2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
نقد سریال بانوی سردار ؛دلاوری زنانه در دنیای مردان

نقد سریال بانوی سردار ؛دلاوری زنانه در دنیای مردان

سینما و تلویزیون همیشه به قهرمان نیاز دارد. تماشاگران، قهرمان را دوست دارند و از اقدامات قهرمان هیجان‌زده می‌شوند.

دوات آنلاین-سریال بانوی سردار که این شب‌ها روی آنتن می‌رود، حسابی مورد اقبال قرار گرفته است. آمار بینندگان سریال در اپلیکیشن تلوبیون حدود 35 تا 40 هزار بیننده برای هر قسمت است و اگرچه با آمار «بوی باران» فاصله دارد، اما با توجه به این که قسمت‌های کمی پخش شده، قابل توجه است. شاخص‌های فضای مجازی نیز توجه مخاطبان را به این مجموعه نشان می‌دهد. جالب است بدانید سریال بانوی سردار محصول معاونت استان‌های صداوسیماست و در خارج از شبکه‌های اصلی تلویزیون تولید شده؛ نکته‌ای که نشان می‌دهد استانداردهای فیلم سازی در مراکز استان‌ها به حد قابل قبولی رسیده و در حال پیشرفت است.

 

1- بازنمایی بخش مغفول تاریخ

روایت ماجراهای واقعی در سینما و تلویزیون، ذاتاً جذاب است. مخاطبان دوست دارند درباره حوادث تاریخی بدانند و از آن کسب اطلاع کنند.  سریال بانوی سردار  نیز اطلاعاتی از یک برهه تاریخی و بعضی شخصیت‌های تاریخی می‌دهد که چندان شناخته‌شده نیستند و پیشتر در رسانه‌ها بازنمایی نداشته است. طبعاً در مخاطب این کنجکاوی به وجود می‌آید که با تماشای سریال، درباره اتفاقات واقعی که بر سرزمین ما رفته، اطلاعات کسب کند. به ویژه آن که تاریخ‌نگاری خشک و خالی نیست و دراماتیزه شدن رخدادهای تاریخی، موجب جذابیت آن شده است.

 

2- قاب‌های تماشایی

داستان سریال «بانوی سردار» اغلب در کوهستان می‌گذرد و بخش‌هایی از آن نیز میدان نبرد را نمایش می‌دهد. اگرچه به صحنه‌های جنگ و بازی نابازیگرهای این مجموعه انتقاداتی وارد است، اما تصاویری که از این صحنه‌ها به نمایش گذاشته شده، جذاب و تماشایی از آب درآمده است. قاب‌های مجموعه «بانوی سردار» تا اندازه مناسبی همانند تصاویر سینمایی گرفته شده و تماشای آن در تلویزیون‌های بزرگ، جذاب است.

 

3- محوریت یک قهرمان

سینما و تلویزیون همیشه به قهرمان نیاز دارد. تماشاگران، قهرمان را دوست دارند و از اقدامات قهرمان هیجان‌زده می‌شوند. در سال‌های اخیر که فضای رئالیستی در هنرهای نمایشی کشور ما حاکم شده، قهرمان‌ها هم کمیاب و حتی فراموش شدند و همان‌ها هم که حضور داشتند، منفعل بودند. «بی‌بی مریم بختیاری» از این قماش نیست. اگرچه زن است، اما قهرمانی بااراده و زیرک است که شهامت قابل توجهی دارد. جالب این که او در جامعه و زمانه‌ای مردسالار، تبدیل به «خان» شده و فرماندهی می‌کند. جذابیت شخصیت محکم و شایسته این بانوی قهرمان، مخاطب را با خود همراه می‌کند و تحسین‌ها را برمی‌انگیزد. به ویژه آن که بازیگر، به خوبی از عهده ایفای نقش او برآمده است.

 

منبع: خراسان- مصطفی قاسمیان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ژیلا 1398/09/14
باید بگویم که نظرم کاملا با شما متفاوت است و به نظرم موضوع مشخصی این سریال نداشت
ناشناس 1398/07/21
خیلی خوب بود حیف که قسمتهاش کم بود بایستی بیش از صد قسمت باشد
لر 1398/06/14
دستتو درد نکنه،خیلی ممنو،لطفا فصل دومسم بسازین
لر 1398/06/14
بسیار عالییییییییی
ناشناس 1398/06/14
ای فیلمو واقعا بی عیب و نقصه،آموزنده،مفید،کوتاه،مفهومی،کارگردان خیلی ماهر بوده👍
ناشناس 1398/06/14
واقعا عالییییییییییی عالییییییی مرسی از فیلمتون
ناشناس 1398/06/14
ناقص تموم شد،باید سرانجام بی بی مریم معلوم میشد،وروی کار اومدن،و حکومت علیمردان خان هم به نمایش گذاشته میشد
ناشناس 1398/06/14
پوشش ک هنرمندان استفاده کردند شبیه پوشش مردم در دوران قاجار نبود

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.