2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
چرا و چگونه به جنگل لفور در استان مازندران برویم

چرا و چگونه به جنگل لفور در استان مازندران برویم

جنگل لفور در سوادکوه منطقه ای رویایی و بسیار زیبا است که پیاده روی در آن روح تان را تازه می کند اما این جنگل کجا است و چگونه باید رفت؟

دوات آنلاین-جنگل لفور در استان مازندران یک مقصد مناسب برای طبیعت گردی و سفر یک روزه است. البته بهتر است به جای اینکه خودتان به این سفر بروید از تورهای مختلفی که وجود دارد کمک بگیرید چون ممکن است به دلیل ناآشنایی به منطقه سفر شما چندان خوب نشود و حتی دچار حادثه شوید.

جنگل لفور در کجا است

مسیر جنگل لفور

برای رفتن به جنگل لفور پس از گذر از فیروزکوه و پل سفید، باید خود را به شیرگاه برسانید. مسیر جنگل در راستای جاده سد البرز است. از سد البرز، نزدیک دو ساعت جاده خاکی در جنگل پیش روی شماست.

 

به نوشته برترین ها جنگل لفور در سوادکوه شمالی با انبوه درختان، آبشارها، چشمه سار‌ها و رود‌ها زیباترین چشم‌انداز‌های طبیعی را دارد. در استان مازندران، از دیدنی‌ترین مناطق سوادکوه می‌توان لفور را نام برد که در بهار و تابستان گردشگران زیادی این منطقه را برای گردش یک روزه خود انتخاب می‌کنند؛ و دارای ۸۰ گونه گیاه چوبی است بسیار خیال انگیز خواهد بود.

پیاده روی در جنگل لفور بسیار لذت بخش است

پیاده روی در جنگل لفور

اگر برای طبیعت‌گردی یا جنگل‌پیمایی می‌خواهید مقصد بکری بیابید، لفور از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود، در این جنگل حدود ۲ ساعت پیاده‌روی خواهید داشت، عبور از میان درختانی مانند راش، ممرز، لیلکی، انجیلی، ازگیل و...، آشنایی با گونه‌های نادر گیاهی منطقه، تنفس در هوای پاک جنگل و با عطر گیاهان لذت جنگل‌پیمایی را افزایش خواهد داد. پس از پیاده‌روی ۲ ساعته در زمین شیب‌دار جنگلی در میان درختان سربه فلک کشیده به هفت آبشار می‌رسید و می‌توانید در این منطقه به استراحت بپردازید.

 

با سفر به این جنگل می‌توانید بازدید از موزه طبیعی ایران (جنگل‌های هیرکانی)، بازدید از آبشار‌های پلکانی و تجربه آب‌بازی را داشته باشید.

 

آمادگی جسمانی برای پیاده‌روی طولانی یکی از ضروریات سفر است، اگر قصد سفر در زمان بارندگی را دارید به این نکته توجه کنید هنگام بارندگی، زمین بسیار لغزنده است و احتمال لیز خوردن وجود دارد، در این وضعیت باتوم به همراه داشته باشید.

 

درصورتی که به صورت خصوصی و بدون لیدر سفر می‌کنید، در نظر داشته باشید مسیر خود را به خوبی بشناسید، ممکن است در میان جنگل راه خود را پیدا نکنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.