2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
دین محمدی: زورشان به استراماچونی نمی رسد

دین محمدی: زورشان به استراماچونی نمی رسد

من همیشه گفته‌ام فوتبالیست‌های ایرانی از نظر فنی زیاد با هم تفاوت ندارند و به عقیده من بازیکنان جدید می‌توانند جای قدیمی‌ها را پر کنند.

دوات آنلاین-یورگن کلوپ بعد از قهرمانی لیورپول در فینال سوپر کاپ اروپا در نشست خبری درمورد 2 بازیکن ایرانی که قبلاً با آنها همبازی بوده صحبت کرد. سیروس دین محمدی بازیکن سابق ماینتس آلمان نسبت به صحبت‌های یورگن کلوپ در نشست خبری بعد از بازی سوپرکاپ اروپا واکنش نشان داد.

 

*حتما صحبت‌های آقای کلوپ در مورد خودتان را شنیده‌اید.

 بله، من با ایشان همبازی بودم، برای من جالب است که بعد از 19 سال من هنوز در ذهنش مانده‌ام. این موضوع نشان می‌دهد که او چقدر آدم باهوش و بامعرفتی است، امیدوارم ما درس‌های خوبی از ایشان بگیریم و باعث افتخارم است که نفر اول جهان از من تعریف کرد.

*از آن سال‌هایی که با کلوپ همبازی بودید تعریف می‌کنید؟

 یادم می‌آید همان سال‌ها به کلاس مربیگری می‌رفت، این نکته برایم خیلی جالب بود. در دورانی که بازی می‌کردم ندیدم کسی مثل کلوپ به کلاس مربیگری برود اما او عاشق مربیگری بود و همچنین هوادار لیورپول. همیشه برای دیدن بازی‌های این تیم به ورزشگاه لیورپول می‌رفت. از همان سال‌ها (19 سال پیش) برای امروز خود برنامه‌ریزی کرده بود و خوشبختانه جواب زحمات خود را امروز گرفته است. کلاً در اروپا می‌توانی به خوبی پاسخ زحمت‌های خود را بگیری اما در ایران نه.

*شما دلتان نمی‌خواهد در حیطه مربیگری مثل کلوپ افتخار بیاورید؟

 فکر کنم نتوانستم خوب حرف‌های خود را جا بیندازم وگرنه پاسخ این سؤال شما را پیش از این و در سؤال قبلی دادم. ایران مثل اروپا نیست که براساس زحمت خود نتیجه بگیری. اینجا رابطه حرف اول را می‌زند و خیلی دانش مربیگری مطرح نیست اما خیلی دلم می‌خواهد از کلوپ الگوبرداری کرده و بتوانم به جوانان مملکتم خدمت کنم. کلوپ مراحل مربیگری را به خوبی طی کرد. حالا سعی می‌کنم با کلوپ رابطه بگیرم تا بتوانم از ایشان تجربه کسب کنم.

*چطور می‌خواهید به ایشان نزدیک شوید؟

 از طریق مدیربرنامه‌اش، فعلاً یکسری کارها را انجام داده‌ام. کاش می‌توانستم برای فینال بازی‌ها به استانبول بروم، اینطوری خیلی خوب می‌توانستم با کلوپ رابطه بگیرم.

*در مورد وضعیت فعلی استقلال چه نظری دارید، همچنین مربیگری استراماچونی؟

 به نظرم استراماچونی یک مربی جوان و جنگنده است. من روحیه جنگندگی را در او دیده‌ام . همین که مصاحبه نمی‌کند و حاشیه ندارد، معلوم است که حرفه‌ای ‌است، ضمن اینکه استراماچونی هیچ وقت قول قهرمانی نداده و این هم نکته خوبی است. لیگ باید شروع شود و استقلال چند بازی انجام دهد تا در مورد توانایی فنی او نیز اظهارنظر کنیم اما از نظر اخلاقی فعلاً حرفه‌ای عمل کرده است.

*استقلال بازیکنان زیادی را از دست داده و حالا چهره جدیدی به خود گرفته، در مورد این مسأله چه نظری دارید؟

 من همیشه گفته‌ام فوتبالیست‌های ایرانی از نظر فنی زیاد با هم تفاوت ندارند و به عقیده من بازیکنان جدید می‌توانند جای قدیمی‌ها را پر کنند.

*خیلی‌ها اعتقاد دارند استقلال تیم کم‌ستاره‌ای شده و غیر از وریا بازیکن باتجربه‌ای ندارد!

 اما من این نظر را ندارم. غیر از وریا، استقلال فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، حسینی و حتی تبریزی را دارد که تجربه دارند و می‌توانند به خوبی به استقلال کمک کنند.

*نظرتان در مورد اینکه استراماچونی دستیار ایرانی ندارد، چیست؟

 فکر می‌کنم مسئولان باشگاه استقلال زورشان به استراماچونی نرسید که بتوانند دستیار ایرانی در کنار او بگذارند و شاید هم ذهنیت خوبی در این خصوص نداشتند.

 

 منبع: ایران ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.