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.